Det var november och dags för "thanksgiving", pappa och min låssas mamma hade åkt igen och det var bara jag Andreas och Linus kvar. Eftersom vi bara bott här i ca 2 år firade vi inte denna högtid och det ända positiva jag fick ut från det var ledigheten från skolan. Och från Rocky.
Det hade gått 2 månader sedan vi kysstes, han har inte sagt ett ord till mig eller tittat på mig och jag har inte ens försökt prata med honom. Varje gång jag ser honom får jag en klump i magen, i skolan gör jag allt för att slippa sitta i närheten av honom och allt för att slippa möta hans blick av misstag.Riker tog över efter Rocky och har blivit min bästa vän, jag hänger alltid med honom, Rydel eller Ross.
Dom har bjudit över oss ikväll på middag, jag tackade nej först på grund utav Rocky men enligt Rydel ska han vara med sin flickvän.. Dom har dejtat ca 1 månad och Rydel hatar henne, hon är tydligen världens bitch."Ska vi dra snart eller?" Skriker jag ut i lägenheten medan jag otåligt kollar på klockan. "Skrik inte, jag är klar!" Linus kommer ut ur sitt rum och sekunder efteråt kommer Andreas.
Vi hoppar in i bilen och åker mot Lynch huset, jag har tagit på mig jeans med hål i som vanligt, ett par Air Max och en skjorta.
Andreas och Linus var mer uppklädda men jag brydde mig inte riktigt om mitt utseende.Jag hann knappt ringa på klockan innan Rydel slängde upp dörren och drog in mig i en kram, "förlåt dom ändrade planer snälla gå inte jag vill att du stannar.." Rydel rabblar ut allt så snabbt så jag knappt hänger med tills jag ser Rocky i vardagsrummet. "Det är lugnt antar jag" mumlar jag tillbaka och går in. Jag får ett varmt mottagande av alla men jag väljer att ge Rocky samma behandling han gett mig, jag orkar inte ens hälsa på hans flickvän så jag går rakt förbi dom ut i köket och jag hör Rydel fnissa bakom mig.
"Vill ni ha öl?" Riker tittar på oss, "pax för att inte köra!" Skriker jag lite högt och rodnar. "Jag antar att jag kör då.." Andreas suckar och flinar åt mig. "Vill du ha öl, vin?" Riker väntar tålmodigt på mitt svar. "Har du något starkare typ vodka?" Jag ler oskyldigt.Jag sitter i köket med Ross som kollar på när jag sänker min andra drink, "Är det verkligen så jobbigt att vara i närheten av honom?" Ross tittar oroligt på mig. Jag suckar, jag har fortfarande inte berättat varför vi inte pratar längre. Jag tar ett djupt andetag och tänker nu eller aldrig och berättar allting för Ross som bara gapar, jag sitter och väntar på att han ska säga något när han plötsligt skriker "NI GJORDE VADÅ?!" Ross stirrar fortfarande på mig och jag gömmer ansiktet i mina händer och fnissar lite.
"Vad skriker ni om?" Riker kommer in springandes med dom andra tätt efter. "Ehm Molly berättade bara om en kille hon träffat.." Utbrister Ross och jag bara stirrar på honom. "Nej jag träffar ingen han ljuger.. Han skriker om att jag har en piercing" Jag facepalmar mig själv mentalt och inser att jag inte berättat om den heller. "Japp i bröstvårtan!" Ross ler illmarigt mot mig och jag fnissar lite. "Får se då fegis!" Ryland tittar utmanande på mig och jag ställer mig upp och visar att han ska komma närmare och visar honom snabbt min piercing.
"Wow när jag trodde att du inte kunde bli sexigare.." Ryland flinar och Rydel slår till honom.Efter att ha visat min piercing för resterande går jag mot kylen för att göra ännu en drink, jag går ut och slår mig ner i soffan bredvid Riker som rynkar på näsan. "Du luktar som ett fyllo" han ler mot mig och jag skrattar lite. "Hon ser ut som ett också" en pipig röst får mig att rycka till. "Ursäkta men vad sa du?" Jag kände hur jag började bli arg. "Molly gör inget du kommer ångra.." Linus lägger en hand på min axel. "Jag sa att du ser ut som ett fyllo så som du häller i dig sprit, det är lite oförskämt om du frågar mig men sen verkar du vara en oförskämd person" Hon tittar oberört på mig. "Jag är inte oförskämd men jag har lärt mig att man inte ska prata med eskorter för dom är endast där för syns skull" Jag höjer på ena ögonbrynet och tittar på henne. Spänningen i rummet är otrolig och ingen säger någonting, "Fick du slut på ord helt plötsligt?" Jag bara stirrar på henne. "Du behöver inte flippa ur på mig bara för att din mamma lämnade dig." Hon såg nöjd, nej stolt ut över vad hon precis har sagt och jag hör hur Andreas ställer sig upp. Jag stirrar bara på henne, "Molly kom igen du kan gå härifrån du är bättre än såhär.." Andreas försöker lugna ner mig medan jag spänner varenda muskel i hela kroppen, plötsligt hörs ett glas krossas och jag känner en svidande smärta i handen och inser att jag krossat glaset i handen.
"Jag borde gå, ni kan stanna jag tar en taxi" säger jag kort utan att släppa henne med blicken. "Molly du blöder.." Rydel låter orolig. "Ingen fara jag fixar det" och men det har jag lämnat huset. Jag går ut på gatan och försöker lugna ner mig, jag tittar ner på min hand och ser att det sitter en ganska stor glasbit mitt i handen. "Låt mig hjälpa dig.." Riker lugna stämma hörs och jag vänder mig om och tittar på honom, jag känner ingenting. Jag nickar och han leder mig in i huset bort från dom andra och jag hör folk skrika i vardagsrummet. Riker plockar försiktigt ut glasbiten samtidigt som jag tar vodka flaskan med den andra och tar en klunk.
Rocky kommer ut i köket och ser förbannad ut, jag tittar tomt på honom och han tittar rakt på mig. "Vad fan sysslar du med?" Han skriker nästan men jag fortsätter kolla tomt på honom. "Jag vet inte vad du pratar om." Svarar jag kort och tar en klunk utan att släppa honom med blicken. "Hur kan du vara så respektlös mot Sofie?" Han stirrar fortfarande. Var jag respektlös? Var han inte där? Jag kände hur jag började bli förbannad.
"Var jag respektlös? Var du inte där? Hörde du inte vad hon sa till mig? Du har inte pratat med mig på två månader utan någon förklaring och du kollar knappt på mig i skolan.. Fuck dig fattar du det? Jag vill aldrig mer se dig" men det tog jag vodka flaskan och ryckte tillbaka min hand från Riker och försökte gå ut ur köket men Rocky stoppade mig och jag örfilade honom med handen som jag skurit upp och lämnade ett blodigt avtryck i ansiktet på honom.
Jag sprang ut ur huset och ut på gatan, jag visste inte vart jag var och vodkan var min ända vän. Jag var full nu riktigt full men jag brydde mig inte ett dugg, jag behövde bli av med smärtan jag gått och burit dom senaste två månaderna.
Plötsligt hör jag sirener och ser en polisbil köra upp bredvid mig, fuck.
YOU ARE READING
Lose ourself in each other.
Fanfiction"When he touches me it's like nothing else matters." The one person that makes everything okay again.