"Molly, vakna för i helvete vi blir sena!" Ropar Rocky och jag flyger upp ur sängen med sådan fart att jag landar på golvet med en duns. Rocky står och biter sig i läppen för att inte skratta.. "Vi är inte sena eller hur?" Jag tittar irriterat på honom. "Nej men det där var ett oförglömligt ögonblick" han skrattar och hjälper mig upp.
Jag klär på mig min outfit för dagen vilket blev en vit crop top och ett par jeans shorts och borstade ut mitt långa hår, jag tog mina solglasögon och min väska och gick ut i köket.
Riker, Ross och Rydel var redan vakna och satt och åt frukost, "godmorgon!" Säger jag glatt och slår mig ner bredvid Rydel och häller upp en kopp kaffe. "Godmorgon! Värst vad du var glad" Riker ler emot mig. "Trots eran idiot till brors hemska sätt att väcka mig är jag på ganska bra humör!" Jag ler och tar en klunk utav mitt kaffe."Rocky vi måste åka nu kom igen!!" Jag står fullt påklädd och redo i hallen och väntar på honom. "Jag kommer sluta stressa!" Säger han irriterat och kommer ut i hallen.
Vi går ut och sätter oss i bilen, Rocky kör idag eftersom min bil står hemma. Jag tar aux sladden och sätter igång musiken, när vi kommit iväg från huset ser jag att hans ena hand är ledig och den andra på ratten. Jag tar hans hand i min och ser hur han ler utan att släppa ögonen från vägen.
Han stannar en bit innan skolan och tittar på mig, "vad gör du?" Jag ser oförstående på honom. "Något jag inte kommer kunna göra på resten av dagen" han lutar sig fram och kysser mig och jag kysser tillbaka.Dagen går extremt långsamt och jag har nog aldrig varit så ointresserad utav någonting någonsin. Rocky och jag satt som vanligt och gjorde narr utav lärarna och gjorde allt utom att lyssna på vad som sades, vi satt nu cafeterian och åt våran lunch och hade endast en föreläsning kvar.
Rocky sitter djupt försjunken i sin mobil och ser fundersam ut och jag studerar honom i tystnad, "vad tänker du på?" Han tittar upp från sin mobil och ler "inget speciellt" han återgår till mobilen och jag suckar. Han brukar aldrig vara osocial, han kanske har ångrar sig och om han har det varför har han inte sagt något? Jag trodde vi skulle vara bästa vänner först och främst och fortfarande kunna berätta allt för varandra..Jag suckar igen och ställer mig upp och går ifrån bordet utan att säga ett ord, han ropar på mig men jag fortsätter gå tills jag kommer fram till föreläsningssalen. Han hinner i kapp mig men jag säger fortfarande ingenting och jag känner hur han tittar på mig, vi sätter oss som vanligt tillsammans men längst bak. "Missade jag något eller varför är du arg?" Han studerar mig noga "om du inte vill fortsätta med "oss" så säg bara det istället för att sitta djupt försjunken i din telefon och prata med andra tjejer" fräser jag och med det ställde jag mig upp och satte mig längst fram. Rocky satt kvar och såg ut som om han hade fått en käftsmäll, läraren kom in och började föreläsningen så han kunde inte komma hit. Jag smsade Linus och bad honom hämta mig direkt efter skolan, han lovade att vara där när jag slutade så jag stoppade ner telefonen och ignorerade smsen jag fick från Rocky.
Linus stod parkerad precis utanför så jag gick snabbt ut ur salen och precis när jag satt mig i bilen och stängt dörren såg jag Rocky som tittade sårat på mig men just nu orkade jag inte ta detta, "varför kunde inte Rocky köra dig?" Linus bryter tystnaden. "Han skulle göra något annat." Jag satt och tittade ut genom rutan resten av bilturen.
Jag ligger i sängen med hörlurar och lyssnar på musik, Rocky slutade smsa efter ett tag och han har inte ringt något mer heller.
Någon kliver in i mitt rum och jag drar ut ena hörluren, "vem?" Jag suckar irriterat "hej på dig med solstråle" Riker ler. "Vad gör du här?" Jag ger honom en snabb kram. "Här för att hämta dig, vi ska iväg på en sak så byt om nu!" Han ler. "Vad ska jag ha på mig då?" Jag ser fundersamt på honom. "Något fint!" Han rycker på axlarna och jag springer in i min garderob och drar fram ett svart skater kjol trots att jag hatar kjol och behåller den vita crop toppen och tar med min bombar jacka. "Duger detta?" Jag snurrar ett varv. "Perfekt!" Han ler och vi sticker, jag är riktigt nyfiken på vad allt handlar om och eftersom han vägrar berätta för jag vänta och se.När vi parkerat bilen sitter han kvar "Riker vad gör vi?" Jag tittar nyfiket på honom. "Kliv ut ur bilen och ta på dig den här så får du snart veta" han räcker över en ögonbindel och jag suckar och tar på mig den plötsligt tar någon tag i min hand och börjar gå, jag följer försiktigt efter.
"Du kan ta av dig ögonbindeln nu" en röst som inte var Rikers hörs och jag blir nervös. Jag tar av mig ögonbindeln och tror inte mina ögon, framför mig är det en sandstrand med en stor duk och massa tända ljus runt om och mitt framför mig står Rocky med en bukett rosor."Rocky.. Vad är det här?" Jag är helt förundrad över allt detta. "Molly detta är anledningen till att jag varit off hela dagen, vi har inte haft en riktig dejt än så jag ville ge dig det" han ler försiktigt emot mig och jag slänger mig runt hans hals. "Vänta har du berättat för dom andra om oss?" Jag stelnar till. "Nej jag sa att jag ville gottgöra för allt som hänt dom vet bara att jag hade en överraskning till dig på stranden" han ler nöjt och jag kysser honom försiktigt.
"Varsågod och sitt för nu ska vi äta!" Rocky tar min hand och leder mig till filten och vi sätter oss ner.
YOU ARE READING
Lose ourself in each other.
Fanfiction"When he touches me it's like nothing else matters." The one person that makes everything okay again.