Pov Peter
De volgende ochtent om 10 uur maak ik Kelvin wakker voor het ontbijt. Ik klop,maar krijg geen reactie. Ik doe de deur een stukje open. "Kel? Kom je eten?" vraag ik. Hij kreunt iets. "Wat?" vraag ik lachend. "Nehee" zegt hij geïrriteerd.
"Wat is er met je kel?"vraag ik oprecht bezorgt. "Het is uit" zegt Kelvin. "Met Noor?" vraag ik naïef.
"Nee, met lisa nou goed. Ja met Noor" zegt Kelvin sarcastisch. "Wow gast, wat erg voor je man. Heeft ze gezegt waarom?" vis ik naar wat ik wil horen. "Nee, ze heeft opgehangen voor ik dat kon vragen" zegt kelvin. Ik knik begrijpend en kijk dan op mijn horloge. Het is half twaalf. Ik moet naar het park."ik uuh...moet gaan gast" zegt Peter voorzichtig. "Prima, ik blijf hier.In mijn bed. Alleen. Voor altijd" zegt Kelvin overdreven. "Oke doei gast" roep ik en ren het apartement uit. Als ik op de fiets zit besluit ik toch om gewoon naar Noor's apartement te gaan.
Ik kom daar bezweet aan omdat ik als een debiel moest fietsen omdat we elkaar anders mis zouden lopen.
Ik bel aan. "Ja?" Vraagt Noor via de intercom. "Het is peter" zeg ik. "Oh. Hey peet. Kom binnen" zegt Noor. De deur gaat open en peter rent de trappen op. Noor staat al in de deur opening."Je hebt het uitgemaakt" is het eerste wat ik kan uitbrengen als hij op adem is. "Kom zitten" zegt ze en ze klopt met haar hand op de bank. "Noor, je hebt het uitgemaakt" zeg ik nog een keer. "Ik wist dat je er over nadacht maar wanneer heb je dat gedaan?" zeg ik hyper. Er rolt een traan over Noor's wang.
"Hey, rustig maar" zeg ik en trekt haar tegen zich aan. Ik kan dit nu allemaal doen zonder er een schuldgevoel aan over te houden."Ik was bang peter. Ik kan toch niet bang zijn voor mijn eigen vriendje" vraagt ze aan me. "Nee klopt. Hij is er kapot van" vertel ik.
"Dat is het hem nou. Ik voel helemaal niks. Alleen opluchting en... laat maar" zegt Noor. " opluchting en wat?" vraag ik."Ik voel me fijn bij jou peter. Veilig, in tegenstelling tot hoe ik me bij Kelvin voelde.Ik denk dat jij ook een reden bent dat het uit is met Kelvin" zegt ze dan.
Hoor ik nou dat ze me leuk vindt? Zegt ze nou tussen neus en lippen door dat ze bij mij wil zijn? Ik kan het eigenlijk niet maken tegenover Kel, maar ik vind haar ook leuk. Zal ik haar zoenen? Wil ze echt met mij zijn of zou ze me echt als beschermer zien?
"Hoezo ben ik ook een reden dan?" vraag ik nieuwsgierig. "Ik denk dat ik je leuk vind, Peter" zegt ze. Dan buigt me over me heen en drukt haar lippen tegen die van mij. Die kus verandert langzaam in een zoen. Zo liggen we daar de hele middag. "Ik vind jou ook leuk , Noortje" zeg ik. En ik zoent haar zacht. We bestellen chinees. Als het twee uur snachts is ga ik naar huis. Ik pak haar nog even goed vast en druk een korte kus op haar lippen. Dan ga ik weg.
JE LEEST
Love Triangle (Herschrijven)
General FictionNoor is nieuw in Amsterdam. Ze heeft net haar plekje gevonden op haar studie en in haar apartementje als Kelvin tegen haar aanbotst op het terras. Ze vinden elkaar gelijk erg interrestant, maar als Kelvin haar mee neemt naar de studio vindt Peter No...