t j u g o t v å

8 0 0
                                    

Jag hörde flera par fötter komma upp för trappan och stanna utanför sovrummet, jag hörde massa viskningar och jag kunde inte låta bli att fnissa lite, "Ni vet att jag hör er där ute?" ropade jag.
Det blev tyst en stund innan dörren öppnades och Ross flög in, förmodligen inknuffad utav sina syskon.

"Hej.." Han kliade sig i nacken och jag nickade mot honom. "Så jag vet att du är arg på mig och du har all rätt att vara det men jag ville be om ursäkt för att ha varit världens sämsta vän.." Jag nickade och han fortsatte. "Men när du och Rocky löste allting och blev tillsammans så umgicks varken du och jag eller jag och Rocky och det kändes som om ni båda glömt bort mig så jag blev väl lite svartsjuk.." Han tittade ner på sina fötter.

"Det är okej, jag förstår att du känner så men nästa gång prata bara med mig okej?" Han nickade och sträckte ut armarna och jag kramade om honom. Dörren flög upp igen och resten av syskonen och även mina egna kom in flygandes, Rocky gav Ross en irriterad blick då vi fortfarande satt och kramades och Ross rodnade och släppte mig.

"Så vad gör ni här?" Jag höjde nyfiket på ena ögonbrynet. "Jo vi fick massa presenter av någon utan avsändare.." började Rocky, "Och Ross tror att det var du.." avbröt Ryland och alla tittade spänt på mig. "Det är ju inget kul att vara 'secret santa' om ni ska lista ut det.." Jag putade med underläppen och innan jag hann reagera var jag indragen i en gruppkram.

"Ska jag ta det som att ni gillade grejerna?" Jag skrattade lite, "skojar du? Jag älskar glitter!" Pep Rydel och jag skrattade igen.

Kvällen gick och vi satt alla och drack varm choklad i vardagsrummet, "Molly, du har inte fått din julklapp från oss!" Andreas ställde sig upp och gav mig en ask. "Den är från båda!" Flikade Linus in.
Jag öppnade asken och där låg ett armband med tre berlocker på, ett 'A', ett 'L' och ett infinity täcken. Jag tittade upp på dom och drog in dom i en grupp kram, "tack så mycket, jag älskar er!" Jag log mot dom.

Dom hade fått varsin spelkonsol av mig, ett ps4 och ett Xbox one med massa spel till båda och var otroligt lyckliga över att ha nya spel att spela trotts att det skulle ta dom ca 4 dagar att varva alla spelen.

Kvällen gick och jag hade fått jätte fina presenter utav allihop, jag hade dock inte fått något utav Rocky som såg ganska nervös ut. Jag brydde mig inte om han hade köpt något till mig eller inte för jag var inte en person som brydde mig om materiella saker, huvudsaken var att han var min.

"Jag tänkte gå och lägga mig nu!" Jag ställde mig upp från min plats i soffan och sträckte på mig, dom andra nickade och alla ställde sig upp för att gå till sina respektive rum.

Jag gick in i vårt sovrum och Rocky kom tätt efter, jag gick in i badrummet och tog på mig en utav Rockys t-shirts och borstade tänderna. Rocky låg i sängen och höll på med mobilen när jag kom ut igen, jag kröp ner bredvid honom och han la armen runt om mig.

"Så ska du inte skrika på mig för att du inte fått någon julklapp?" Utbrast han efter en stunds tystnad. "Varför skulle jag göra det? Jag är glad så länge jag har dig" jag gav honom en snabb puss på kinden och log. "Du är fantastisk vet du det.." Han suckade och kramade om mig hårt. "Men det betyder inte att jag faktiskt inte köpt något.." Han började rota efter något i väskan som låg på golvet bredvid sängen och tog upp ett medelstort paket som var fint inslaget. Jag tittade nyfiket på honom och tog emot paketet, jag öppnade försiktigt lådan och tittade ner och såg ett fotografi som var inramat.

"Detta är första gången du och jag umgicks utanför skolan, vi gick för att köpa glass men du hade inga pengar så vi sprang därifrån med våra glassar.." Jag drog mitt pekfinger längst ramen när jag såg att det var något skrivit i ramen.

"You are not only my best friend, you're also my soulmate" läste jag tyst och kände att ögonen vattnades. "Du är så jävla cheesy du vet det va?" Jag flinade lite och torkade en tår, "Jag ville ge dig något betydelsefullt.." Han rodnade lite och jag slängde mig runt halsen på honom.

"Det är jätte fint, jag älskar det.." viskade jag i hans öra.

Han var inte bara min bästa vän, han var perfekt på alla sätt. Jag var så lycklig med honom och det fanns absolut ingen bättre än honom, "Jag är glad att du gick in i mig den där dagen.." viskade han och strök försiktigt en hand över mitt hår. "Tänk om jag hade gått in i någon annan, undra vad som hade hänt då.." suckade jag. "Jag tror att oavsett om du hade krockat med mig eller inte så hade vi hittat varandra någon gång i livet"



"Molly?" Rockys röst drar min uppmärksamhet från datorn till honom. "Ja?" Jag vänder bort blicken från honom och puttar glasögonen längre upp på näsryggen, "Du vet Ross fyller ju år om 5 dagar, och vi ska ha fest här.." Jag nickar och han fortsätter, "Känns det okej med dig?" Han såg orolig på mig, jag hade ganska dålig erfarenhet utav fester men jag ville fira Ross födelsedag tillsammans med alla andra så jag var tvungen att skärpa mig och ta mig igenom det. "Ja absolut, du kommer ju vara där med mig eller hur?" Jag ler och lutar huvudet lite, han nickar och jag vänder tillbaka uppmärksamheten till min dator skärm och skriver på min uppsats.

Jag brukade festa innan jag flyttade hit, jag umgicks alltid med fel folk. Sådana människor du tror är lojala emot dig och nästan som en extra familj men det visade sig att dom aldrig brydde sig om någon annan än sig själva vilket fick sina konsekvenser för mig flera gånger, men när man var så naiv och blint trodde på att man hade lojala vänner så skakade man snabbt av sig misstagen dom gjorde och förlät dom tills jag insåg hur fel allting var och vilket psykopatiskt beteende dom hade.

Men Rocky var inte som dom, ingen här var som dom och dessutom hade jag ju flera människor runt omkring mig som faktiskt brydde sig om mig och fanns där.

Lose ourself in each other.Where stories live. Discover now