t r e

12 0 0
                                    

Jag slog upp ögonen och kollade mig runt omkring förvirrat, jag var inte hemma i min egen säng. Juste jag sov hos Rocky igår eftersom vi drack, huvudvärken ökade och jag tittade åt sidan och såg Rocky ligga utslagen med halvt öppen mun och snarka. Jag reste mig försiktigt och såg att jag hade på mig samma kläder som igår, jag gick in i Rockys garderob och tog en t-shirt och ett par mjukisbyxor och smög försiktigt ut ur rummet i jakt på ett badrum.
Jag smög runt i huset tills jag hittade ett badrum och låste försiktigt efter mig, jag bestämde mig för att ta en dusch så jag satte på vattnet och klädde av mig medan jag väntade på att vattnet skulle bli varmt. Jag klev in och lät vattnet rinna över mig, jag tvättade håret och kroppen och när jag kände mig klar stängde jag av vattnet och klev ut ut duschen för att torka mig. Jag hade alltid extra underkläder i väskan med mig vart jag än var ifall det skulle bli fel tid i månaden på fel plats vid fel tillfälle vilket jag var oerhört tacksam över just idag, jag drog snabbt på mig mina trosor, Rockys T-shirt och hans mjukisbyxor och smög ut ur badrummet igen.
När jag kom in i hans rum låg han vaken med telefonen och tittade först förvånat på mig tills han såg vad jag hade på mig och började flina.
"Du ser riktigt liten ut i mina kläder" Rocky skrattade och granskade mig. "Du är ju dubbelt så lång som mig också.." Jag himlade med ögonen och slängde mig på sängen bredvid honom. Vi låg under tystnad en stund tills han bröt tystnaden "Jag är vrålhungrig ska vi åka och köpa frukost?" Frågade han utan att släppa mobilen med blicken. "Visst men jag kör" jag flinade åt honom. Han suckade och klev ur sängen och först då insåg jag att han inte hade något mer än kalsonger på dig, jag granskade hans välformade kropp under tystnad medan han klädde på sig. "Det är oartigt att stirra Molly" Rocky vände sig om med armarna i kors. "Jag stirrade inte alls!" Jag rodnade lite och ställde mig upp.
"Kan vi åka förbi mig, jag behöver hämta kläder, jag tänker inte gå ut såhär!" Jag pekade på kläderna jag hade på mig och han nickade och vi gick emot bilen.
Väl hemma hos mig bytte jag snabbt om till ett par svarta trasiga jeans men behöll hans T-shirt på och slängde även på mig en mössa innan jag tog hissen ner till bilen igen.

När vi handlat och kommit tillbaka till deras hus började Rocky och jag göra frukost som bestod av pannkakor med massa olika frukter. När vi var klara hade fortfarande ingen annan vaknat, Rocky började bli otålig och fick den briljanta idén att starta brandlarmet för att väcka alla. Det pep otroligt högt och helt plötsligt hörde jag dörrar öppnas och fotsteg komma springandes, Riker, Ross, Rydel, Ryland och Ellington stod i dörr öppningen och stirrade irriterat på Rocky.
"Vi har gjort frukost!" Rocky såg ut som ett barn. "Var du tvungen att väcka oss sådär.. Jag hade världen bästa dröm!" Klagade Ross högt samtidigt som han slog sig ner vid bordet.
"Hur länge har ni vart vakna?" Riker tittade på mig och höjde ens ögonbrynet. "Jag vaknade rätt tidigt och tog en dusch, när jag kom tillbaka var Rocky vaken" jag ryckte på axlarna. "Jag hörde någon duscha, men jag trodde ni duschade tillsammans" Svarade Ryland utan att titta upp från sin mat. Jag satte kaffet i halsen av hans svar och började hosta som en galning. "Varför skulle vi göra de?" Jag stirrade på honom. "Vadå ni är ju typ tillsammans gör man inte sånt då?" Ryland tittade frågande på mig. "Vi är inte tillsammans, vi är bästa vänner.." Svarade jag och rodnade. "Jag är snarare din ända vän" Rocky skrattade och klappade mig på huvudet. "Ni är jätte söta ihop" Rydel blinkade åt mitt håll och jag stirrade bara ner i mina pannkakor.
Mina tankar avbröts av att min telefon började ringa och jag svarade snabbt och gick ut ur rummet.
När jag kom tillbaka började jag snabbt plocka undan efter mig. "Jag måste sticka, har en grej ikväll..." Sa jag snabbt. "Vadå för grej?" Rydel tittade granskande på mig. "Inget viktigt tråkiga saker bara" jag ryckte på axlarna och undvek ögonkontakt. Rocky ställde sig snabbt upp och tog tag i mig "vad döljer du?" Han tittade strängt på mig.. "Jag.. det är en jobb grej för företaget och pappa kan inte ta tag i det så jag måste göra det och det lär bli sent.." Jag pillade på telefonen. "Vad är det för jobb grej? Vad jobbar din pappa med?" Riker såg nyfiket på mig. "Han är rik, hon bor ovanpå ett hotell i en penthouse våning" Ross tittar granskande på mig och jag suckar. "Det är ett välgörenhets event och jag behöver ha klänning och skit på mig vilket jag avskyr så kan jag gå nu? Måste hitta en kavaljer" Jag stelnade till vid den sista meningen. Hur ska jag kunna göra det när jag inte känner någon i stan? Herregud jag ska behöva gå dit själv och skämmas.. "Rocky kan väl gå med dig?" Rydels röst ryckte mig ur mina tankar och jag stirrade på henne och suckade. "Om du vill, du måste absolut inte!" Jag tittade på honom. "Finns det mat?" Han såg fundersam ut. "Japp mat och alkohol" jag flinade åt honom. "Räkna med mig!" Han gav mig en kram. "Om ni vill kan ni alla följa med men jag varnar er, det är finkläder som gäller och alla är äckligt rika.." Jag himlade med ögonen. "Åh jag älskar att klä upp mig" Rydel klappade händerna av förtjusning.

Alla bestämde sig tillslut för att följa med och vi åkte hem till mig för att göra oss iordning, Andreas och Linus skulle också gå på eventet för vi skulle representera företaget som en familj.
Jag hade en marinblå siden klänning som gick till fötterna med en skurning vid ena benet och ett par svarta pumps, Rydel hade övertygat mig om att sminka mig och fixa mitt hår så jag satt i stolen medan hon gjorde sin grej. Hon hade sagt att jag inte fick se förens hon var klar så otålig som jag var satt jag och trummade med händerna i knät, "jag är klar nu!" Rydel tittade nöjt på mig och jag ställde mig upp för att titta mig i spegeln. Jag såg faktiskt riktigt fin ut, hon hade gjort en lätt skuggning, eyeliner och lite rouge, mitt hår låg i långa vågor över ryggen.

Andreas klev in i rummet, "Molly limousinen är här.. Wow du ser fantastisk ut" sa han och granskade mig. "Tack, du ser riktigt stilig ut, vi är precis klara så vi kommer nu" svarade jag och samlade ihop mina saker och gick ut till dom andra som stod i köket och pratade. "Ska vi åka eller ska ni stå och prata hela kvällen" jag suckade och kollade på killarna. Dom vände sig om och Ross gav ifrån sig en låg vissling och allas ögon var på mig, jag skruvade obekvämt på mig. "Du ser ut som en tjej.." Linus skrattade lågt åt sitt egna skämt. "Håll käften, kan vi bara gå nu" jag tittade irriterat på honom.

Lose ourself in each other.Where stories live. Discover now