"Hij is op haar uit, ik weet het zeker. Hij heeft het gezien toen de Gruwel verslagen werd. Wraak is de enige gedachte die door zijn hoofd spookt. Schakel je gevoelens uit. Als je toe gaat geven, zal al mijn werk voor niets zijn geweest. Blijf verstopt, blijft verborgen. En ga vooral NIET opzoek. Ondertekend met G.G." Fluister ik zachtjes zodat alleen Ron Harry en Herms het konden horen. Mijn maag draaide een kwartslag. Waarom kon de afzender niet duidelijker zijn? Welke gruwel? Waar mocht ik niet naar opzoek gaan? En voor wie moest ik verborgen blijven?
"Wie heeft wie gezien?! " zegt Ron met een bleek gezicht, achteraf had hij toch liever niet geweten wat er in de brief stond, dat maakte twee van ons.
Harry kijkt mij bezorgd aan, net als Hermelien. "Ik denk dat de vraag, wie is G.G. Belangrijker is..." Zegt Hermelien.
"G.G. " mompelt Harry. "G.G. Het komt zo bekend voor...""Ja er zullen vast hordes tovernaars of heksen zijn die zulke initialen hebben" zegt Ron. "Laat mij die brief eens zien." Zegt Hermelien. Ik overhandig haar de envelop en de brief en ze begint deze aandachtig te bestuderen. Harry die naast haar zit kijkt mee.
"Wat is dit dan?" Zegt Hermelien tegen Harry als ze naar iets op het perkament wijst. "Geen idee, het lijkt op een soort afkorting" zegt hij schouderophalend.
"Wat? Afkorting?" Zeg ik verbaasd. Ik had nergens een afkorting zien staan. "Kijk hier, rechtsboven" zegt Hermelien als ze het perkament op tafel legt en omdraait, ze tikt met haar vinger op een zinnetje rechtsboven aan het perkament. "Nrgrd? Waar moet dat nou weer voor staan?" Zeg ik.Ze kijkt me ontwetend aan. "Geen idee, maar we kunnen eventueel naar de bieb vanavond gaan? Misschien is het een afkorting voor een bepaalde sekte tovernaars."
"Naar de bieb vanavond? Maar Eleanor heeft morgen vroeg haar try outs? " zegt Ron. "Wat denk je nu zelf dat belangrijker is, ik weet niet of je goed geluisterd hebt Ron, maar deze brief is nogal verontrustend." Snauwt Hermelien hem toe."Misschien moeten we naar Perkamentus? Of misschien weet Remus wat we moeten doen?" Zegt Ron terwijl hij snel nog een kippenpootje naar binnen werkt. Ik schud hevig met mijn hoofd. "Pap gaat mij dan echt overplaatsen naar de Beauxbattons dan Ron!"
"Maar je hebt echt geen idee wie je deze brief heeft gestuurd?" Zegt Hermelien. Ik schud mijn hoofd. "Het enige wat ik weet is dat het een bekende moet zijn. Veel mensen weten niet dat de tweede naam van mijn moeder Cleese was..Marlene Cleese McKinnon."
"Maar als je denkt dat het een bekende is, dan is deze brief dus met goede intenties naar je gestuurd?" Zegt Harry. "Ik denk het wel... Maar we weten het niet zeker, misschien is het wel gewoon een misselijke grap van Pansy" zeg ik als ik net mijn vuist mijn kin ondersteun en naar mijn gouden bord met stampot staar.
"Nee, jij zag toch ook hoe de leraren keken? En vooral hoe Perkamentus keek... Hij wist van wie die uil was..." Zegt Ron nog steeds even bleek.
"Laten we gewoon eerst opzoeken waar 'Nrgrd' voor staat!" Zegt Hermelien terwijl ze zo kalm mogelijk probeert te blijven. "We hebben zo Toverdranken, waarom gaan we niet alvast richting het lokaal? Het is niet goed voor Eleanor als we haar met onze theorieën over deze G.G. bang gaan maken""Eh, ja goed idee Hermelien. Snape zorgt waarschijnlijk toch wel voor grnoeg afleiding..." Zegt Ron sarcastisch als hij opstaat en met Hermelien kibbelend de Grote Zaal uitloopt. Als Harry eenmaal ook op is gestaan lopen ook wij weg uit de Grote Zaal, "Eleanor, ik wil je totaal niet bang maken hè" begint Harry. "Maar wat als deze G.G. je waarschuwt voor Zwarts?
Er staat nadrukkelijk, 'ga niet op zoek' en Zwarts is op de vlucht..."Ik stop met lopen en kijk Harry met verschrikte ogen aan. "Je hebt gelijk Harry, maar wat zou een gestoorde massamoordenaar nou met mij moeten?"
"Wat als hij jou iets aan wilt doen om bij mij te komen?" Zegt Harry nerveus.
"Geen idee, we moeten deze G.G. echt spreken... Dat is cruciaal...""Het komt vast wel goed, Hermelien kennende zijn we er zo achter waar Nrgrd voor staat, en natuurlijk wie G.G. is!" Zegt Harry bemoedigend als we de trap naar de kerkers aflopen.
Ik stop de brief in mijn tas, "Nu nog Toverdranken overleven" lach ik.
JE LEEST
Hidden Secrets book 3 -HarryPotter fanfictie serie NL
FanfictionGebrand om meer informatie over haar moeder te vinden gaat Eleanor de zomervakantie in. Ze krijgt zelfs een bekende Professor van Zweinstein zo ver met haar mee te gaan om de moordernaar van Marlene McKinnon te ondervragen. Maar dingen nemen een and...