08

7.2K 910 95
                                    

Terencut encut aku berjalan ke sekolah. Hufff ni semua basikal Yoongi punya pasal lah. Break rosak lah apa lah, nak je aku sepak muka marshmallow tu.

"Macam mana kaki kau? Dah okay?" Tadi kaki je terencut, ni dengan bahu sekali dah terencut.

Manusia mana yang suka sangat terkejutkan aku ni?!

"Chill lah, ni aku Jimin." Kata manusia yang mengejutkan aku tadi.

Aku memandang dia sambil mengembangkan lubang hidungku. Macam mana dia boleh ada dekat sini? Hadoh naik bosan aku tengok muka dia je hari hari (° °)

"Eh kau tanya apa eh tadi?" Kata aku memecah kesunyian.

"Kaki kau tu, dah okay ke?" Tanya Jimin. Maklumlah, tadi telinga aku tak dapat mengesan apa yang dia cakap.

"Macam ni kau kata okay? Eee kau nampak tak aku dah berjalan macam itik ni?" Bebel aku kepada Jimin.

Areum kalau dah bebel, habislah telinga kau dicemari dengan bunyi bunyi badak meng'aum'.

"Dah tu macam mana?"

"Macam mana apa?" Aku mengerutkan dahiku.

Jimin kemudiannya duduk dihadapanku dan badannya membelakangkan aku. Lagi sekali, aku mengerutkan dahiku.

"Kau buat apa ni?"

"Kaki kau kan sakit, meh sini aku piggyback kau. Nak tak?" Tanya Jimin dengan suara yang 100% boleh cairkan hati semua perempuan.

Weh dia offer piggyback ah, jeles takkkk? 😏😏

"Hm bolehlah, takdelah penat sangat aku nak berjalan." Selepas fikir masak masak, akhirnya aku naik ke atas belakang badan Jimin.

"Ok dah, Jimin go!" Kata aku gembira.

Tapi,

Kedebukkkk!

Aku terjatuh ke atas tanah seperti durian busuk. Wtf weh.

"HAHAHAHAHAHAHAHAHH PADAN MUKA KAU!" Jimin mentertawakan aku sambil memegang perutnya. Aku memandang Jimin dengan pandangan yang tak percaya.

Ni Jimin atau syaiton?!

"Kau apahal?!" Jerit aku tak puas hati, masih lagi duduk di atas jalan. Nasib baik lah kawasan ni tak ramai budak sekolah lalu.

Kalau tak memang dah lama aku mati kena belasah dengan fans budak oren ni.

"Aku? Takde hal." Jawab Jimin selamba.

Eh ehhhh budak ni aku cabut rambut oren kau tu kang!

"Ni bukan gurauan k, kau dah kenapa tiba tiba jatuhkan aku? Dah lah sakit kaki, nanti tak pasal pasal boot aku join sakit sekali." Aku memarahinya. Tetapi Jimin masih lagi dengan sisa ketawanya.

"Kau fikir aku kuda ke? Nak ride aku pulak heh."

Eh tadi bukan dia sendiri ke yang offer nak piggyback aku? Fulamak gempak cerita dia ni.

"Lelaki zaman sekarang suka sangat bagi fakehope." Kata aku perlahan dan terus bangun dari tempat aku jatuh tadi. Lalu, meninggalkannya di belakang.

Gila tak sakit hati, aku tengah sakit macam ni. Dia boleh pulak layan aku teruk gini. Sis tak boleh bersabar dah.

+++

Masuk sahaja ke sekolah, semua orang berbisik bisik. Hah dah kenapa ni? Lagi spoilkan mood aku ada ah.

"Pahal pandang pandang? Ada hutang? Kalau ada, meh sini bayar sekarang." Aku memandang tajam ke arah mereka semua.

Kelam kabut mereka pandang ke arah lain.

Sampai di kelas, hanya ada beberapa orang sahaja yang ada di dalam kelas.

Aku mengeluh lega, at least aman sikit aku nak tidur.

"Areum, kau dah siap tak homework-"

"Takyah kacau aku lah." Kata aku dengan nada perlahan. Aku taknak sebab mood aku yang rosak ni, aku lepaskan kemarahan dekat classmate sendiri pulak.

"Chill. Kau kenapa Areum?" Aku memandang ke arah orang itu, berapa kali aku nak ulang, jangan kacau aku.

"Kau!- eh Soyeon?" Baru sahaja nak marah, rupanya Soyeon yang berada di sebelah aku.

"Yelah, aku ni Soyeon. Bestfriend sejati kau!" Dia menserabutkan rambutku.

Aku memalsukan ketawaku.

"Kenapa ni? Kau ada problem eh?"

"Takde lah, aku cuma tak cukup rehat je. Penat." Tipu aku.

"Ah, anyway, tadi aku terlanggar Jimin weh!" Kata Soyeon sambil tersengih sengih ke arahku.

Jimin lagi? Fedap ah, tak ada nama lain ke?

"So?" Aku menaikkan keningku memikirkan perangai pelik Soyeon. Tak pernah pernah dia nak fangirling pasal lelaki dekat sekolah ni.

"Wait, jangan cakap..."

"Yep, aku suka dia!!" Soyeon melompat lompat kegembiraan.

What the fish? Kenapa mesti Jimin jugak? Pft mamat tu tak boleh pakai lah.

"Sejak bila?"

"Sejak semalam hehehehhe aku ternampak dia dalam library, tengah baca buku. Gugup hati aku." Kata Soyeon lagi.

Aku memandangnya dengan pandangan 'ew?' Manakala Soyeon masih tersenyum suka.

^^^ orang angau macam ni lah.

+++

Memandangkan cikgu tak datang, jadi aku mengambil kesempatan ini untuk tidur di dalam kelas. Soyeon aku taktahu dia ke mana, asyik hilang je.

Baru nak lelapkan mata, tiba tiba ada orang memanggilku.

"Areum, ada orang nak jumpa kau." Kata presiden kelas aku, Myungsoo.

"Siapa?" Tanya aku malas. Ada je lah orang yang nak mengacau aku hari ni.

"Entah, kau pergi lah tengok sendiri." Balas Myungsoo. Aku mengangguk malas dan keluar daripada kelas.

Keluar je daripada kelas, aku terkejut melihat manusia di hadapan aku ni.

"Kau buat apa dekat kelas aku?" Tanya aku pelik.

"Saja nak melawat kau." Kata 'dia'.

+++

Bowwowwow fireeeeeee

Oral test bi dah habis, next week oral test bm dengan ujian mendengar bm + bi. Next week lagi satu, dah trial pulak :')

Damnnnn cramp otak aku.

Late update sebab takde masa nak sambung, miannnn.

Jangan lupa vote + comment! Kamsahamnida💕💕

Mathematics   PjmWhere stories live. Discover now