Chapter 28

1.5K 109 12
                                    

We liepen over de Wegisweg in de richting van De Betoverende Beestenbazaar.
Ik deed de deur open en er klonk een zacht getring door de winkel.
Binnen was het behoorlijk klein en vol. Het stonk er vreselijk en elke vierkante centimeter was bedekt met een kooi.

"Ik kom voor mijn rat" zei Ron tegen de heks die achter de toonbank stond. "Sinds we terug zijn uit Egypte voelt hij zich niet zo lekker"
"Zet hem maar op de toonbank" zegt de heks als ze een dikke zwarte brik uit haar zak haalt.
Ron deed wat ze zei en de heks bekeek hem voorzichtig.

"Hmm" zei ze. "Hoe oud is de rat?"
"Geen idee... " zei Ron.
"Volgens mij is die heel oud aangezien hij eerst van zijn oudere broer is geweest" zeg ik.
"Hij mist een teen?" Zei ze verbaasd en Ron knikte. "Dat was al voor we hem kregen..."

"Je kan hem anders wel om ruilen?" Zei de heks. Maar Ron schudde hevig met zijn hoofd. "Nooit van mijn leven!"
"Dan zou ik maar rattentonicum proberen" zei de heks.
"Ja is goed" zei Ron. "Hoeveel - AU"
Ron sloeg dubbel toen er een reusachtig oranje beest vanaf de hoogste kooi op zijn hoofd.

"KNIKKEBEEN! NEE!" Riep de heks maar Schurfie was door de schrik de winkel uitgehold.
"Schurfie!" Zegt Ron als hij de winkel ook uitrend. Ik volg hem net zoals Harry.
Na lang gerend te hebben had Ron hem toch te pakken gekregen onder een afvalbak bij Ollivanders.
Ik was helemaal buitenadem.
"Waar- is - Herms?" Zeg ik.
"Waarschijnlijk haar uil kopen" zegt Ron.
We liepen terug naar de Betoverende Beestenbazaar en zagen Hermelien buiten zitten maar ze had geen uil bij zich. Ze had haar armen stevig om de reusachtige rode kat geslagen...

"Heb je dat monster gekocht?" Zegt Ron vol afschuw.
"Is het geen schoonheid?" Zei Hermelien trots.
"Hermelien! Dat beest trok bijna al het haar uit mijn hoofd!"
"Dat was een ongelukje toch Knikkebeen?" Zegt ze.

"Stop met kibbellen! Laten we terug gaan naar de Lekke Ketel!" Zeg ik zuchtend. Maar gelukkig stemmen ze er mee in.
Harry komt snel naast mij lopen en zegt: "Eleanor, wat bedoelde je nu met iemand vervloeken in Azkaban?" Zegt hij nieuwsgierig.
"WAT?" Zegt Ron. "Heb je iemand in Azkaban vervloekt?"

Ik stop met lopen en zie de drie verontwaardigde blikken mij aan kijken. "Eh -...ja..."
"Hoe ben je daar überhaupt gekomen? Fort Azkaban ligt midden in de Noordzee!" Zegt Hermelien.

"Professor Snape heeft-"
"SNAPE?" brult Ron.
"Rustig Ron, Professor Snape heeft me geholpen..."
"Waarom wilde je naar Azkaban? Ik bedoel de meeste mensen willen daar wegkomen kijk maar naar Zwarts..."
"Ik wilde de moordenaar van mijn moeder spreken..."
"Hoe heette die ook al weer?" Zegt Ron.

"Travers" zeg ik.
"En? Was het gelukt? Wacht je had hem vervloekt? Toch niet-.." Zegt Hermelien bang.
"Nee tuurlijk niet! Ben je gek? Ik had alleen de Paralites spreuk op hem afgevuurd.... Hij verdiende het. Hij zei dat Voldemort me wel zou vinden..... "

"Voldemort?" Zegt Harry als zijn gezicht bleek word. "Eh ja.. Maar hij weet vast niet waar die het over heeft.." Zeg ik snel.
"Weet Remus dit?" Zegt Hermelien.
"Nee"zeg ik.
"Nou dat zou ik ook maar niet zeggen dan... Hij zou Snape nooit meer vergeven en dat is niet handig sinds ze nu collega's zijn" zucht ze.

"Collega's!?" Zeggen Ron en Harry verbaasd.
"Ja wisten jullie dat nog niet? Remus Lupos is onze nieuwe Verweer tegen de Kunsten leraar.." Zegt Hermelien.

Hidden Secrets book 3 -HarryPotter  fanfictie serie NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu