Chapter 58

1.3K 110 35
                                    

We liepen terug naat het Kasteel, iedereen was nog al te spreken over het incident met Draco en Scheurbek. De Zwadderaars zijn echt niet te spreken over de eerste les Verzorging van Fabeldieren.
"Ze moeten hem op staande voet ontslaan!" Krijst Patty Park die voor ons loopt. Ze is helemaal overstuur en de tranen lopen over haar wangen. "Hallo het was Malfidus zijn eigen schuld Park!" Snauwt Daan tegen Patty. "Hou je mond dicht Thomas!" Zegt ze overstuur. "Ik ga kijken hoe het met hem is!"

Patty rent snikkend weg in de richting van de ziekenzaal. "Sodeknetter zij is echt een halvegare..." Mompelt Ron.
"Pfff vertel me is iets nieuws" zeg ik lachend als ik Ron een speelse duw geef. "Vind je ook niet Herm-"
Ik draai me om maar Hermelien is nergens te bekennen. "Huh, ze liep net toch achter ons?" Zeg ik in de war. Ron en Harry draaien zich om en zijn net zo verbaasd als ik.

"Waar kijken jullie naar?" Hoor ik een stem zeggen. We draaien ons om. "Hermelien! Hoe kom je daar nou!? Je was net toch achter ons?"
"Huh? Nee hoor, hier Ron houd dit even vast wil je?" Zegt ze als ze Ron een stapel met boeken ik de handen drukt. "Je tas scheurt bijna uit! Daar zo op de naad..." Zeg ik als ik naar Hermelien haar bijna kapotte tas wijs.

"Waarom sleep je de hele dag met twaalf boeken?!" Zegt Ron als hij boven de boekenstapel uit probeert te komen. "Je weet toch dat ik meer vakken heb dan jullie!" Zegt ze als ze haar toverstok zoekt. "Ja maar je hebt ze toch niet allemaal tegelijkertijd nodig? Dat is zonde van je tas?" Zeg ik.

"Laat het nou maar El, wat hebben jullie het volgende uur?" Zegt ze als ze de boeken uit Ron zijn armen pakt en ze weer een voor een in haar tas propt.
"Gelukkig een vrij uur, dus we waren van plan om misschien buiten te gaan zitten met Fred en George."
"Ah klinkt leuk!" Zegt Hermelien een beetj ongeïnteresseerd. "En jij Herms? Ik denk niet dat jij nu ook een tussenuur hebt?" Zeg ik.

"Nope, Dreuzelkunde nu...." Zegt ze. "En als ik jou was Eleanor, zou ik je opstel van Professor Kist maar eens af gaan maken. Vandaag is de dead line."
Ik zucht. "Ik laat dat denk ik maar zitten... Het is een van mijn beste vakken dus ik kan wel een slecht punt erbij krijgen..."
Hermelien wilde protesteren maar gelukkig ging de bel. "Ik zie jullie wel bij de lunch! "

We liepen naar buiten met Fred en George toen Professor Snape plots aan kwam gelopen. "Ah mijn favoriete leerlingen, allemaal samen..." Zegt hij sarcastisch. "Hallo Professor Snape." Zeggen Fred en George bekakt. Snape geeft ze een afkeurende blik en kijkt daarna mijn kant weer op. "Professor Perkamentus en Professor Lupos hebben om je aanwezigheid gevraagd."

"Zijn ze terug?!" Zeg ik blij. Snape knikt. "Volg mij." Zegt hij. We liepen Professor Snape achter na maar toen hij merkte dat iedereen mee liep draaide hij zich boos om. "Wezels en Potters zijn niet toegestaan" zegt hij gladjes.  "Geen reden om gemeen te doen Professor..." zegt Fred.

Snape zijn mondhoeken krullen op. Hij genoot er blijkbaar van om de Wemels zo belachelijk te maken. "Lupos, deze kant op." Ik zeg mijn vrienden gedag en loop Professor Snape achtera. "Waarom gedraagt u zich zo anders op school? U bent helemaal niet zo!" Zeg ik. Professor Snape was op school altijd veel anders tegen mij dan buiten school. Hij was hier niet dezelfde Professor die mij troostte in Azkaban.

Professor Snape negeert me compleet en we staan na een tijdje eindelijk voor de waterspuwer.  "Aardbeien Cannoli" zegt Professor Snape, en de waterspuwer begint te draaien zodat er een prachtige wenteltrap ontstaat.

"Na u Juffrouw Lupos." Zegt Snape, ik knik en stap op de trap terwijl deze rond draait. Snape staat achter mij en als we bij de deur van het kantoor van Perkamentus aankomen loopt hij voor me uit om de deur te openen.

Ik zie als ik binnen ben Pap en Perkamentus staan. Pap kijkt vreselijk ongerust en Perkamentus kijkt nog al gefrustreerd uit zijn ogen . Ze zagen er beide slecht uit, alsof ze maandenlang niet geslapen hadden. Wat was hier in vredesnaam gebeurt?

Hidden Secrets book 3 -HarryPotter  fanfictie serie NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu