"Nurul... Hidayah... Huk... Huk... Kita pun nak masuk 5Ar-Rafie. Kenapa mesti... Huk...huk..."
"Hish! Biarkan jelah adik awak tu! Awak tak happy ke untuk dia?! Awak sedih-sedih ni, tak happy ke kelas sama dengan kita?!" kata Nurul.
"Awak janganlah mintak tukar kelas awak. Awak best friend kita..." kata Hidayah.
Hmmm... Best friend? Kawan? Apakah semua itu? Kalau kawan, supportlah mereka. Memang dialog atas ni nampak prihatin tapi itu cuma harapan aku sahaja agar dipujuk mereka. In reality, diorang hanya mengulangi ayat 'jangan menangis'. Aku benci ayat tu. Aku mahukan sokongan. Hanya si Haika(rakan sekelas) sahaja yang memujuk. Dia yang banyak membantu aku. Terima kasih kawan. :')
Aku ini lemah orangnya. Begitu juga dengan hatiku, lembut dan mudah dihiris. Sekali dihiris, agaknya beratus tahun baru pulih kesan hirisan itu. Sebab itulah agaknya aku susah untuk mendapat kawan. Bukan nak kata apa. Orang takut hendak berkawan denganku kerana diriku yang lemah lembut dan mudah disakiti.
*sambungan di part 14
***
DENDAM...
BENCI...
DENGKI...
CEMBURU...
PENTINGKAN DIRI...Dan banyak lagi sifat mazmumah yang ada dalam diri manusia. Apa? Kau tak pernah ada sifat- sifat seperti di atas? TIPU! Mana ada orang macam tu. Setiap orang mesti pernah ada sifat-sifat mazmumah di atas. Siapa yang tak pernah ada sifat-sifat tu, ni... Sila komen di bawah! Aku pun nak tahu juga.
Setiap dalam badan manusia ada syaitan. Sebab itulah, kita sudah diberitahu 'manusia tak lari dari kesilapan'. Ingat! No one is perfect! Aceceh... Dah macam buku Tarbiah Sentap pula. Bukan apa, nak bagi korang sedor diri sikit! Manusia selalu lupa pada Allah. Aku pantang bila orang tu mengadu "sedihlah... Family saya...". Sudah! Terpaksa pula dengar baik buruk keluarga kau! Aib harus dijaga dan di ZIP mulut tu! Kau susah mana pun, ingat Allah. Ini tidak. Merungut je lebih! Doa!
#deep #insaf #peringatanuntukdiri #taubatselalu
YOU ARE READING
Kawan Tak Guna
RandomCerita ini berdasarkan kisah benar. Akan ku ceritakan kesemuanya kisah ini 100% di dalam karya ku ini. Cerita berdasarkan dari pengalaman hidupku. Sampai sekarang aku masih ingat lagi betapa tak gunanya kawanku itu. Walaupun aku sudah memaafkan dia...