t v å

23 0 0
                                    

Svettdropparna rann längs nacken ner över ryggen och adrenalinet pumpade, jag kände varje hjärtslag i kroppen. Vänster - höger - knä, vänster - höger - knä.
Jag torkade svetten ur pannan med armen och tog en klunk ur vatten flaskan som stod på golvet, jag bestämde mig för att vara nöjd boxningsträningen för idag och samlade ihop mina saker och gick till omklädningsrummet.

Jag promenerade alltid till och från gymmet, det tog ca 20 minuter en väg och var en perfekt uppvärmning. Solen lös starkt medan jag promenerade hem, jag började leta igenom väskan efter min mobil när det slog mig att jag lämnade den hemma.. Jag suckade djupt och fortsatte min promenad tills jag nådde hotellet, jag hälsade på Simon i receptionen och tog hissen upp.

Jag skrek "hej" innan jag gick raka vägen in på mitt rum där jag möttes av Rocky och Ross sittandes i min soffa.
"Vad gör ni här?" Jag tittade trött på dom. "Du svarade inte i din telefon på ca 2 timmar så jag tänkte bara kolla så du var vid liv" Rocky log sitt barnsliga leende som bara han kunde. "Jag var på gymmet.. " jag släppte ner väskan på golvet med en dunk och satte mig på golvet. " Jag kan se det du är dränkt i svett och luktar skit, du kanske ska duscha för allas skull.." Rocky skrattade och höll sig för näsan. " Gud vad jag ångrar att jag gav dig en nyckel hit ibland.." Jag himlade åt honom och gick in i min garderob för att hitta lite kläder. "Ross du är ovanligt tyst idag har du sett ett spöke?" Jag skrattade lite för mig själv. "Rocky sa att du bodde ganska stort men detta stället är fantastiskt.." Han tittade storögt på mig. "Det är okej antar jag" svarade jag och tyckte på axlarna.

Jag stod i duschen med vattnet som forsade ner över mig och som vanligt filosoferade jag om livet i ren allmänhet, jag kom aldrig fram till några viktiga beslut i duschen men jag kände mig alltid mer klar tänkt efteråt.
Jag klev ut ur duschen och torkade mig noggrant och virade handduken runt huvudet som en turban och började klä på mig kläderna jag valt ut, det blev en stor blå t-shirt med texten "whatever" tryckt över den och ett par vita trasiga jeans.
Jag gick ut ur mitt badrum in i mitt rum igen och slängde mig i min gigantiska säng och släppte ut ett stön. "Sådär nu luktar du inte lika illa längre" Rocky flinade och jag kastade en kudde mot honom. "Varför var ni här nu igen?" Jag suckade och satte mig upp. "Juste vi tänkte grilla hos oss idag och eftersom du träffat mina bröder och Ellington så tänkte jag att du kanske vill träffa Rydel!" Rocky började sätta upp sitt långe hår. "Du vet att jag inte kommer överens med tjejer, tycker du verkligen att detta är en bra ide?" Jag såg tvekande på honom. "Ja för Rydel är inte någon everyday bitch, ge det en chans okej?" Han såg granskande på mig. "Behöver jag byta om?" Svarade jag och ignorerade hans fråga. "Nej, dessutom hade du inte lyssnat ändå" Han tittar irriterat på mig. "Jag följer med, men jag tar min bil!" Svarade jag snabbt.

Jag torkade snabbt håret och fyllde i mina ögonbryn, mascara behövdes inte eftersom jag alltid har fransförlängning dessutom avskydde jag mascara. Jag tog en beanie och ett par solglasögon och drog på mig ett par svarta slitna converce, jag tog snabbt min bombar jacka och vi gick mot hissen. Nere i garaget hoppade jag in i min bil medan Rocky och Ross hoppade in i sin bil, jag såg Ross avundsjuka blickar när dom körde förbi mig. Jag följde efter dom hela vägen hem till dom och jag kände nervositeten trots att jag träffat nästan allihop.

Jag klev ut ur bilen och stängde dörren och låste, jag stod kvar och stirrade på huset utan att röra mig en meter. "Kom igen nu Molly, sluta vara så barnslig" Rocky tittade på mig och väntade. "Jag blir nervös du vet det.." Jag suckade men stod kvar.. Rocky närmade sig och innan jag visste ordet av hade han slängt mig över axeln och jag försökte ta mig loss men jag visste att det var lönlöst så jag fick hänga kvar, vi gick in genom en dörr och jag hörde röster närma sig men min gissning var på att det var vi som närmade oss rösterna. Plötsligt blev jag nersläppt och framför mig stod Riker, Ryland, Ellington och den jag som jag gissar på är Rydel. "Hej.." Jag log lite jag kände mig obekväm. "Hej hockey proffset!" Riker gav mig en kram och Ellington och Ryland likaså. "Du måste vara Molly! Rocky har pratat så mycket om dig, och även dom andra killarna nu" Rydel log mot mig. "Japp det är jag, åh pratar du om mig Rock" jag tittade på honom med ett flin. "Håll käften, tack Rydel nu har du boostat hennes ego ännu mer.." Han suckar skämtsamt.

Alla börjar hålla på med maten medan Rydel bestämmer sig för att visa mig runt, det är alla syskonen och Ellington som har ett hus tillsammans så det är ganska stort. Rydel visar mig allas sovrum och deras vardagsrum och även ett rum med massa instrument, jag tittar mig nyfiket omkring och lägger snabbt ögonen på ett piano jag går fram och öppnar locket och drar försiktigt fingrarna över pianot. "Spelar du något instrument?" Rydel tittar nyfiket på mig. "Jag spelar piano men ingen vet det förutom min familj.. Jag tror inte ens Rocky vet" jag skrattar lite. "Spela något för mig då!" Rydel ser bedjande på mig. Jag sätter mig framför pianot och funderar lite på vad jag ska spela, när jag bestämt mig lägger jag fingrarna på tangenterna och börjar spela melodin och allting flyter ihop till ett. När jag är klar tittar jag på Rydel som ler som en idiot med sin mobil i handen riktad mot mig, jag ler mot henne och vi går upp till dom andra.

"Rydel jag visste inte att du blivit så bra på pianot! Det lät jätte bra" Riker log mot henne och dom andra instämde. "Det var faktiskt inte jag som spelade" svarade hon snabbt. "Vem var det då?" Ross såg förvånat henne. "Det var Molly" hon log mot mig och jag rodnade.. "Spelar du piano?" Rocky såg förvirrad ut. "Lite ibland när jag har tid ungefär.." Jag rycker på axlarna.

Grillen är igång och kvällen har tydligen bara börjat, killarna dricker öl. Jag står med min Cola och lyssnar på konversationerna och bara njuter av den varma kvällen, jag har blivit förälskad i denna staden och allt den har att erbjuda trots hur ledsen jag var över att flytta först. Rocky rycker mig ur mina tankar och allas blickar är mot mig. "Vill du det?" Rocky ler. "Vill vadå? Förlåt jag hörde inte.." Jag rodnar lite. "Om du vill ha en öl kan du sova här i natt? Vi har ett gästrum eller i mitt rum!" Rocky tar en klunk av sin öl och väntar på mitt svar. "Visst varför inte" jag rycker på axlarna och dricker upp resten av min Cola och tar emot en öl av Riker.

Lose ourself in each other.Where stories live. Discover now