"DANIEL!! DINO!! AYOY!! AIMAN!! FARIZ!!"
Buk! Buk! Buk!
MasyaAllah!! Siapa yang buat tinju dekat katil awal-awal pagi ni???
Sairah? Dahlia? Miza?
Ya Allah.. aweks siapa yang ganas sangat ni?
Haihh.. tak boleh buat bini macam ni.
"Adoi! Adoi!"
"Auw!"
"Aaa!"
"Bangunlah! Membuta ja! Solat subuh!" Aku celik mata perlahan-lahan.
Bush!
Ya Allah! Dah lah kena pukul, kena siram pula?!
Huhu kejam! Mummy! T_T
"Woii!!" Dino duduk bersila lalu mengibarkan rambutnya yang basah, dia membuat suara macam hulk, marah mungkin sebab kena siram oleh budak tiga orang ni. Ayoy pula masih liat hendak bangun walaupun dah kena tinju dan kena siram. Haihh.. robot agaknya dia ni.
Fariz dan Aiman yang tidur dekat lantai hanya tercengang dan masih mamai. Muka mereka jelas menunjukkan "what's going on?"
Aku? Aku memggelupur cari baju aku, sejuk makk~ dorang ni tak sejukkah? Haihh.. siapalah yang turunkan suhu aircond ni semalam?
"Bangun! Solat subuh! Macam mana kamu ni nak jadi ketua keluarga kalau bangun subuh pun susah?" Kata Dato'Kamal atau lebih mesra aku panggil dengan ayah. Dato'Kamal ni ialah ayah kepada Dino dan Eric, abang mummy merangkap pak cik aku.
"Jam berapa korang tidur semalam? Haih... dah, dah! Bangun cepat!" Ayah mula membebel sambil melangkah keluar dari bilik Dino.
"Ha! Bangun! Membuta ja!"
"Eee! Kau diam lah budak kecik!" Dino memarahi Sairah, budak ni kan kalau pasal batu api memang nombor satu.
Sairah menjelirkan lidahnya, lintang pukang dia lari bila Aiman membaling bantal ke arahnya. Begitu juga Lia dan Miza.
"Hahaha! Tau pun lari! Menyemak ja!" Ketawa kami semua bersatu di bilik Dino.
9:45am
Aku membetulkan rambut di cermin meja solek bilik Eric, huhu.. handsome nya aku ni kan?
"Dah, oi! Pecah cermin aku! Hahaha!"
"Huh? Are you jealous!" Aku jongket kening sambil pandang Eric melalui cermin.
"Dah lah kau! Nah, pakai songkok ni!" Songkok berwarna hitam itu diletakkan di atas katil, aku mengambil songkok tersebut.
"Wuu~ handsome nya."
E'eh, adik aku rupanya. Ingatkan siapalah yang puji aku ni tadi.
"Haha. Baru kau tau kah yang abang kau ni handsome?"
Aku memakai songkok tersebut dengan kemas, tiada helaian rambut terkeluar di bahagian hadapan. Pandanganku jatuh pada baju melayu berwarna biru muda ini dengan sampin berwarna kekuningan dan bercorak biru sedikit, haha macam aku pula yang nak kahwin. Pfft...
"Eleh baru puji sikit dah kembang dah hidung dia tu!"
"Kau diam erk Sai. Memang kenyataannya aku handsome. Kau apa tau?"
Sai dan Lia ketawa mengekek.
"Kau rasalah kan Sai, siapa agaknya pengapit sebelah perempuan erk?" Dahlia mengerling Daniel.
Dah sudah.. mulalah budak ni nak buka topik tu, nak menyindir aku lah tu -,-
"Emm.. tak tau lah aku. Tapi, aku sempat juga tanya kak Zana semalam. Dia kata, cucu angkat nenek dia. Muda lagi aku tengok."
YOU ARE READING
Calon Menantu Untuk Mummy
Novela Juvenil"Satu bulan" What?Menantu?Weyh! Aku bercinta pun tak pernah! Kenapa mummy tiba-tiba minta menantu? Aaaa!! Kusut fikiran aku jadinya! Aku sayang mummy, aku tak nak hampakan permintaannya. Tapi, apa yang harus aku lakukan? Tak kahwin, adik aku tak dap...