Det har gått en vecka sedan jag kraschade med Riker och jag har blå svarta ringar runt ögonen, jag har undvikit att gå till skolan och gjort allt jag behövt hemma och kollat på föreläsningarna online.
Rocky har inte hört av sig och inte jag till honom heller för den delen, är det såhär vår vänskap ska ta slut? Han har inte ens förklarat varför han betett sig annorlunda, jag sitter och fingrar på mobilen och funderar på om jag ska smsa honom eller inte..
Jag bestämmer mig för att smsa honom,"Vad händer med oss? Du brukade vara min bästa vän"
Jag la ifrån mig mobilen och bestämde mig för gå upp och klä på mig, idag hade jag inga speciella planer.
Jag städade mitt rum och satte mig i soffan i vardagsrummet och slog på Disney Channel, jag var lite för gammal för barnprogram men vem bryr sig.
Efter ca en timmes slöande framför tvn och inte ett ljud från Rocky hörde jag hissdörren öppnas. "Hej!" Skrek jag utan att ta ögonen från tvn, "Hej.." Jag stelnade till, jag kände igen den rösten och det var inte Andreas eller Linus.
"Vad gör du här..?" Jag ställde mig långsamt upp och gick tveksamt emot honom. "Jag fick ditt sms och du har rätt, jag brukade vara din bästa vän men jag har inte betett mig som det på senaste.." Sa han tyst samtidigt som han kollade ner på sina skor.. "Jag har inte heller vart världens bästa vän på senaste.." Jag skruvade lite på mig. "Jag vet inte ens varför det kändes bara pinsamt att jag det fanns så mycket jag inte visste om dig.." Rocky lutade på huvudet och granskade mig. "Det har aldrig kommit på tal bara, förlåt" jag tittar ner på mina slitna mjukis shorts och min stora T-shirt. "Ska vi kolla hockey och dricka?" Rocky ler stort, det där perfekta leendet som alltid får mig glad. "Absolut, vill du kolla här eller hos dig?" Jag går mot mitt rum. "Andreas har bjudit in mina bröder så jag antar att vi kan stanna här" Rocky skrattar lite. "Jag kanske borde byta om då" jag skrattar lite och gestikulerar mot min outfit. "Snarare göra något åt ditt face" han skrattar och pekar på mig. Jag ger honom fingret och går in på mitt rum och drar på mig ett par yoga byxor och en utav Rockys tjocktröjor som han lämnat kvar här.Rocky och jag sitter i soffan och skrattar och dricker öl när dom andra dyker upp, vi är mitt uppe i ett utav våra skratt anfall och när jag återhämtat mig upptäcker jag att dom stirrar på oss.
"Välkomna till dårhuset, det finns plats för alla" Rocky bugar och jag börjar genast skratta igen.
Alla sätter sig ner och Andreas startar matchen, jag kryper närmare Rocky och lutar huvudet mot hans axel.
Vi skriker och dricker öl och skrattar resten av kvällen, skriker åt domarnas idiotiska blåsningar och åt det dåliga försvaret. Jag börjar bli ganska full men jag kunde inte bry mig mindre, eftersom våningen var stor nog åt oss alla bestämde vi oss för att ha sleepover.Jag gick in på mitt rum då jag kände att jag hade fått nog med alkohol och la mig i sängen och satte på musik, allting snurrade och jag slappnade av. Jag hörde dörren öppnas och stängas jag satte mig upp och Rocky stod framför mig och vinglade, "Du är full" fnittrade jag och tittade på honom. "Tyst med dig.." Han skrattade och slängde sig bredvid mig på sängen. Han började kittla mig och jag försökte desperat ta mig ur hans grepp, han slutade och jag tittade upp på honom rakt in i hans ögon. Min ögon flackade mellan hans läppar och hans ögon och hans ögon gjorde detsamma, våra läppar möttes och allting annat runt om oss försvann. Jag andades ut och ställde mig snabbt upp och gick in i mitt badrum.
Jag satte på varmvattnet och lät det rinna över mig, hade jag precis kysst min bästa vän? Vad kommer hända nu?
Det var så många frågor, jag duschade snabbt och gick tillbaka till sovrummet och drog på mig ett par trosor och en T-shirt och la mig i sängen. Rocky hade redan somnat, jag försökte samla mina tankar men efter några minuter kände jag hur mina ögon blev tyngre och inte långt efter hade jag somnat.När jag vaknade morgon där på var sängen tom, jag drog på mig ett par shorts och Rockys hoodie som låg i en hög på golvet, jag satte i hörlurarna och gick tyst ut i köket med huvudet ner i mobilen och in i köket. När jag tittar upp ser jag hur Andreas, Linus, Ryland, Ross och Riker ser roat på mig, jag vänder blicken mot Rocky som tittar ner i bordet. "Godmorgon sömntuta" Riker flinar. "Godmorgon på dig med, varför äter ni inget?" Jag tittar nyfiket på dom. "Ingen orkade laga mat till så många personer så jag beställde från hotellet" Linus ler nöjt över vad jag gissar på var hans ide. "Lyx frukost med andra ord?" Jag flinar.
Plötsligt hör jag hissdörrarna öppnas och in kommer pappa och min låssas mamma, jag bara stirrar på dom. "Får man inget hej när man kommer och hälsar på?" Pappa ler mot mig och jag springer fram och slänger mig runt halsen på honom. "Jag har saknat dig pappa" mumlar jag och torkar bort en tår. "Jag har saknat dig med gumman, men nu får någon tala om för mig vad som hänt med ditt ansikte och vilka detta är?" Pappa pekar mot killarna i köket som alla pekar på Riker.
"Uhm jag och Riker kraschade när vi var och surfade, det var en olycka" jag ler snett.Efter att alla presenterar sig kom maten och alla högg in, Linus hade beställt alldeles för mycket så det räckte gott och väl till alla. Efter en stunds tystnad så bröt min låssas mamma tystnaden "så vem av dessa stiliga pojkar är din pojkvän Molly?" Utbrister hon. Jag sätter kaffet i halsen och börjar hosta som en galning för att få luft samtidigt som mina kinder blir tomat röda. "Ehm ingen utav dom, Rocky och jag pluggar tillsammans och resterande är hans bröder" svarar jag tyst. "Man måste ju fråga, du umgås ju nästan bara med killar så det är väl bara en tidsfråga innan någon av dina vänner blir din pojkvän" Hon ler mot mig.
Jag ursäktar mig och går in på mitt rum och smäller igen dörren, jag älskade båda mina föräldrar. Min biologiska mamma har aldrig vart närvarande och hon gick bort när jag fyllt 18 år och Lena har alltid funnits där men det eviga tjatet om att jag borde hitta någon börjar bli jobbigt, jag suckar djupt och sätter igång stereon på högsta volym.
Jag ligger raklång på sängen när jag hör någon sparka på dörren, jag sätter mig upp och sänker volymen.. "Vem är det?" Jag himlar med ögonen och hoppas febrilt på att det inte är min pappa. "Riker, kan jag komma in?" Hör jag rösten på andra sidan fråga.
Jag slänger benen över sängkanten och går och låser upp dörren, jag släpper in Riker och sätter mig på sängen igen.
"Är allting okej?" Han granskar mig.. "Ja allting är perfekt.." svarar jag sarkastiskt. "Tjatar dom om att du borde träffa någon?" Han tittar roat på mig. Jag nickar och ler lite.. "Ja för det är helt omöjligt i deras ögon att jag är singel.." Jag skrattar lite. "Och hur är det mellan dig och Rocky?" Jag stelnar till. "Vad menar du?" Jag vänder bort blicken. "Ni har inte sagt ett ord till varandra på hela morgonen.." Riker tittar fundersamt på mig.
"Vi verkar inte funka som bästa vänner längre bara" jag rycker på axlarna.Riker går ca 30 minuter senare, vi pratade om allting och han tog mitt nummer. Jag log för mig själv, jag kanske överlever utan Rocky trots allt..
YOU ARE READING
Lose ourself in each other.
Fanfiction"When he touches me it's like nothing else matters." The one person that makes everything okay again.