Suasana di Seoul Incheon International Airport mula sesak apabila pesawat dari L.A baru sahaja mendarat. Kelihatan seorang gadis sedang menolak troli bagasinya. Dia tersenyum sendirian kerana akhirnya, dia sudah kembali ke negara kelahirannya. Dari jauh dia terpandang seseorang yang amat kerata wajah bosannya menunggu si adik pulang dari L.A.
" Min Yoongi!" Tubuh Yoongi dipeluk erat si adik. Ya, Yoongi merupakan abang kandungnya.
" Woi, woi! Kau siapa?! Tetiba peluk orang. Huish!" Marah si abang tanpa menyedari wajah si adik sudah berubah.
" Min Hyerin a.k.a Bella lah! Adik oppa!" Balas Bella geram. Walaupun penampilannya sudah berubah namun takkan lah Yoongi tak kenal adik sendiri. Ni dah melampau.
" Tipu! Adik aku tak cantik macam ni!" Yoongi masih lagi berlagak bodoh. Semakin geram Bella dibuatnya mendengar ayat terakhir Yoongi itu.
" Bagi password!"
" Password?" Soal Bella hairan.
" Yeap! Adik aku dengan aku ada password" Yoongi membalas.
" Fine! Yoongi is swag! Puas hati?" Bella mengetap bibirnya. Geram dengan abangnya yang tak berapa bijak itu.
" Adikkk!! Omgggg miss you soo muchhhhhh!" Tubuh Bella dipeluk Yoongi erat. Bella menahan sabar.
" Dah lama tak makan penyepak ke apa?" Ujar Bella.
" Alaa jangan lah marah. Oppa cuma nak jaga keselamatan je. Mana tau ada orang nak culik oppa awak yang handsome ni" Kembang-kempis hidung Yoongi memuji dirinya sendiri.
" Adik balik dengan teksi. Bye!" Disebabkan sudah tidak tahan dengan aksi Yoongi, Bella mula mengorak langkah.
" Okay okay. Oppa gurau je lah" Pantas tangan Bella ditarik mengikutinya.
" So, how's L.A?" Soal Yoongi setalah mula memandu.
" Awesome! Rasa macam taknak balik je" Bella menjawab.
" Dah tu kenapa balik jugak?"
" Entah la. Ada la sorang mamat ni tiap-tiap malam call kita suruh balik. Cakap rindu kita lah. Hm entah siapa lah budak tu" Sindiran khas itu ditujukan khas untuk Yoongi.
" Rasanya masa tu oppa tengah mengigau"
" Asal tak bawak balik mat salleh sorang?" Yoongi masih menyoal.
" Ada. Dalam bagasi" Balas Bella selamba.
" Adik.. still ingat dia ke?" Takut-takut Yoongi bertanya.
" Siapa dia? Kawan oppa? Kim Taehyung? Park Jimin? Jeon Jungkook?" Bella berpura-pura.
" Abang Jeon Jungkook" Bella terdiam mendengar jawapan itu.
" Orang dah taknak kat kita buat apa kita tergedik-gedik lagi kan" Bella membalas perlahan.
" Dia akan menyesal kalau jumpa Bella sekarang ni. Believe me!" Ujar Yoongi.
" Hm ye lah tu"
" Oh ya bekas adik ipar awak tu rindu sangat dekat adik"
" Siapa? Jungkook?"
" Wonwoo ada berapa adik lagi?" Suga buat muka.
" Adik pun rinnnduuu budak tu!" Sememangnya Bella rapat dengan adik kepada bekas suaminya itu. Walaupun hubungannya dengan Wonwoo sudah terlerai, namun dia masih akrab dengan Jungkook. Kebetulan pula Jungkook merupakan salah satu ahli daripada geng Yoongi.
YOU ARE READING
We Meet Again ( SEVENTEEN's Wonwoo)
Fanfiction" KITA BERCERAI!" " Wait.. WHAT?!" Min Hyerin atau nama atau lebih dikenali dengan nama barunya iaitu Bella. Berkahwin pada usia yang muda dan bercerai setahun selepas itu kerana penampilannya yang kurang menarik. . . . 3 tahun Kemudian.. " Hello M...