Ik kijk in de spiegel en strijk de stof van mijn jurkje glad. Ik draag een zwart kort jurkje, waarbij mijn buik en rug zijn bedekt met een doorzichtig stofje. Ik heb mijn lange bruine haar gestijld en het valt netjes over mijn jurkje heen. Ik heb mijn ogen donker opgemaakt en een donker rode lippenstift opgedaan. Ik bekijk me zelf goedkeurend in de spiegel. Ik zie er nu zeker niet verkeerd uit
"Wauw, Je ziet er echt prachtig uit" zegt een bekende stem achter me. Ik draai me om en zie Sanne in de deuropening staan. Ik ren op haar af en sla mijn armen om haar heen. "ik heb je zo gemist" fluister ik in haar oor. Ze laat me los en kijkt me met tranen in haar ogen aan. "ik heb jou ook gemist, het is nu echt verschrikkelijk op school" zegt ze snikkend. Ik kijk haar medelijd aan en duw haar in de richting van mijn bed. Ze gaat naast me op het bed zitten en kijkt me met vochtige ogen aan. "je moet zo snel mogelijk naar huis komen" zegt ze. Ik knik en ben het zeker met haar eens. "Ik ben er al mee bezig" zeg ik en ik vertel haar het plan van Eline.
"Geen tijd voor dit gehuil, er is een feest te organiseren" zegt Miranda opgewonden als ze de kamer binnen komt en mij en Sanne op het bed ziet huilen. Sanne veegt haar tranen weg en staat op. Ze bekijkt zichzelf in de spiegel en pakt dan mijn mascara en werkt haar make-up bij. Ik doe hetzelfde en dan verlaten we samen met Miranda mijn kamer.
Het is acht uur en over een uur komt iedereen naar de eetzaal. De eetzaal is dan opgebouwd tot een discotheek. "hier geeft mij die telefoon is" zegt Sanne wijzend op de telefoon in mijn handen. Sanne heeft een goedkope prepaid telefoon meegenomen, zodat ze ons nummer nooit kunnen achterhalen. Ik geef Sanne de telefoon en Sanne zet er een of andere app op die haar stem zal veranderen naar een oude mannen stem.
Miranda typt haar moeders nummer en na één keer over gaan, wordt er opgenomen. "met mevrouw Durville, kan ik u helpen" "Hallo, als ik u was, zou ik zo snel mogelijk naar huis komen als u uw dochter nog wilt zien" zegt Sanne, terwijl haar stem helemaal veranderd is. Het werkt erg goed en we herkennen Sannes stem niet terug. We horen mevrouw Durville naar adem happen en dan zegt ze: "ik ben onderweg raak haar niet aan!" en hangt op. Een paar minuten later zien we Mevrouw Durville met haar tas het gebouw uit rennen.
"Die zien we voorlopig niet terug" zegt Miranda lachend. We lopen naar de eetzaal en hangen daar alle versieringen op. Ook Joeri komt helpen en met z'n vieren hebben we het snel af. Een kwartier voor aanvang komt de dj het gebouw in lopen. Ik geef de jongen zakelijk een hand en bedank hem voor zijn komst. Hij gaat gelijk achter zijn dj boot staan en begint met een rustig nummer. De eetzaal begint vol te lopen met meisjes en dit keerook met jongens. Het feest kan beginnen.
JE LEEST
boarding school
Dla nastolatkówWat al je ineens te horen krijgt dat je van school af moet? En wat als je ouders je dan niet naar een gewone school in de buurt sturen maar na een kost school aan de ander kant van het land? De 16-jarige mila gebeurt het. Ze word van school afgetra...