"Ik snap echt niet dat je zo aardig tegen haar deed Eleanor! " zegt Ron als we nog steeds door de gangen lopen op zoek naar een coupé.
"Hoezo zou ik onvriendelijk tegen haar doen? Ze was toch ook aardig tegen mij?" Zeg ik verbaasd."Omdat ze misschien je vriendje probeert in te palmen? Afgelopen week was je nogal verdrietig dat Cedric meer tijd met haar door bracht dan met jou?" Zegt hij.
"Heus niet Ron! Cho lijkt me hartstikke aardig, en eerst was ik een beetje sceptisch ja, maar ze lijkt me echt niet iemand die ander mans vriendje inpikt""Ik zou maar oppassen Eleanor" zegt Ron. "Jij was toch eerst zo tegen mijn relatie met Cedric?" Lach ik.
"Nou- eh... Ja oké, daar heb je een punt Eleanor... Maar dat was tot dat ik zag dat Cedric nog niet eens de stomste is." Stamelt Ron waardoor ik begin te lachen."Deze is vrij!" Zeg ik opgelucht als ik de deuren van een lege coupé openschuif.
Ik nam plaats naast het raam en Ron ging tegenover mij en Hermelien zitten.
"Nou wat vind jij dan Hermelien?" Zegt Ron. Ze zucht. "Ik weet het niet Ronald, het was verrassend dat hij een arm om haar heen sloeg...""Dat doet Ron toch ook wel eens bij jou of mij?" Zeg ik. "Dat is waar..." Zegt Hermelien, maar ik zag aan haar ogen dat ze het niet helemaal vertrouwde. Maar wie ben ik om daar iets van te zeggen? Ik was ook zomaar naar Villa Malfidus gegaan, en had Draco Malfidus misschien wel gekust als ik om mijn gevoel af moest gaan.
Op dat moment kwam Ginny binnen. "Ron? Heeft ma perongelijk mijn brood aan jou meegegeven?" Zegt ze.
Ron kijkt in zijn zakken en haalt een zakje geplette boterhammen eruit.
Een paar secondes daarna kwam ook Harry plots binnen waardoor Ginny heel rood werd.Harry plofte neer naast Ron, terwijl Ron het zakje boterhammen aan Ginny gaf. "Ik moet jullie straks onder vier ogen spreken" zegt Harry ernstig.
Er klinkt gefluit van buiten en niet veel later begint de trein te rijden.
"Je hoort het! Maak dat je wegkomt, Ginny!" Zegt Ron.
"Oh, wat zijn we weer aardig!" Zegt Ginny als ze boos wegloopt."Jezus Ron! Dat was zo onaardig van je! Er was geen reden om zo tegen Ginny te schreeuwen..." Zeg ik terwijl ik probeer niet boos te worden. Het was niet voor niets dat Ginny vorig jaar blindelings Tom Riddle vertrouwde. Ze was al het gepest van haar broers zat en moest iemand hebben waarmee ze kon praten....
"Meneer Wemel heeft mij meerdere malen gewaarschuwd voor Zwarts.... En gisteravond hoorde ik jouw ouders praten Ron, ze zeiden dat Zwarts ontsnapt is uit Azkaban om op zoek naar mij te gaan... Ze zeiden dat hij een super trouwe volgeling is van Voldemort... En dat hij alles verloor de nacht dat ik Voldemort versloeg ik Goderic's Eind. Hij wilt me vermoorden, zodat Voldemort makkelijker weer aan de macht kan komen" Zucht Harry, hij word al bleek als hij de woorden uitspreekt.
"Oh nee toch Harry! Wees alsjeblieft heel voorzichtig dan! Stort jezelf niet weer in de problemen!" Zegt Hermelien die blijkbaar heel erg geschrokken is.
"Ik stort me nooit in de problemen Hermelien!" Snauwt Harry haar toe. "Problemen storten zich op mij!""Dat is waar, Harry zou wel gek zijn om op zoek te gaan naar een of andere halvegare die hem wilt vermoorden!" Zeg ik nerveus..
"Ik snap nog steeds niet hoe hij uit Azkaban is ontsnapt..." Zegt Hermelien. "Nee goh! Dat weet niemand. Dat is nog nooit iemand gelukt! En hij was een van de zwaarbewaakste gevangenen!" Zegt Ron.
"Rustig Ron, ze pakken hem hopelijk wel gewoon optijd! Ik bedoel zelfs de Dreuzels zijn naar Zwarts op zoek!" Zegt Harry."Jazeker! En in het Kasteel bij Perkamentus zijn we ook veilig!" Zegt Hermelien bemoedigend.
"We moeten alleen oppassen bij de uitstapjes naar Zweinsveld!" Zegt Ron.
"Maak je geen zorgen, daar mag ik toch niet heen" zei Harry."Huh? Hoezo niet?" Zeg ik verbaasd.
"De Duffelingen hebben het formulier niet ondertekend, en Droebel wilde het ook al niet doen de eerste nacht dat ik aankwam in de Lekke Ketel" zegt Harry somber.
"Maar dat kan niet Harry! We moeten met zijn allen minstens één keer naar de Krijsende Krot gaan! Ze zeggen dat daar de meeste spoken van het hele land zijn" zegt Hermelien.
"Ja of Honeydukes! De snoepwinkel" zegt Ron kwijlend."Nou dat gaat dus niet" zegt Harry.
"Laat anders mijn pap het ondertekenen? Hij moet de mijne ook nog tekenen en hij is dit jaar nu toch leraar?" Zeg ik.
"Goed idee Eleanor! Remus ondertekent het zo voor je Harry!" Zegt Ron opgewekt, en ook Harry zijn ogen klaren op. "Laten we het hopen dan!"Aurora's kooi begint te rammellen en ik haal haar uit het kooitje. "Dat is beter dan die kleine kooi of niet?" Zeg ik als ik haar op mijn schoot zet.
"Goed idee El! knikkebeen is ook vast die rieten kooi zat!" Zegt Hermelien als ze het kooitje begint open te maken."Laat dat beest alsjeblieft niet los!" Zegt Ron, maar helaas voor hem was het al te laat. Knikkebeen sprong uit haar kooitje zo op Ron zijn schoot.
Schurfie, die in Ron zijn borstzak zat begon te spartelen, waardoor Ron Knikkebeen nijdig op de grond duwde.
"Vooruit! Rot op!""Ron laat dat!" Schreeuwde Hermelien boos. Ik keek Harry aan en zag dat hij het constante gekibbel tussen Ron en Herms even irritant vond als ik.
"Zullen wij anders wat kletskoeken gaan halen voorin bij de trollie?" Zeg ik tegen Harry.
Ik had vreselijk veel honger en het was nog geen één uur geweest dus het karretje was nog steeds niet voorbij gekomen."Oké, alles beter dan bij deze twee kibbelende kippen" lacht Harry waardoor hij een nijdige blik van zowel Ron als Hermelien kreeg.
"Kom op dan!"
JE LEEST
Hidden Secrets book 3 -HarryPotter fanfictie serie NL
FanfictionGebrand om meer informatie over haar moeder te vinden gaat Eleanor de zomervakantie in. Ze krijgt zelfs een bekende Professor van Zweinstein zo ver met haar mee te gaan om de moordernaar van Marlene McKinnon te ondervragen. Maar dingen nemen een and...