-Vad är eran plan? Ska ni störta Wicked? Frågade Jack och tittade på killarna.
-Vi vet inte riktigt än sa Frypan och tittade på de andra.
-Wicked brukar komma hit en dag i veckan med sitt luftskepp för att kolla hur läget är här i Denver. Men om ni frågar mig så tar de alltid med sig personer för att börja om testet. De borde komma om två dagar så ni kan tänka tills det sa Jack och ställde sig upp. Jag måste fortsätta jobba vid ingången, ni bor i rummet här bredvid. Jack höll upp en nyckel och kastade den mot mig och jag fångade den. Jack vände sig om och gick ut genom dörren.Vi var nu i vårat rum och vi hade mat i kylskåpet och pengar på ett bord. Grace låg och sov, jag hade tvingat henne till det för hon hon tappar humöret alldeles för lätt nuförtiden.
Jag gick in i ett liknande rum vi hade pratat med Jack i tidigare typ som ett vardagsrum. Thomas satt där och visade med blicken att jag skulle sätta mig bredvid honom.
-Vi har bestämt oss. Vi kommer åka till Wicked och förstöra för dem så de inte kan fortsätta med att stoppa folk i labyrinten som de gjorde med oss. Följer du och Grace med? Frågade han bedjande.
-Jag kom hit för att jag och Grace skulle få en ny start, sen träffade vi er på vägen och då blev det att vi följdes åt hit... men vi följer inte med.. sa jag och tittade ner i marken.Killarna var ute och letade på Jack. De skulle berätta deras plan och fråga om han ville hjälpa till att förstöra Wicked. Jag satt framför tv:n och kollade vilka kanaler vi hade. Grace kom in i rummet och satt sig bredvid mig i soffan.
-Jag hörde att killarna skulle åka till Wicked. Jag vill följa med... sa hon och jag stelnade till. Jag stängde av tv:n och tittade på henne.
-Jag vill precis som killarna att Wicked inte ska få göra om allt igen.
-Vi kom hit för att få en ny start och jag vill inte att du ska bli skadad.. sa jag och tittade in i Graces ögon.
-Men vi kan inte bara sitta här! Skrek hon och ställde sig häftigt up.
-Grace sätt dig ner sa jag och tittade allvarligt på henne för alla andra tittade på oss.Jag satt i soffan, jag satt och funderade på det Grace hade sagt. Jag vill ju hjälpa killarna men jag vill inte att Grace ska bli skadad. Newt kom in i rummet och satt sig bredvid mig.
-Vad tänker du på? Frågade han och tittade medlidande på mig. Jag gav han ett litet leende innan även Thomas kom in och strax efter Minho.
-Varför så deppig sa Minho serakastisk. Jag gav han en irriterad blick och han tittade på mig som han sa "oj okej, förlåt".
-Jag och Grace följer inte med sa jag och tittade ner i marken. Vi åkte hit för att vi skulle få en ny start i livet inte gå och dö när vi försöker störta Wicked, fortsatte jag. Det blev tyst och jag tittade tillslut upp och mötte Thomas ögon.
-Jag förstår, det är bättre om ni stannar här.. så ingenting händer sa han. Thomas gav ett litet leende och gick ut ur rummet.
-Men vi skulle ha behövt eran hjälp sa Minho och log.. Han gav ifrån sig ett litet skratt och blev tyst.. Ni kan väll tänka på det sa Minho och gav en frågande blick. Jag tittade ner som svar, jag visste inte riktigt allt var så svårt. Jag ville ju störta Wicked så de aldrig kan göra det de gjorde mot killarna och min bror. Men jag vill inte att Grace ska bli skadad.-Hejdå, sa killarna en sista gång innan de stängde dörren. Jag hade bestämt mig att det var bäst om jag och Grace stannade här. Jag ville inte förlora mitt andra syskon som jag hade gjort med det första.Vi satt i soffan och tittade tomt framför oss. Killarna hade varit borta i bara någon minut när Grace ställde sig upp och sa:
-Är du seriös? Vi måste ju följa med och hjälpa dom! Jag tittade på henne och jag kände hur jag fick dåligt samvete.
-Men jag vill inte att du ska bli skadad.. Jag vill inte att du dör fattar du inte det?!
-Jag kommer att dö hursomhelst! skrek hon och jag ryckte till. Fattar du inte.. Jag är smittad det är bara en tidsfråga innan jag kommer att bli galen och dö. Du kommer att behöva killarna då, det kommer att vara din ända familj då.. sa hon och andades ut. tårarna brände bakom mina ögon och jag sa:
-Du vet inte det.. Det kanske.. Hon avbröt mig och sa:
-Inse fakta Leia.. Jag vill hjälpa killarna och jag vill göra något bra i mitt liv något jag kan vara stolt över. Snäl..
-Okej, sa jag och tittade in i min systers ögon och kände att det var det ända rätta. Det var våran uppgift att hjälpa killarna.
Vi gick dit vi hade hört Jack och killarna prata att Wickeds plan skulle landa så de kunde ta över det där. Vi stannade till när vi såg Jack stå och titta runt ett hörn.
-Vad gör du frågade Grace när vi stod bakom honom. Han hoppade till och tittade nervöst på oss.
-Wicked visste att vi skulle komma och började att slås. Killarna har ingen chans sa han och tittade runt hörnet där skott avlossades. Vi tittade runt hörnet och såg hur Minho och de andra slås mot Wicked.
Jag och Grace sprang mot de andra (jack vågade inte så han stannade kvar bakom hörnet, fast vi hade försökt övertala honom att de behövde våran hjälp) och vi blev indragna bland de andra. Jag stod rygg mot rygg med Minho och han sa:
-Jaså ni ville följa med och spöa Wicked ändå? Jag log och slog till en vakt så han tappade sitt vapen.
Jag vet inte hur det hände men jag, Grace, Newt och de andra killarna stod nu i en ring omringade av folk från Wicked. De hade långa metallpinnar i händerna. Jag tittade fundersamt på dom men när sedan en av vakterna tryckte "pinnen" mot mig så kände jag en stöt genom hela kroppen. Jag skrek och hörde även Grace skrik innan allt blev svart.
YOU ARE READING
Sanningen
AdventureJag trodde aldrig att jag skulle vara med om det här år 2100. Det är fler som är sjuka och smittade och det är väll bara em tidsfråga innan jag blir sjuk och galen? Det är så många jag har fått lära och känna och förlorat. Men allt har en mening och...