BAB 20

691 65 5
                                    

FRIENDS NOWHERE TO BE FOUND

Jawapan aku terima sebaik sampai ke dalam Ibu kota Pintu Level 60 itu, Kota Hestia. Nama-nama Ibu kota diambil dari nama Tuhan-tuhan Greek dan Ibu kota ini bertempat di level genab seperti, di Pintu Level 90 bernama Kota Zeus, di Pintu Level 80 bernama kota Poseidon, dan seterusnya.

Manakala nombor 99 kebawah semua sekadar menggunakan nombor sahaja, seperti di Pintu Level 60, Kota 61 sehingga Kota 69. Untuk melintasi setiap Pintu Level, ada satu Pintu berbentuk separa bulat. Pintu-pintu inilah yang memisahkan Ibu Kota dalam setiap Pintu Level.

Aku sudah cari nama Laila iaitu Lilly the Ninja tapi nampaknya Laila tiada dalam bandar ni.

"Leona, search for me Daniel's name in Sapphire Saga" arahku pada Leona.

"you don't know his name?" Leona menguap.

Melihat jam memang sekarang masih lagi awal pagi, Leona pasti masih penat.

"if I do, I won't be asking you" ujarku.

"hmmm, that's weird"

"whats wrong?" kegusaran Leona buatkan aku risau.

"no data found?" Leona turut bengang.

"there's no data about Daniel here, or he probably didn't use his real name" teka Leona.

"so, what are we doing here?" Soal Al, dia dan Ed sudah memandang sekeliling.

"wait, let me search for the surrounding" Leona menjawab.

"you can go buy some equipment and any other resources for our travels later, open up your profil player, I'll give you some money for weapon" aku terus membuka carta pemain dan terus menghantar 100 gold pieces kepada Al dan Ed.

Mereka sudah tersenyum keriangan.

"sweet!"

"meet me back at the square base in the afternoon" beritahu aku.

"don't try to run away."

"ofcourse not, being Criss's servant was more fun than being a thief!" Al dan Ed menyakat dan terus berlari keriangan.

"Leona?" Leona yang tiba-tiba diam aku tegur.

"what did you do?" soal Leona.

"what?" aku pelik.

"I can hear their voices?!" Leona terjerit, mata aku terpejam. Boleh pekak aku jadinya.

"I fix it last night, you can hear from 100 meters away but they still can't hear you though" terangku seraya berjalan memerhati sekeliling Ibu kota.

"wow! Thank you Criss!" Leona sudah menjerit kegembiraan. Aku sekadar tergelak, Criss pulak.

"looks its crystal player!"

"what is he doing down here?"

"wasn't all the top player in Gate level 80 already?"

Beberapa bisikan kedengaran, Kristal yang terapung di atas kepala aku mula menarik perhatian namun mereka belum tahu lagi aku siapa.

"Guess celebrity's here"

Seorang yang berada diatas pentas bersuara. Suara yang bergema kuat mula menarik perhatian pemain-pemain yang berdekatan.

"a crystal player in Hestia, another top player that didn't help in opening up the get." Sindir lelaki itu lagi.

"you're being stare at right?" Leona meneka.
Dia juga dapat mendengar suara lelaki yang berdiri di atas pentas itu.   

Sapphire SagaWhere stories live. Discover now