Part 9

132 11 1
                                    

I miss you Nurul. Aku nak kawan dengan kau balik :( Tapi kenapa kau tak berubah? Makin teruk perangai. Pegang yang bukan mahram sesuka hati. Astaghfirullah...
Lepastu kan, kenapa orang yang kawan ngan kau mesti hilang maruah eh?

******
Waktu darjah lima, iaitu semasa bermulanya persekolahan sesi 2011. Biasalah, first day sekolah kita semua mesti rasa nervous dan curious kelas apa yang kita akan masuk. Samada kelas bodoh atau pandai, kita pun tak tahu. Only Allah knows.

"Maryam binti Zainuddin. Go to 5 Mawar begitu juga dengan you Battrisyia."
"Oh my god! Maryam!!! Hey! We're in the same class!!! Yes!"

Tahniah kawan. Kau dari dulu maintain kelas top 3. Aku teringin gak nak masuk kelas M. Dari darjah 2 asyik masuk kelas last je. Asyik- asyik kelas Kenanga.

"Aminah you are in 5 Kiambang. Tahniah! You are in the top 3 class too!"

Mimpi ke aku ni? Biasanya... Wait! That means, aku pandai? Alhamdulillah. Syukur. Nama Nurul pula dipanggil. Sayangnya... Hidayah ditakdirkan masuk Kenanga. Kelas last?

No!

Kalau sesi pagi Teratai adalah kelas terakhir. Apalah. Bagilah nama sedap sikit.

Kat dalam kelas, aku duduk di sebelah Nurul. Ya Allah! Talkative giler budak tembam ni! Lepastu, masa cikgu mengajar, ajak bercakap pula. Berkali- kali, cikgu suruh. Mulut dia non-stop! Aku layan jelah.

Sebenarnya, ada kala bagus juga duduk sebelah dan berkawan dengan Nurul. Aku jadi lebih yakin dan dah tak lagi seorang yang pemalu. Alhamdulillah... Dari segi tu bagus tapi macam mana pula yang lain? Maruah? Percakapan? Perlakuan?

Korang rasa ?

Kawan Tak GunaWhere stories live. Discover now