"Woo.. jadi sekarang kau nak cari jodohlah ni? Hahaha. Lawalah." Nazif ketawa mengekek. Grr.. kutuk aku lah tu! Nyampah kite -,-
"Finally, kau dah insaf dengan perangai kau tu. Aku ingat kau tak ada nafsu dekat perempuan dah."
Aku ketuk kepala Adib dengan Iphone di tangan aku, ketawa dia dan Nazif bertambah kuat lagi.
Sukalah tu kutuk aku!
Tau lah aku handsome *muka menyampah*
Weyh, aku tak suka mengorat perempuan bukannya sebab aku tak ada nafsu dekat perempuan atau apa.
Cuma ni... hati keciiil ni.
You know what is 'HATI'
Hati aku tak terbuka lagi untuk mencari jodoh. Apa yang aku tau aku cuma nak jaga mummy dan Lia. Sebab tu amanah yang daddy bagi. Soal jodoh, aku tolak tepi dulu.
Tapi bila mummy dah minta jodoh, aku kena penuhi permintaan dia. Sebab daddy minta aku ikut kata-kata mummy, amanah juga an?
Jadi barulah sekarang hati aku yang keciiiiil ni terbuka nak mencari jodoh.
Even..
Aku tak tau macam mana caranya -,-
Terpaksalah minta tolong kekawan aku yang kedua handsome daripada aku ni.
Si poyo Wafiy, si bakal adik ipar Azim, si bro Nazif, si madagascar lion Adib, si acap@Asyraf.com
Hmm.. dorang jugalah harapan nampaknya \=_=/
"Aku taulah aku failed bab-bab cinta ni. Janganlah kutuk. Bagilah aku tunjuk ajar."
Ceyh Niel, ayat merajuk kah? XD
"Alolo... merajuk erk abang mentadak ni. First time aku tengok mentadak merajuk tau."
Asyraf senyum mengejek, aku hanya ketawa mengekek. Boleh pula aku buat ayat merajuk macam tu an? Hahaha XD Nasib baik handsome XP
"Dah, dah! So sekarang apa rancangan nak bantu bakal abang ipar aku yang handsome tapi sweetnya kurang ni?" Eh amboi, ayat budak ni buat aku rasa nak jadikan dia santapan buat sang belang lah. Berani dia cakap sweet aku kurang? Huh, marah ni! Marah ni!
"Ok Ok. Actually, Niel apa type kau erk?" Mereka semua pandang aku. MasyaAllah ada berapa anak mata ni. 2+2+2+2+2 total, 10 anak mata. Hailaa.. nasib tak tembus muka cheq yang hensem kebabom ni tau!
"Woi, cepatlah. Apa type kau? Temenung ja." Aku tersengih macam budak-budak 5 tahun bila dimarahi Adib. Comelkan? Melting tak? Hehe *tayang sengih*
"Type aku.. err.. dia.. emm.. dia.."
Adib mengeluh. "Takkan kau tak tau perempuan macam mana kau nak?"Aku kerling Adib, lepastu aku garu kepala. Ep! Gatal bukan sebab ada kutu atau kelimumur erk! Jangan salah sangka, kepala ni bersih dari semua tu. Ni sebab otak gagal berfungsi lah ni. Aihh.. Takkan nak minum susu Anmum dulu barulah sel-sel otak kau berfungsi Niel? Agak-agaklah tak sesuai umur kau k~
"Ok lek. Aku ada idea."
Idea? Idea apa pula si Nazif ni? Jangan yang mengarut sudah. Kalau disuruhnya aku betapa tujuh hari tujuh malam di Gunung Everest aku tak nak! Gila kau sejuk! Jadi ais lah aku yang terlebih handsome ni! Cukuplah aku handsome melebihi tahap Gunung Everest. Beku di Gunung Everest? Sumpah aku tak sanggup!
Mata Nazif kelihatan melilau di seluruh cafe, lahaii.. apalah idea dia ni?
"A'haa! Yang macam tu?" Nazif menudingkan jarinya ke arah seorang perempuan. Kami pandang perempuan yang dimaksudkan Nazif.
YOU ARE READING
Calon Menantu Untuk Mummy
Teen Fiction"Satu bulan" What?Menantu?Weyh! Aku bercinta pun tak pernah! Kenapa mummy tiba-tiba minta menantu? Aaaa!! Kusut fikiran aku jadinya! Aku sayang mummy, aku tak nak hampakan permintaannya. Tapi, apa yang harus aku lakukan? Tak kahwin, adik aku tak dap...