Pov kelvin
Het meisje waar ik tegen aan ben gebotst is eigenlijk best knap. Ze heeft een grote bos krullen en mooie groene ogen. Ze is heel aardig.
"Wat doe je hier in Amsterdam" vraag ik haar. "Ik ga hier naar school. Kunstacademie" zegt ze tegen me. Ik knik. "Creatief typetje dus" zeg ik. Dat kwam er veel te matcho uit. "Als je maar niet denkt dat ik de eerste avond hier gekijk met je in bed duik" zegt ze. Ik gooi mijn armen onschuldig in de lucht. "Dat zeg ik toch ook niet".
Ze kijkt me aan met een blik die ik wel ken. Die blik van ik geloof geen drol van wat je zegt-blik. We gaan als eerst naar het vondelpark. Ik ben op de fiets dus ze moest achterop.
Ik weet eigenlijk haar naar niet eens. " Hoe heet je eigenlijk?" Vraag ik. "Ik heet Noor van den bad" zegt ze wat harder omdat de wind waait. Als ik de bocht om ga pakt ze me bij mijn middel vast. Ik voel me niet persé anders, maar het is prettig. Het is inmiddels 7 uur.
"Blijf je bij mij eten vanavond?" "Ik heb net 20 kilo boodschappen gedaan. En waarom zou ik bij je eten? Ik ken je net een halve dag"zegt ze. verongelijkt. "Ik zal voor je koken. Dan kan je mijn huis zien" zeg ik. "Nogmaals, dit is niet om me in bed te krijgen toch?" vraagt ze achterdochtig.
Ik schud mij hoofd en kijk haar vragend aan. Ze knikt. "Okay dan" zegt ze.Noor spingt weer achterop en we fietsen naar huis.
Als we thuis komen horen ik Peter al roepen." Hey Kel, waar zat jij joh" vraagt hij me. Dan ziet hij Noor en snapt hij het. "Dan ben jij zeker degene die Kelvin op hield" zegt hij lachend. En hij steekt zijn hand uit. "Peter" zegt hij. Noor lacht en stelt zichzelf voor."Kel, we hebben niks in huis" zegt Peter dan gelijk tegen me. "Ik kan gaan hoor, ik heb zelf ook boodschappen gedaan dus ik kan prima thuis eten" zegt noor. "Of we bestellen pizza" stel ik voor. "Super gezond weer. Op mijn eerste avond hier. Mijn moeder zal trots zijn" zegt Noor. Ik lach. "Ze hoeft het niet te weten" zeg ik. Als de pizza er is gaan we op de bank zitten en wil Peter alles van Noor weten.
Het is heel gezellig en zo gezellig dat ze door praten tot 2 uur s' nachts. "Je kan nu niet meer naar huis hoor" zegt Kelvin. "Dus ik moet helaas bij jou in bed" grapt Noor. "Nee. Ik wil gewoon niet dat je om 2 uur over straat gaan. Peter vast ook niet" en ik kijk naar peter. "Nee inderdaad" zegt Peter.
" Dan slaap ik op de bank" zegt ze. Wij knikken dat het goed is. Peter pakt alle slaap spullen en als Noor op de bank ligt doe ik het licht uit. "Welterusten" zegt Noor. "Slaap lekker" zeg ik.
JE LEEST
Love Triangle (Herschrijven)
General FictionNoor is nieuw in Amsterdam. Ze heeft net haar plekje gevonden op haar studie en in haar apartementje als Kelvin tegen haar aanbotst op het terras. Ze vinden elkaar gelijk erg interrestant, maar als Kelvin haar mee neemt naar de studio vindt Peter No...