Bab 52

1.6K 61 0
                                    

Daniel menekan nama 'Cik Cappucino♡' lalu dia melekapkan handphone nya ditelinga. Dia memandang ke luar tingkap sambil menanti panggilannya dijawab.

Tutt.. Tutt..

"Assalamualaikum."-Daniel
"Waalaikumussalam."-Rizka
"Hey, buat apa tu?"-Daniel
"Dekat cafe dengan Kak Aina. Kenapa?"-Rizka
"Oo.. tinggalkan cafe tu sekarang dan masuk bilik saya"-Daniel
"Ha? Ada apa? Hal pentingkah?-Rizka
"A'ah, penting sangat! Cepatlah."-Daniel
"Apa dia halnya? Kejap saya bagitau kak Aina."-Rizka
"Halnya.. saya rindu awak."-Daniel
"Daniel! Ish.. janganlah main-main!"-Rizka
"Haha! Ok! Ok! Sorry. Saya saja ja. Rindu nak dengar suara awak marah."-Daniel
"Oh.. nak dengar suara saya marah? Nanti saya naik, saya pergi bilik awak. Biar saya cekik-cekik leher awak tu!"-Rizka
"Yaii.. garangya! Ok tak pa saya bagi chance. Malam pertama nanti saya balas dendam."-Daniel
"DANIEL!!"-Rizka
"Okey, naik nanti masuk bilik saya! Tata!!"-Daniel

Daniel mematikan panggilannya, dia tersenyum seorang diri. Seronok rasanya dapat mengenakan Rizka.

"Hello, baby!" Huh, baby? Laa.. budak Nazif ni rupanya. Ingatkan perempuan manalah panggil aku baby ni. Eh, perempuankah?! Perempuan tak jadi kot a.k.a pondan XP

"Kau pe hal? Kak Fatihah mana?" Nazif tarik kerusi dan terus duduk dihadapan aku, "Ada.. dia pergi pantry sana. Kalau tak, tak adanya aku bebas masuk pejabat kau ni." Dia menyilangkan kaki dan bersandar pada kerusi. Ceh, gaya macam big bos! Kephuikk! "Emm.. patutlah. Kalau tak, memang dah lama kau kena tarik telinga. Adib mana? Selalunya korang datang berdua. Mana lagi sotong satu tu?"

"Sotong kau kata? Weyh, aku sotong keras k!" Nazif menjulingkan mata dan menayang muka menyampah, "Keraskah? Rizka selalunya kalau menyampah dia buat muka macam kau ni lah. Keraskah tu?" Aku jongket kening sambil tersenyum penuh makna. "Oh, tu maksudnya aku ada jodoh dengan dia."

Whut?!

Hey.. budak Nazif ni cari nahas betul! Ada juga kejap lagi kena parang dengan aku. Huh, marah ni.. marah ni..!

"Kau jangan cari nahas Nazif. Ada juga kejap lagi kena humban pergi laut china selatan sana tu." Aku berdiri dan menanggalkan kot dibadan, panas! Terbakar! Cemburu? Ya! Ya! Aku cemburu sesangat!! Grrrr!! Rasa nak makan orang ja! "Alaa.. tak nak lah laut china selatan. Aku nak Korea kah, Paris kah, London kah. Syok juga. Dapat juga aku pergi melancong. Manatau dapat tengok artis kpop, apa?.. arr.. blackpink? A'ha! Blackpink kah, tak pun Big Bang. Wow, fantastic baby! Dance~"

Aku tersenyum sinis. Banyak cantik fantastic baby dia.. Kau ingat aku ni kaunter ticket kapal terbang Nazif? Sesuka hati nenek moyang kau ja nak minta aku bawa kau pergi situ pergi sana. Kalau pergi Paris, London tu apa semua.. bagus aku pergi honeymoon dengan Rizka daripada hantar kau! Kau buat apa? Kau bukan harapan. Kephuikk! Hmp! Panjang sikit.. kephuiiiiiiiikkkkss!!

"Boleh jugalah. Tapi aku tak jamin kalau kau hidup atau mati semasa dalam perjalanan." Aku tayang senyuman macam Harley Quinn, typo ejaan? Hentam ja lah! Janji ada bunyinya 😂 "Hahaha! Tak payahlah kalau macam tu. Better aku pergi sendiri naik kapal terbang. Lagi selamat. Tak juga aku innalillah.." Aku duduk semula dan menyandar pada kerusi. "Tau pun. Nyebok ja nak minta aku hantar sana sini. Kau ingat free?"

"Ceh... lek lah. Oh ya, kau apa cerr semalam? Tiba-tiba datang rumah pinjam tangga. Terkejut aku. Ingatkan mentadak mana datang beraya rumah aku malam-malam."

Bolehkah mentadak datang beraya? Raya pun dah lama lepas kot si Nazif ni -,-

"Adalah. Kau mana boleh tau. Kau kecik lagi." Nazif tersenyum senget, "Eleh nak berahsia konon. Poyolah kau! Aku dan kau seumur ok. Aku lahir dulu dari kau! Kau ingat tu." Aku mencebik. "Tua bulan ja kot." Aku menjulingkan mata ke atas. Eh.. siapa yang sotong ni? Aku kah dia? 😅

Calon Menantu Untuk MummyWhere stories live. Discover now