Nadat Harry en ik de kletskoeken hadden gehaald lopen we langs alle volle coupés terug naar onze. Ik kijk terwijl we lopen naar buiten. Het was vreselijk donker en mistig en de hard razende wind van buiten hoorde ik binnen.
"Leipe Lupos en Pottermans" hoor ik een bekende stem vanuit een coupé op rechts zeggen. Het was Patty Park die in een coupé zat samen met Theodore, Blaise, Pike, Korzel, Kwast en...- Draco Malfidus.
Draco keek me aan maar zei niks, hij voelt zich vast net zo ongemakkelijk als ik me voel.Patty kijkt vreselijk arrogant en afkeurend naar ons.
"Patty! Goed om te zien dat je weer gezellig naar Zweinstein komt!" Zeg ik sarcastisch met een neppe glimlach.
"Spaar me al die onzin Eleanor! " snauwt ze. "We weten allemaal dat jij niet zo heldhaftig bent als iedereen zegt... Dat geld tevens ook voor jou Potter""Wat maakt het ons uit wat mensen over ons zeggen Park? Sorry maar wij houden ons liever met belangrijkere zaken in het leven bezig dan dat" Snauwt Harry.
"Het is jammer dat de erfgenaam van Zwadderich jullie ook niet een kopje kleiner had gemaakt in de Geheime Kamer.... Als je snapt wat ik bedoel"
Zegt ze met een dikke knipoog."Hoe weet jij-"
"Doet er niet toe Potter" bijt ze Harry toe. "Waar het om gaat is dat ik voortaan wil dat Eleanor-"
Patty word plots onderbroken door een chagerijnige Draco.
"Patty, stop met deze onzin! De bloedverraders zijn je tijd niet waard""Bloedverraders? Bloedverraders?! " schreeuw ik boos."Weet je Draco Malfidus, waarom zeg je dat niet voortaan eerst tegen me voordat je me probeert te-"
Draco staat in een flits op en houd zijn zwarte gladde houten staf onder mijn kin."Wat. Wilde. Je. Zeggen?" Zegt hij met een moordende blik in zijn ogen die mij rillingen geeft. Harry pakt inmiddels ook zijn staf en richt deze op Draco.
"Dat je een vreselijke eikel bent" zeg ik behoorlijk boos terwijl ik mijn gezicht dichter naar de zijne breng.
"Laat je staf zakken Malfidus" zegt Harry waarschuwend. Maar Draco bleef mij in mijn ogen kijken, en ik in de zijne."Draco, ze is het niet waard" zegt Korzel. Maar Draco luisterde nog steeds niet.
"Malfidus" zei Harry ongeduldig."Wat is hier aan de hand?" Hoor ik de stem van Percy Wemel achter mij zeggen. Draco haalt zijn staf gefrustreerd weg. "Niks Wezel" snauwt hij. "Eleanor, Harry, ga terug naar jullie coupé" zegt Percy dwingend.
Harry en ik knikken en lopen snel door.Ik schuif snel de coupé deur waar Ron en Hermelien in zitten en plof neer naast Hermelien terwijl ik de kletskoeken naast me leg.
"Dat duurde lang!" Zegt Ron als hij een koek die naast mij ligt pakt en Harry naast hem neer ploft."Er stond vast een lange rij" zegt Hermelien. "Dat, en Malfidus was weer gezellig" zegt Harry zuchtend.
"Wat was er gebeurd?" Zegt Ron verbaasd. "Patty daagde ons uit, Eleanor zei er wat van en Malfidus wilde haar beheksen...het gebruikelijke" lacht Harry.Hermelien kijkt me verbaast aan. "Beheksen? Maar -"
"Ik weet het" zeg ik als ik terug denk aan het moment dat Draco tientallen keren zijn excuses aanbood en me vervolgens probeerde te zoenen.
"We moeten er bijna zijn" zegt Ron als hij naar buiten kijkt. Het enige wat we buiten zagen was een grijze waas die geleidelijk donkerder werd.Hij had dat nauwelijks gezegd of de trein begint langzamer te rijden.
"Goed zo!" Zei Ron tevreden. "Ik heb echt zin in dat feestmaal ik val om van de honger...."
"Maar Ronald, we kunnen er nog niet zijn?" Zeg ik als ik op mijn horloge kijk."Waarom stoppen we dan?" Zegt Hermelien een beetje bezorgd. De trein remde steeds meer af, tot dat we in een schok tot stilstand komen.
Plots ging er zonder enige waarschuwing het licht in de trein uit.
"Wat gebeurt er?" Zeg ik in paniek.
Ron veegt een stukje van het raam schoon.
"Ik zie iets bewegen..... Volgens mij stapt er iemand in..."A/N
Hey lieve lezers! Zoals jullie zien heb ik weer 7 nieuwe hoofdstukjes geplaatst. Laat me alsjeblieft weten wat jullie er van vinden of als jullie nog tips hebben. Ik vind jullie mening heel erg belangrijk!
Love, Julia.♥️
JE LEEST
Hidden Secrets book 3 -HarryPotter fanfictie serie NL
FanfictionGebrand om meer informatie over haar moeder te vinden gaat Eleanor de zomervakantie in. Ze krijgt zelfs een bekende Professor van Zweinstein zo ver met haar mee te gaan om de moordernaar van Marlene McKinnon te ondervragen. Maar dingen nemen een and...