Chapter 18

1.4K 109 11
                                    

"Ik wil hem in zijn ogen kijken"

"Wie?" Zegt Snape kil.
"Travers" zeg ik boos
"Ah de moordenaar van de familie McKinnon" zegt Snape als hij een sip van zijn rum neemt. Ik knik.
"Ik wil weten waarom hij mijn moeder heeft vermoord!" Zeg ik.
"Marlene? Dat was vroeger een vriendin van Lily... En volgens mij een gerespecteerd lid in de Orde." Zegt hij.

"Lily? Lily Potter?"

Snape knikt.
"Maar Eleanor, het is niet zeker of Travers ze heeft vermoord... Hij zit vast omdat een ex-dooddoener hem verraden heeft. Het is alleen nooit bewezen.."
"Wie?"
"Igor Karkaroff, een vuile lafaard als je het mij vraagt..."
Ik kijk hem vragend aan, maar hij schud al snel met zijn hoofd.
"Dus wat zeg je ervan ? Ga je mee?" Zeg ik

"Nee" zegt Snape kil.

Ik kijk hem verslagen aan.

"Waarom niet?!"

"Het is te gevaarlijk Eleanor! Azkaban is niet zo maar een gevangenis! Het word niet bewaakt zoals in de Dreuzel Wereld. Er zijn vuile wezens die het bewaken, ze hebben geen genade.... Ze zuigen het laatste beetje ellende uit je zielig leven op tot je er vanzelf bij neer valt..."
Ik slik een paar keer...
"Nou en? Als ik zo een gerespecteerd iemand als jij aan mijn zijde heb, kan me niks overkomen toch?"

"Je gaat niet, punt uit."

"Daar hebt u al helemaal niks over te zeggen Professor... Het enige waar u over kan beslissen is of u mee gaat of niet.." Zeg ik
Snape zucht, en ik zie dat hij behoorlijk geirriteerd raakt.
"Nou mevrouw Lupos, ik ga niet mee. Dat betekend dus dat u ook niet gaat....."

"Hoezo? Of u mee gaat of niet, ik ga toch wel naar Azkaban..."

"Ik denk van niet, Azkaban ligt op een eiland midden in de Noordzee, het is onmogelijk voor u om daar te komen aangezien u nog niet kan verdwijnselen. Daarnaast zijn er honderden Dementoren ... Je hebt mij nodig om te gaan, omdat ik je er naar toe kan brengen en beschermen. Maar helaas mevrouw Lupos, ik vind het te gevaarlijk, en ik denk niet dat u iemand anders zou kunnen vinden die zo gek is om er zelfs maar over na te denken u daarnaar toe te brengen. En vind u het niet een beetje riskant nu er net een massa moordenaar vrijloopt, er in je eentje op uit te gaan?"

"Ik vind wel een manier Severus.. Er zijn genoeg mensen die ik kan omkopen in de Donkere Maansteeg om me naar Azkaban te brengen... En nee, ik ben niet bang voor Sirius Zwarts..."
Het is een lange tijd stil en Snape kijkt voor zich uit.

Ik sta op...
"Toch bedankt Professor..." Zeg ik als ik me opdraai en naar de deur loop.
"Wacht" zeg hij met zijn kille stem.
"Wat?" Zeg ik. "Het is het veiligste voor je als ik je mee neem naar Azkaban, ik ken de bewaking daar ook deels , en met een idioot uit de Donkere Maansteeg kom je niet zo ver..."
Ik kijk hem blij aan en wil hem bijna omhelzen van blijdschap.

"Danku! " zeg ik blij.

Snape geeft me een knikje.
Hij zet zijn glas neer en steekt zijn arm voor me uit.
Ik kijk hem vragend aan.
"Waar wacht je nog op Lupos?" Zegt hij
Ik lach en pak zijn arm beet.

Hidden Secrets book 3 -HarryPotter  fanfictie serie NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu