Kapittel 18; "Mary, hvem?"

2.4K 95 69
                                    

En smerte skøt seg gjennom hele kroppen, og fikk meg til å kollapse ned på bakken.

Jeg pustet tungt ut og kjente hvordan det var deilig å kunne la armene få slappe av.

"Åtti push-ups er ikke så gærent, Brandon."

Jeg så opp på Zack som sto med armene i kors foran meg, slik at han dekket for den blendene sola. Til tross for høstværet, så var det fortsatt veldig varmt. Det hadde overraskete meg med tanke på at Norge er et land som ligger oppe i Norden. Snøvær ville vært det første som dukket opp i hodet mitt hvis noen nevnte Norge.

"Fortsatt ikke slått rekorden til faren min."

"Og hva var den på igjen? Åttisyv?"

"Nittisyv," svarte jeg og heiste meg sakte opp med hjelp av Zack. "Nittisyv push-ups må jeg greie. Eller nittiåtte for å slå den."

Zack gliste bredt.

"Det er jævlig vanskelig å få til, amigo. Du må ha lykke til fra meg hvis du skal prøve igjen."

Jeg trakk på skuldrene og tok tak i drikkeflasken min.

"Nittisyv er helt psyko. Hvordan i all verden klarer faren din det?"

Jeg ristet på hodet og begynte å helle vann over kroppen. Noe mer forfriskende enn det trengte jeg ikke.

"Men du blir vell med til lille Herbern i dag, ikke sant?"

"Hva skjer der?"

Vi begynte å gå inn mot garderobene.

Gutta fra laget hadde vært igjen for å trene etter skolen til en kamp vi skulle ha om ikke så lenge. Etter treninga hadde Zack og jeg bestemt oss for å bli igjen for å kunne trene litt på egenhånd.

Zack klappet meg på ryggen.

"Alt skjer der, kompis. Husker du Elise som jobbet der?"

Jeg nikket. Hvordan kunne jeg glemme denne jenta som Zack hadde sammenlignet sammen med Caroline?

"Hun har fått låne nøklene av sjefen hennes, men du veit jo sikkert at sjefen er mora, så vi har fått samlet en stor gjeng med folk som skal dit for å bare... Du veit. Kulern."

Jeg så rart på han.

"Kulern?"

Zack himlet med øynene og flirte.

"Åh, kom igjen a, Brandon. Ikke lat som om du ikke veit hva jeg snakker om."

Jeg stirret fortsatt tomt på ham.

"Okei, okei... Jonas og Youssef har fått fikset litt drikke til oss også er det noen som fikser litt sigg og slikt."

"Jeg er ikke med på sånt," svarte jeg raskt og så vekk.

Drikke og røyke?

"Kom igjen, kompis. Alle kommer til å være der!"

Jeg klødde meg i bakhodet. Helt siden Zack nevnte drikke og røyking så ble jeg fullt bevisst på at jeg ikke kom til å gidde det. Det å drive å røyke og drikke for gøy virka ikke særlig gøy. Mer som unødvendig og bortkasta tid på å ødelegge helsa.

"Vet ikke helt om jeg er så keen på det... Har uansett den samfunnsfag innleveringen jeg må gjøre ferdig."

Zack så på meg med et ufornøyd blikk og jeg visste at han ikke kom til å gi seg.

"Er du seriøs? Du kan ikke drive og jobbe med skole mens vi andre har det gøy! Vil du jeg skal snakke med Emilie for deg? Hu kan sikkert fikse innleveringen for deg og."

Norges UtvekslingsstudentDonde viven las historias. Descúbrelo ahora