hoofdstuk 17: het feest

275 9 0
                                    




Het feest is echt een groot succes. Iedereen danst en praat gezellig met elkaar. De drank vloeit en iedereen geniet van de muziek van de dj. Er is geen scheiding meer tussen de jongens en de meisjes. Het is nu gewoon even een normaal schoolfeest.

Ik sta al de hele avond te dansen met mijn beste vriendin. Ze laat me al haar gekke dansmoves zien en ik probeer dan nog gekkere te laten zien. We lachen de hele avond en maken ontzettend veel plezier. Net even zoals het vroeger was.

"Wil je wat drinken" vraagt een mooie lange jongen aan Sanne. Sanne kijkt mij aan of ze toestemming heeft en natuurlijk knik ik goedkeurend. Ik loop naar de dj en vraag om een rustiger liedje. De dj luistert en zet voor mij een rustig liedje op. Ik loop naar Joeri toe die al de hele avond bij zijn vrienden staat. "Wil je dansen" vraag ik voor de grap en ik steek mijn hand uit. Hij kijkt gegeneerd naar zijn vrienden en maakt een gebaar of ik gek ben. Hij pakt mijn hand en loopt met me naar de bar. "jij bent echt gek hé" zegt hij lachend en hij bestelt voor ons twee drankjes.

Ik kijk de zaal rond en zie Sanne genieten van haar avond en van de jongen waar ze mee staat te zoenen. Ik kijk naar Joeri die naast me op de barkkruk geniet van zijn Bacardi cola. "Dit feest was een goed idee" zegt hij en hij houdt zijn glas omhoog om te proosten. Ik pak mijn glas en tik het tegen het zijne aan. "Ook deze gek heeft wel eens goede ideeën" zeg ik lachend

Op dat moment komt mevrouw Durville de zaal binnen. "Wat heeft dit te betekenen" schreeuwt ze boven de muziek uit. "Iedereen is over tien minuten in zijn kamer en anders heb je grote problemen met mij" brult mevrouw Durville verder. Iedereen luistert naar wat ze zegt en de zaal loopt leeg. Mevrouw Durville loopt op Miranda af en knuffelt haar. "alles goed met je? Vraagt ze en ze kijkt haar dochter bezorgd aan. "Er is niks aan de hand, we hebben gewoon een feestje gehad" antwoord Miranda als ze zich uit haar moeders greep verlost. Mevrouw Durville's bezorgde blik veranderd naar een boze blik. "gewoon een feestje" herhaal mevrouw Durville boos. "Dit doe je nooit meer en nu naar huis jij" zegt ze wijzend naar de deur.

Ik geef Miranda een knuffel als ze langs me loopt en wens haar succes met haar moeder daarna pak ik Sannes hand en trek haar weg bij de jongen.

Een paar minuten later liggen Sanne en ik in mijn kleine bedje. We liggen opgepropt op elkaar, zodat als er straks iemand komt controleren ze niet zien dat Sanne hier blijft slapen.

Een half uur later komt er een man de kamer ingelopen. "Slapen jullie al" vraagt de man, waar ik de stem van Pieter-jan in herken. Waarschijnlijk is hij komen helpen, omdat mevrouw Durville het niet alleen aankon. Kaitlynn en ik zeggen alle twee "ja" en hij verlaat onze kamer weer om naar de volgende te gaan.

De volgende dag zitten we allemaal in de collegezaal, waar mevrouw Durville ons boos toespreekt. Sanne ligt nog steeds in mijn bed en verstopt zich voor iedereen om mijn niet in de problemen te brengen.

"Wat jullie mij nu hebben geflikt, gaat niet nog een keer gebeuren" schreeuwt mevrouw Durville door de microfoon. "Er zullen zeker straffen komen, voor degene die het hebben georganiseerd zal de straf erger zijn dan voor iedereen die er was. Ik wil iedereen een keer alleen spreken in mijn kantoor vervolgt ze haar toesprak. Ik zie mensen om me heen zenuwachtig worden en andere die boos zijn en weer andere die net doen of ze nergens van af weten en ik probeer me zo te gedragen dat ik een van hen ben en niet degene die het heeft georganiseerd. Ik zie Joeri en Miranda aan de andere kant van zaal hetzelfde doen.

Als mevrouw Durville klaar is met haar toesprak loopt de zaal leeg. Als ik ook de zaal wil uitlopen, roept mevrouw Durville: "mevrouw de Jong kun je even hier heen komen". Ik loop naar haar toe en kijk haar vragend aan. "Ik wil Sanne ook graag spreken" zegt ze en verlaat de zaal. Hoe ze überhaupt weet dat Sanne er is, weet ik niet, maar als er iemand goed kan liegen is het Sanne wel.

___________________________________

Lekker lang hoofdstuk voor jullie! 

hoop dat jullie het leuk zullen vinden en laat me dat vooral weten met reacties of stemmen

Xx Joia7_

boarding schoolWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu