Jag slängde mig raklång på sängen så fort vi kom tillbaka till stugan om man ens kan kalla det en stuga, dagen hade vart okej och jag hade inte sagt någonting om det inte behövdes.
Riker hade gett mig konstiga blickar under hela tiden vi åt men jag undvek dom, Rocky försökte låssas som om allting var okej men jag visste att han inte ville bråka med sin lillebror dagen innan julafton och jag klandrade honom inte för detta var egentligen inte hans problem.Riker klev in genom dörren och tittade på mig som låg med benen upp mot väggen och huvudet mitt i sängen, han skrattade lite och satte sig på kanten. "Så jag vet att allting inte är okej så vi skippar skitsnacket, du och jag ska ut och gå nu så klä dig varmt och möt mig vid dörren om 5 minuter" Han reste sig upp och gick innan jag hann protestera, jag suckade och letade upp ett par mjukisbyxor och ett underställ. Jag tog understället mjukisbyxorna och en tjocktröja, jag var ingen stort fan av stora vinterjackor så jag hade hellre flera lager vanliga kläder.
Jag gick ner för trappan och förbi vardagsrummet där alla andra satt och pratade, "Vart ska du Molly?" Andreas tittade upp och log emot mig. "Jag ska ut och gå med Riker, jag kommer sen!" Jag log tillbaka och gick mot dörren där Riker stod påklädd och redo att gå, han log stort emot mig och vi gick ut genom dörren, vi promenerade under tystnad längst den plogade vägen.
"Så vill du tala om för mig vad det är som pågår?" Han lät så vuxen vilket han var, han var trotts allt fem år äldre än mig men i mina ögon var han mer i min ålder, ålder spelade aldrig någon roll när vi umgicks för allting flöt på perfekt ändå. Jag suckade och funderade lite på hur jag skulle börja och sedan tog jag ett djupt andetag och berättade allting från början till slut, från det att Ross var den ända jag berättade att jag och Rocky kyssts för till att han började bli en douchebag mot mig. Riker var helt tyst under hela tiden när jag berättade och sa ingenting utan bara hummade för att jag skulle veta att han uppfattat vad jag sagt.
"Så det är väl typ det och nu vågar jag knappt säga någonting längre för att jag är rädd att han ska kasta ur sig någon kommentar som fuckar mitt självförtroende ännu mer" Jag satte mig på en bänk som fanns längst vägen och lutade huvudet i mina händer innan jag fortsatte, "Jag vill knappt att Rocky ser mig utan kläder längre för att jag känner mig ful och värdelöst.." Jag kände tårarna bränna och försökte blinka bort dom, Riker la sin arm runt om mig.
"Ärligt talat så tror jag att Ross är avundsjuk på dig, jag menar du och Rocky var bästa vänner i över ett år innan han presenterade dig för oss. I våran värld var du bara en utav hans vänner utan ett ansikte" jag skrattar lite åt det Riker sa och han fortsatte, "Och dagen vi träffade dig var du så himla självsäker, full av liv och otroligt charmig om jag får säga det själv, och jag tror att Ross stör sig på att Rocky spenderar så mycket tid med dig att han glömmer bort Ross." Jag tittar oförstående på Riker,
"Vadå glömmer bort honom?" "Dom brukade göra massa saker tillsammans när Rocky kom hem från skolan och när han inte var med dig, men eftersom ni alltid är med varandra så saknar han väl Rocky.."
Riker och jag kom tillbaka efter ca 2,5 timme eftersom det började bli riktigt kallt ute, i dörren möttes vi av 6 par oroliga ögon. "Vad har ni varit? vi har ringt er flera gånger" Rydel såg lättad ut över att vi var hemma. "Vi hade inga telefoner så vi satt och pratade, vi glömde väl bort tiden." svarade Riker lugnt.
Rocky omfamnade mig i en bestämd kram och jag kramade tillbaka, Ross stod i bakgrunden och himlade med ögonen och jag suckade riktigt högt för jag var trött på hans beteende. "Något som stör dig?" frågade jag kort och riktade blicken emot Ross som såg chockad ut över att jag sagt något till honom. "Nej." svarade han kort. "Skärp dig, du har vart lack på mig ett bra tag nu, vill du förklara varför?" Jag korsade armarna och dom andra kollade förvirrat på oss. "Jag förstår bara inte varför du ska fira jul med oss, du förstör ju bara allting." svarade Ross lugnt som om han sagt något alldeles vanligt. Jag hörde hur någon drog efter andan, "Du behöver inte oroa dig, jag har inga planer på att fira jul med dig ändå." svarade jag lika lugnt tillbaka och jag kunde se hur han blev lite nervös.
Innan Ross hann svara så trängde jag mig förbi dom andra och gick upp till mitt och Rockys sovrum, jag ringde en utav våra anställda för att se om det skulle gå att flyga tillbaka ikväll men vädret såg tydligen inte lovande ut. Jag suckade och drog händerna igenom mitt långa hår, efter att jag legat rak lång i sängen och stirrat upp i taket i ca 30 minuter hör jag att någon kommer in och att sängen sjunker ner.
"Jag vill att du firar jul med mig.." Rocky lät ledsen, "Jag stannar för att jag kan inte flyga hem på grund utav vädret men jag firar nog inte jul med er." svarade jag kort, jag var trotts allt lite irriterad på att han försökt ignorera det faktum att hans bror hatade mig. "Var ska du vara då?" Han låt förvånad över mitt svar, "Jag tänker ligga här hela dagen i morgon, jag vill inte förstöra eran jul" Jag log ett falsk leende och vände mig bort från honom. "Finns det ingenting jag kan göra för att få dig att ändra dig.." försökte han försiktigt och jag kände hur irritationen växte. "Jag vill inte fira jul med honom eller med dig, du verkade ju inte ha något emot att han sa det han sa."
"Du vet att jag vill ha dig här, jag vill verkligen det. Förlåt att jag inte sa något jag blev så chockad över det han sa." Rockys röst sprack i slutet av meningen, grät han? Jag satte mig upp och vände mig emot honom, "Att din bror hatar mig förändrar ingenting mellan oss för mig, men om du tycker att det är ett problem borde du säga det nu.." Jag spände hela kroppen rädd för vad han skulle svara..
"Jag skiter i vad han tycker om dig, jag älskar dig och jag vill vara med dig ingenting ändrar på det!" Han spärrade upp ögonen och insåg vad han precis sagt.. Jag stirrade på honom."Du älskar mig?" Frågade jag dumt. "Förlåt det kom liksom bara, ja jag älskar dig men du behöver verkligen inte säga det tillbaka om du inte är redo." Han tittade panikslaget ner på sina händer och jag log för mig själv och kastade mig runt hans hals.
"Rocky, jag älskar dig också."
YOU ARE READING
Lose ourself in each other.
Fanfiction"When he touches me it's like nothing else matters." The one person that makes everything okay again.