Chapter 77

624 33 11
                                    

"Villa Gaunt" roep ik. Ik kijk voor mij en zie een bezorgde blik van Snape. Maar als ik langs Snape heen kijk zie ik dat ik omringd ben door heel veel nieuwsgierige leerlingen. Ik kon wel door de grond zakken. Wat zouden ze nu wel niet denken? Misschien had Foppe toch gelijk met zijn "Leipe Leipe Lupos."

"Sta op" zegt Snape. Harry steekt zijn hand uit en ik pak deze beet. "Potter, loop met Lupos naar het kantoor van Perkamentus. Zeg tegen hem dat ik er zo aan kom." En met dat gezegd  draait Snape zich op en loopt hij weg. "Kom op El" zegt Harry, en we lopen snel weg uit de menigte.

Harry en ik stormen het kantoor van professor Perkamentus binnen. "Professor, Emma is in Villa Gaunt!" Roep ik. Perkamentus staat op en kijkt mij ernstig aan. "Gaunt zeg je, en hoe kom je daar bij juffrouw Lupos?"
"Ik zag flitsende beelden van een grauwe villa, met een bordje ervoor, en op dat bordje stond Gaunt. Ik weet het zeker professor, daar zit Emma! We moeten haar daar weg halen, nu!" Zeg ik paniekerig. Op dat moment komt Professor Snape weer binnen. "Ah Severus, ik neem aan dat jij er ook al van op de hoogte bent." Zegt Perkamentus kalm. Hoe kon hij zo kalm doen? We moesten Emma en haar familie daar nu weg halen!

Severus knikt en het is even stil. Maar ik word steeds ongeduldiger. "Professor?! Waarom doen we niks? Elke seconde telt! We moeten echt actie ondernemen nu! Anders-" Professor Perkamentus onderbreekt mij. "Kalm aan Eleanor... we weten niet waarom je die beelden ziet, of wie wilt dat je die beelden ziet. Het is misschien een val. Een val waar Gellert ons voor gewaarschuwd heeft. "Maar Profess-" stamel ik maar ik word wederom weer onderbroken. "Dat is wel genoeg Juffrouw Lupos. Ik laat het door Dwaaloog onderzoeken en ik stel voor dat u het nu laat rusten en er op vertrouwd dat wij dit voor u oplossen."

Ik kook van woede. En Harry ziet dat ook. "Dan nu, als u en meneer Potter terug willen keren naar de les dan kunnen Severus en ik nog het een ander bespreken." Zegt Professor Perkamentus. Harry knikt en pakt mijn hand als een teken dat ik mee moet lopen maar ik blijf staan. "Lupos?" Zegt Snape ijzig.
"Waar is mijn vader echt?" Zeg ik en het word ijzig stil in de kamer.

Perkamentus en Snape blijven stil . "Natuurlijk zeggen jullie niks, dat doen jullie nooit! Vergeef mij als ik zelf ga uitzoeken wat er aan de hand is!" Snauw ik en met dat loop ik weg. Harry zwijgt. Hij weet niet zo goed wat hij moet zeggen. "Loop alvast maar vooruit Harry, ik zie Olivier daar staan en omdat ik de vorige training had gemist wil ik nog het een en ander met hem bespreken." Zeg ik vluchtig. Harry kijkt mij wantrouwend aan maar zegt daarna al vlug: "Oké tot zo!"

Ik lach en draai mij om. Natuurlijk was ik niet van plan om naar Olivier te gaan. Ik moest naar iemand gaan die mij kon helpen om Emma en haar familie te redden. Ik rende door de hallen onderweg naar de Huffelpuf leerlingenkamer. Ik liep naar de kelder en daarna ging ik bij de deur van de grote keuken rechts. Ik stond voor de deur van de leerlingenkamer, en tot mijn opluchting kwam er iemand naar buiten. "Suzanne!" Zeg ik als ik Suzanne Bonkel zie.  "Eleanor! Wat doe jij hier?"
"Cedric... is hij hier?" Zeg ik. Suzanne knikt. "Ik zal hem wel even snel halen voor je."
"Dankjewel!" Zeg ik een beetje ongemakkelijk aangezien Suzanne zijn ex is.

Een paar minuten later komt Suzanne weer naar buiten met Cedric achter haar aan. "Dankjewel Suzanne! " zeg ik en ze lacht en loopt weg. "Hey El wat is er aan de hand?" Zegt Cedric als hij met mijn arm achter zijn hoofd krabt. "Ik heb je nodig Ced..." zeg ik zachtjes." Ik weet waar Emma en haar familie worden vastgehouden maar Perkamentus wil niet snel genoeg actie ondernemen omdat hij denkt dat het een val is!" Stamel ik.
"Wacht wat? Waar is Emma dan?" Zegt Cedric in de war. "Villa Gaunt! Ik weet het zeker!"zeg ik.

"Oke, maar El... waar is Villa Gaunt? Je weet dat we allebei niet kunnen verdwijnselen..." zegt Cedric. Ik zucht daar had had hij zeker een punt...  "Oke Ced... ik ga het je vragen, je hoeft niet mee met mij op zoek naar Villa Gaunt. Maar ik kan je hulp heel erg goed gebruiken want ik heb inderdaad geen idee waar dat is... maar ik moet het vinden en je weet dat ik ook zonder jou ga... maar het kan wel een week duren of een maand ik weet het niet dus dan moet ik je vra-" mijn gestamel werd abrupt onderbroken door een kus. Een kus op mijn lippen van Cedric. Ik voelde weer de vlinders in mijn buik opkomen die ik had in het begin me Cedric. 

Hij laat los van de kus en kijkt me aan. "Tuurlijk ga ik met je mee."

Hidden Secrets book 3 -HarryPotter  fanfictie serie NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu