BAB 16

693 67 2
                                    

"N.I.A The Healer"

Daniel yang berdiri memandang carta pemain Top Ten tergamam.    

"Kenapa?" Sidek terus bertanya.    

"Tak, pemain nombor dua tu" ujar Daniel perlahan.    

"Oh, ada khabar angin kata dia main solo. Tak join mana-mana guild pun, dia dan pemain nombor satu tu satu-satunya pemain level kristal" Tia menyampuk.

"Tapi dia mana? Boleh je bantu habiskan game ni dengan cepat" Zana pula menyoal.    

"Kalau dia nak keluar mesti dia dah bantu yang lain" Sidek menambah.     

"Mungkin dia dah tertelan virus kot, virus cintakan Sapphire Saga dan tak nak keluar dari sini. Virus zombie..." Tia berbisik.    

"Virus zombie?" yang lain keliru.    

"Kebanyakkan Guild-guild yang besar ni, mereka cuba untuk buka Pintu Level tapi zombie-zombie nilah selalunya jadi penghalang. Sebab Zombie-zombie ni bukan dari Pemain komputer je tapi pemain avatar pun ada juga terlibat." terang Tia.    

"Tapi sekarang pun, susah dah nak bezakan pemain avatar dan pemain Komputer. Kita dah terlalu lama duduk dalam ni, Pemain Komputer pun dah macam bergerak guna fikiran sendiri"

Mereka berempat mula memerhati pemain-pemain komputer digerai-gerai berdekatan.    

"Kita macam dah hidup dalam dunia realiti" ayat Zana buatkan yang lain menghembus nafas seram.    

"Dan mereka yang dah jadi zombie-zombie ni sukakan tempat ni, mereka tak nak keluar dari sini. Sebab itu mereka halang pemain-pemain lain untuk habiskan permainan ni. Itulah maksud virus zombie" Tambah Tia.

"Seramnya" Sidek meremang bulu roma.    

"N.I.A The Healer" Daniel masih lagi memandang carta yang terpampang besar di dinding.     Gerak hatinya mengatakan sesuatu, tapi dia sendiri tidak boleh memastikannya selagi belum ada bukti.    

"Next mission, kita pergi jumpa guild-guild yang terlibat dalam pembukaan Pintu Level" Daniel memberitahu.    

"Tapi kita baru aje masuk level 60 semalam" Sidek kurang pasti.    

"Perasan tak level kita cepat naik, setiap kali kita bertempur bawah tanah mesti ada je skrol kita dapat. Skrol gemstone"    

"skrol gemstone?" Tia dan Sidek bingung.    

"Aku pasti kita dapat skrol tu bersebab" kata-kata Daniel tercerna diminda. Mereka semua seperti dapat menangkap sesuatu tapi hanya fikiran dan hati bersuara.

~~~~~~~~~

"You four want to join our guild?" lelaki bertubuh sasa itu tergelak besar.

"Whats wrong with that?" Sidek geram. "is it because I'm an Entertainer?"

"Because you're still a kids, of course the fact that you're the Entertainer are also true" dia tergelak lagi.

"Teenagers to be precise" Zana membetulkan. Dia memeluk tubuh.

"NEXT!"

Lelaki itu berteriak kuat. Barisan panjang kelihatan dibelakang, semua pemain berbaris untuk daftar masuk ke dalam Guild besar itu.

Guild S&K yang diketuai oleh pemain terbaik Sahara the Mage dan Kara the Ninja, Guild S&K tersenarai sebagai Guild nombor dua terbesar dan terkuat di dalam Sapphire Saga.

Guild ini juga bertanggungjawab dalam membuka pintu-pintu gate di setiap level. Memandangkan ramai pemain boleh bergabung dalam pasukan, lebih mudah untuk membuka level permainan.

Sapphire SagaWhere stories live. Discover now