2009... Merupakan tahun terakhir bagiku untuk merasai alam persekolahan sesi petang. Maklumlah sekolah aku ni tak banyak kelas. Semua darjah ada enam kkelas kesemuanya. Jadi dibahagikan kepada dua. Sesi petang hanyalah untuk darjah 1, 2 dan 3 manakala pagi pula, darjah 5 hinggalah 6.
Waktu aku sekolah rendah dulu, kakak selalu kata "Sesi pagi, cikgu- cikgu semua garang... Terutamanya ada satu ustazah tu. Fuh!!!" Hmph! Kata- kata kakakku itu tidak aku peduli. Waktu itu, aku berfikir sejenak. Hmmm... Setiap sekolah akan ada guru-guru yang garang but not all teachers are garang, kan? Tapi kan, insan- insan yang garang inilah yang dapat menjadikan kita seorang yang berjaya dan terbilang! Betul tak? Cuba korang fikir. Kalau semua cikgu-cikgu tu baik dan boring-boring orangnya, korang rasa boleh ke korang nak faham sepenuhnya apa yang dia ajar? Lainlah kalau ada guru garang. Dia paksanya korang untuk hafal. "Esok kalau saya soal dan tak ada sorang pun yang boleh jawab, kau orang duduk tengah panas!!!" Zup zup zup! Papppp! Terus hafal sepanjang hari sampai tak cukup tidur. Haha. Aku tak adalah buat kerja gila macam tu. Aku kalau tak boleh jawab, aku redha jer. Sejujurnya... Wahai pembaca sekalian. Jangan bagitahu sesiapa tau. Promise? Ok. Aku sebenarnya seorang yang malas waktu sekolah rendah. HOho. Ok. Aku tahu, tak kelakar. It's okay. Sudah biasa :')
OK. Back to our story.
Waktu first-first masuk sesi pagi tu, gementar je rasa. Memang berbeza giler dengan sesi petang yang crowded, bising dan budak- budak lari sana sini. Time perhimpunan pula bising. Rimas! Kalau sesi pagi, fuhhh... Daebak(bagus)! Teratur dan semua nampak matang- matang. Setiap kali perhimpunan pagi Si Tengku Irfan mesti akan mainkan lagu Negaraku dan sekolah guna piano. Awww... Dahlah lagu piano dia main tu sedap gila! Semenjak tu aku mula start minat benda yang seni- seni ni seperti muzik dan lukisan. Nak tengok tak lukisan aku? Ni dia!
Memanglah tak sama dengan gambar tapi, at least aku dah try ye untuk lukis XD Ni lukisan perempuan dekat dalam cerita Tanjong Rhu literature form 4. Lukis tu je mengambil masa sebanyak 3 hari untuk dihabiskan. Aku ni cerewet sikit. Nak lukis shading guna cotton wool la... Brush la... Tissue la... dan banyak lagi. Serious! Sampai sekarang aku jadikan Tengku Irfan sebagai idola muzik aku. Dah lama tak jumpa dia. Kawan aku kata dia ada kat New York sekarang ni T_T Waegurae? Sokay :) Eh! Dia famous tau Tengku Irfan ni. Tak percaya. Pergi search Tengku Ahmad Irfan dekat Youtube. FYI, dia dah banyak memperkembangkan bidang muzik dia di banyak negara. Permata Pintar pun dia pernah keluar tau. Dengar je dia main piano, terus jatuh hati. Akulah tu.
Aku suka gila dengan lagu piano dia main sampai takut dia tinggalkan sekolah tu. Aku ada banyak benda nak luahkan kat dia tapi aku tahu. Bukan masanya. Umur-umur macam tu tak sesuai. Nurul tahu yang aku suka kat Tengku and... dengan senyap- senyapnya, dia bagitahu Tengku yang aku suka dia. Aku tak pastilah Tengku ambil serious ke tak pasal perasaan aku tu ke tak sebab... Lepas dia dah habis UPSR waktu 2010 haritu, dua orang kawan dia cakap,
"Tengku suruh aku jaga kau ..."
Sampai sekarng aku terfikir. Adakah dia mempunyai perasaan yang sama dengan aku? Cuma Allah je yang tahu. Tapi, sejujurnya. Aku menangis bila dapat tahu dia cakap macamtu. Kenapa Tengku ni suka bermisteri?
Tengku. How are you? I saw you on the internet. You look different sekarang ni XD semakin kurus!
YOU ARE READING
Kawan Tak Guna
RandomCerita ini berdasarkan kisah benar. Akan ku ceritakan kesemuanya kisah ini 100% di dalam karya ku ini. Cerita berdasarkan dari pengalaman hidupku. Sampai sekarang aku masih ingat lagi betapa tak gunanya kawanku itu. Walaupun aku sudah memaafkan dia...