12

7.1K 931 38
                                    

Jimin's

Aku hanya tercegat berdiri di hadapan tandas melihat Areum sedang bertungkus lumus mencuci tandas.

Dia mengelap peluhnya dan mengeluh berat. Penat mungkin?

"Woi Park Jimen, tolong lah! Kalau nak berangan pasal girlfriend or crush or what nanti nanti jelah. Badan aku dah sakit asyik membongkok je dari tadi." Areum mengadu sambil mencekak pinggangnya.

Tiba tiba sahaja idea aku muncul nak menyakat Areum. Aku tersenyum nakal ke arahnya.

"Berangan pasal girlfriend? Crush? Em kau kot crush aku?" Kata aku acuh tak acuh.

Dia menjeling aku lalu menarik tanganku untuk masuk ke dalam tandas. Lebih kepada memaksa aku.

"Wait, pickupline aku tak jadi ke?" Tanya aku kepada Areum.

Yelah, kebiasaannya Areum akan blushing, tak pun dia tersengih sorok sorok. Tapi sekarang, ketat je muka dia.

"Well, memandangkan aku dah terlalu penat, so tak jadi. Cepat lah bersihkan sampai siap, hari dah petang. Nanti Yoongi dengan eomma risau pulak." Terang Areum. Wajahnya pun nampak pucat.

Penat kot? Lol pabo Jimin.

Memanglah penat, dah aku dari tadi tercegat langsung tak tolong Areum.

Mop segera diambil.

Aku melihat Areum yang sedang mengangkat baldi yang berisi penuh dengan air sabun. Cepat cepat aku pergi ke arahnya.

"Kau rehat lah, biar aku buat." Aku mengambil baldi itu daripada Areum.

Tapi Areum tetap tak melepaskan baldi tersebut dari tangannya.

"Tak payah lah, kau mop. Aku nak pergi tukar air ni." Balasnya.

"Biar aku yang buat lah." Balas aku pula.

Dalam tidak sedar, aku dan Areum telahpun berebut sebuah baldi yang berisi penuh dengan air itu.

Rebut punya rebut,

pappp.

Air sabun itu tertumpah ke kemeja sekolah Areum dan sudah semestinya kemeja dia telah basah kuyup. Kedua dua kami membulatkan mata kerana terkejut.

"Tengok apa yang kau dah buat!" Areum meninggikan suaranya kepadaku.

Manakala aku, masih bertegas yang benda ni bukan salah aku.

"Apa aku pulak? Aku nak tolong, kau tak bagi." Jawab aku tak puas hati.

"Ugh, dah lah." Balas Areum pendek ingin meninggalkan aku. Tapi aku sempat menarik tangannya untuk berhenti.

"Kau nak pergi mana?"

"Baliklah." Jawabnya dingin. Aku tersenyum sinis.

"Kau nak balik macam tu je ke? Kemeja kau basah kuyup, dah lah tak pakai blazer. Kau faham faham jelah apa maksud aku."

Areum memandang kemejanya dan menjerit kecil.

Mathematics   PjmWhere stories live. Discover now