Joshua

2.7K 299 28
                                    

" Hello!" Tersentak Bella apabila dia ditegur oleh seseorang ketika dia seorang diri berada di pantri. Kepalanya didongakkan.

" Oh hye Mingyu!" Balas Bella.

" Kenapa termenung je?" Soal Mingyu. Tempat kosong disebelah Bella menjadi pilihannya untuk duduk.

" Saja. Terkenangkan kenangan lalu"

" Kenangan lalu? Teringatkan boyfriend ke?" Usik Mingyu nakal.

" Takde lah. Saya mana ada boyfriend" Bella menafi.

" Takkan orang secantik awak tak ada boyfriend?"

" Cantik?" Bella tersenyum pahit. Perkataan itu betul-betul perit untuk ditelannya. Kerana semua kepahitan hidupnya bermula disebabkan perkataan itu.

" Bella, awak ada masalah ke?" Mingyu menyoal risau. Dari tadi pertanyaannya hanya dijawab sepatah demi sepatah.

" Saya okay. I need to go Mingyu. Bos nak bawa saya jumpa client" Bella berkata lantas dia mula melangkah meninggalkan pantri.

*****

" Bella, awak okay?" Soal Wonwoo semasa mereka berdua berada di dalam kereta.

" Saya okay. Kenapa?" Keningnya bertaut. Kenapa semua orang tanya dia soalan yang sama? Nampak sangat ke muka dia tak okay sekarang ni?

" Awak nampak murung. Kenapa ada apa-apa jadi ke?" Soal Wonwoo.

" Takde lah. Mungkin saya penat" Bella memberi alasan. Penat menangis dengan sikap awak, Wonwoo.

" Awak penat? Nak saya batalkan appoinment?" Wonwoo menyoal. Sumpah muka Bella semasa itu pun nampak pucat. Seperti ada sesuatu yang sedang gadis itu fikirkan.

" Tak! Tak! Saya okay sangat. Jangan batalkan appoinment. Kang apa pula anak Tuan Hong cakap nanti" Bella cepat-cepat membantah. Dia takut Wonwoo betul-betul menunaikan kata-katanya.

" Are you sure?" Soalan Wonwoo itu disambut oleh anggukan kecil Bella.

" Okay. Tapi, kalau awak sakit, cepat-cepat cakap tau. Saya tak suka pekerja saya sakit" Wonwoo memberi alasan.

" Okay" Bella senyum hambar. Rupa-rupanya dia hanya risaukan aku sebagai pekerja dia je. Haishh Bella! Jauh sangat kau fikir!

*****

" Bos mana anak Tuan Hong ni? Dah hebat sangat ke company diorang sampai suka buat client tertunggu-tunggu?" Terherot-herot mulut Bella mengutuk. Dalam hidupnya dia paling benci orang yang tak tepati masa.

" Ada pulak cakap macam tu. Kang kalau dia dengar, macam mana?" Tegur Wonwoo. Bella hanya tunduk. Mulut dia memang suka main lepas je. Entah-entah kalau anak Tuan Hong dengar, dia batalkan terus kerjasama ni. Huish! Seram! Dari tadi aku asyik panggil anak Tuan Hong je, sebenarnya apa nama mamat tu?

" Bos.. apa nama anak Tuan Hong tu?"

" Nama dia.."

" I'm sorry sebab lewat!" Satu suara memotong. Pantas Bella menoleh. Matanya membulat memandang si pemilik suara. Si pemilik suara juga tergamam dua saat melihat Bella sebelum..

" Weh monyet! Dah lah kau balik Korea tak cakap kat aku, tinggalkan note je. Kau pikir drama hindustan ke aku nak kejar kau kat airport?"

We Meet Again ( SEVENTEEN's Wonwoo)Where stories live. Discover now