f y r a

14 0 0
                                    

Klockan närmade sig halv tolv på kvällen och jag kände mig riktigt trött, kvällen hade gått ganska långsamt. Vi hade blivit fotograferade eftersom hela eventet kryllade av rika affärsmänniskor, Andreas, Linus och jag hade fått gå upp på scen och lämna över en stor check från företaget till välgörenheten och bli fotograferade igen.
Efter några glas champagne började jag ha ganska trevligt och pratade med nästan alla, Rocky lämnade min sida så fort han hade lokaliserat vart maten fanns någonstans vilket inte förvånade mig.

Det började bli dags att åka hem så vi samlade ihop alla och gick ut för att vänta på vår limousine, vi klättrade in och satte sig. Alla pratade om kvällen i mun på varandra men jag satt mest och lyssnade och granskade Rocky, hans långa hår var snyggt uppsatt i en bulle och han var i klädd ett par svarta finbyxor, vit skjorta och marinblå kavaj med svarta blanka finskor till. Han var väldigt snygg och dom flesta tjejerna i skolan dreglade efter honom men när jag tänker efter har han aldrig vart intresserad.
"Molly?" Andreas röst ryckte mig ur mina tankar. "Ja?" Jag tittade förvirrat på honom. "Vi är framme nu.." Han började gå mot ingången och jag hoppade snabbt ut ur bilen, "Chauffören kör hem er, han har eran adress" Jag log mot dom andra som nickade. Rocky hoppade ut ur bilen efter mig, han gav mig en kram. "Tack för ikväll det var kul, och du ser fantastisk ut"  Han kysste mig på kinden och innan jag hann reagera hade han hoppat in i bilen igen och åkt iväg. Vad fan hände precis?

Måndag igen och dags för föreläsning, jag skickade ett snabbt sms till Rocky att jag skulle ta bilen och att vi skulle mötas i skolan istället. När jag hade duschat och tagit på mig underkläder klev jag in i garderoben och tog ut en svart tajt top som slutade ovanför naveln och ett par ljusa hängslebyxor, till det tog jag mina svarta slitna converse och håret torkade snabbt och satte upp halva i en slarvig bulle.
Jag plockade ihop mina saker och slängde ryggsäcken över armen och gick mot hissen.

Jag körde in på parkeringen utanför skolbyggnaden och parkerade snabbt och klev ur, eftersom jag aldrig kört bilen till skolan stod folk och viskade samt stirrade på min special beställda bil. Jag suckade för mig själv och gick in i byggnaden för att hitta föreläsnings salen, när jag kom in satt Rocky med några andra och tittade knappt på mig. Jag tog mina grejer och satte mig högre upp i salen och tog upp mobilen, Rocky skickade ett sms precis när jag satt mig ner.
"Var är du?"
"Kolla upp pucko"

Han vände sig om och sökte igenom raderna och jag vinkade åt honom och såg hans ögon stanna på mig, han sa något till sina kompisar och reste sig upp och gick och satte sig bredvid mig.
"Alla tror att du är någon ny tjej" han granskade mig noga. "Varför då?" Jag skrattade tyst. "Du ser så annorlunda ut, du har aldrig tajta magtröjor på dig.." Han stirrade på vad jag gissar är mina bröst. Jag smäller till honom i bakhuvudet "mina ögon är här uppe douchebag" jag räckte ut tungan och vände mig mot läraren som dykt upp.

Resten av dagen rullade på hyfsat, Rocky sa något om att han skulle bli upp hämtad av Riker eller Ross och stack så fort vi slutade. Jag bestämde mig för att fråga Linus om han ville surfa, jag har inte surfat på över ett år och vad jag minns tyckte jag det var ganska kul.
Efter att jag ringt honom åkte jag hem och vi hämtade våra våtdräkter och brädor och tog familjens suv.

Vågorna var inte så stora men det gick att surfa, perfekt eftersom jag inte gjort det på ett tag. Jag drog på mig min våtdräkt och kollade nyfiket på tre killar som surfade för fullt och lekte i vattnet, så fort Linus fått på sig sin dräkt gick vi ner mot vattnet och simmade ut. Jag satt en stund på brädan och bara kollade på vågorna och människorna runt om kring mig, en perfekt våg var påväg in så jag bestämde mig för att försöka.. Jag simmade och började ställa mig upp och det gick mycket bättre än jag förväntat mig men det ändrades snabbt när någon kraschade in i mig, jag trillade i vattnet och lyckades slå mig själv i ansiktet på vägen.
"Fan också" svor jag när jag nådde ytan igen och drog håret från ansiktet. "Molly? Surfar du?" Riker såg förvånat på mig "Ja eller jag försökte i alla fall.." Jag tog bort handen jag håll för näsan och såg att handen var full av blod. Perfekt jag som avskyr blod.. "Oj förlåt jag såg dig precis när det var försent" Riker såg skamset på mig. "Det är lugnt, jag borde gå upp och försöka få det att sluta blöda" jag nickade lite pinsamt mot honom och började ta mig in mot stranden.
Jag såg Rocky och Ross stå och stirra på mig en bit bort, Gud vad pinsamt.. Jag ignorerade dom och fortsatte till mina och Linus saker, jag krånglade av mig våtdräkten så att den satt vid mina höfter och tog tag i en gammal T-shirt jag hade med mig och tryckte den mot näsan. Jag blundade och lutade huvudet bakåt, jag blev snabbt avbruten av att någon ropade på mig. Jag satte mig upp och såg att alla tre bröder ni var påväg emot mig, jag ville inte träffa dom eller prata med dom. Allting har varit så annorlunda med Rocky sen jag träffade dom och jag har ingen aning om varför och jag har ingen plan på att fråga om det heller.

"Det var ingen dålig krasch ni fick till där ute!" Ross skrattade lite. "Min näsa håller helt och hållet med om det i alla fall" jag tog bort T-shirten och såg att den vita tröjan inte var så vit längre. "Jag visste inte att du surfade" muttrade Rocky och såg irriterad ut? Vad är det med honom.. "Har inte gjort det på över ett år så tänkte testa igen men jag tror att detta var ett täcken på att det var en dum ide" svarade jag kort.
Jag kan inte vars här längre, han är inte samma person längre. "Om ni ursäktar ska jag dra nu men ni får ha det så bra." Jag reser mig upp och börjar packa ihop mina saker och ser Linus komma joggande emot oss. "Vad hände?" Han tittade roat på mig. "Jag kraschade.." Jag ryckte på axlarna. "Den ser lite sne ut vi kanske borde åka till sjukhuset" yttrade Linus. "Visst men du får köra för jag börjar bli yr av allt blod.." Svarade jag och tog mina saker och började gå mot bilen. Rocky stod och tittade bort mot oss men jag ignorerade det och fortsatte gå.

Lose ourself in each other.Where stories live. Discover now