Chapter 24

1.4K 114 19
                                    

We waren er eindelijk, de lekke ketel. Het zat opzich best dicht bij ons appartement maar het gaf me toch een klein vakantie gevoel.
Morgen zouden mijn vrienden weer komen.

Helaas zouden we Harry pas weer op Zweinstein zien aangezien de Duffelingen hem niet uit het oog verloren...
Eenmaal in het restaurant gedeelte namen pap en ik plaats aan een tafeltje. Ik keek om ons heen en zag meerdere posters met het hoofd van de beruchte moordenaar erop staan.

"Let er niet op El, je bent veilig bij mij.." Zegt pap als hij mij ziet staren naar de poster.
Ik geef hem een klein knikje.
Pap wuift naar de ober en besteld drinken voor ons.
"Dus jij en Tops zijn...-"
"Vrienden" zegt hij snel.

"Vrienden ja?" Zeg ik met een grijns.
"Ja.." Zucht hij.
"Pap, ik snap heus wel als je op zoek gaat naar een andere vrouw, mama is al  bijna veertien jaar dood..."
"Dat weet ik lieverd, maar ik wil jou ook niet kwetsen..."

"Kwetsen?.. Je kwetst mij juist als je je hele leven nog alleen zou zijn! Ik zou het juist leuk vinden als je weer iemand vind om naast mij het leven mee door te brengen pap!" Zeg ik als ik mijn hand op de zijne leg.

Hij krijgt een glimlach op zijn gezicht.

"Ik hou van je kleine, dat weet je toch?"
Ik knik. "En ik van jou pap!"
Het is even stil aan tafel.
"Kun je me wat meer over mam vertellen?" Fluister ik bijna.

Pap zucht diep.

"Wat wil je weten?"
"Hoe ze was, of ik op haar lijk, welke afdeling zat ze. Met wie was ze bevriend?" Zeg ik.

"Je stelt een hoop vragen" lacht pap.
"Je lijkt niet heel veel op haar, qua karakter en uiterlijk. Ze in Huffelpuf, alleen wel een jaar hoger. Ze was goed bevriend met een  Zwadderaar gek genoeg, Regulus Zwarts. Naast Regulus ging ze veel met ons om en nog andere Griffoendor meisjes zoals Lily Potter.

"Oh, nou er is opzich niks mis met Zwadderaars toch? " zeg ik.
"Zeker niet! Alleen Regulus Zwarts had iets eigenaardigs..."
Ik haal mijn schouders op.

"Hoe was jou tijd op Zweinstein dan?"

"Uhm... Nou... Ja- ik denk dat dat een verhaal is voor een andere keer El.."
Ik kijk hem vragend aan.
"Zullen we dan maar naar onze kamer gaan? Dan zijn we optijd wakker als de Wemels en Hermelien hier komen.."

"Oke"

Hee, hoe vinden jullie het verhaal?
please like/comment als je het leuk vind of tips hebt!♥️

Hidden Secrets book 3 -HarryPotter  fanfictie serie NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu