Aku berjalan ke padang sambil membebel sendirian.
Mana tak membebelnya, Jimin dengan Taeyong yang buat masalah, tiba tiba cikgu heret aku sekali.
"Aigoo malas betul nak lari." Kata aku sendirian. Kemudian aku menjeling Taeyong dan Jimin.
"Malas nak lari? Meh sini aku dukung kau." Jimin membelakangi badannya di hadapanku.
"Eh takyah takyah, kau jangan nak acah sweet dekat sini." Taeyong menolak Jimin pula.
Oh gosh kenapa dorang wujud dalam hidup aku :(((
"Yaish, lari lah cepat. Mrs. Eun dah lah tengah tengok dari atas." Marah aku kepada mereka berdua.
Mereka berdua hanya akur dan ikut aku berlari bersama.
4 pusingan akhirnya berakhir. Aku, Taeyong dan Jimin baring di tengah padang keletihan.
Semua pelajar yang lalu di situ, mesti fikir betapa untungnya aku dapat baring di tengah tengah dua jejaka yang menawan ni.
Tapi tak bagi aku, rimas tahu tak!
"Eee dah lah berpeluh, lagi nak dekat dekat. Bla la sana sikit!" Kata aku tak puas hati kepada kedua dua mereka.
"Kau ni Areum, dengan kawan lama pun nak berkira ke?" Taeyong mencubit pipiku.
Bruhhh pipi jangan main ah, mahal ni.
Tapi aku lagi rela kena cubit pipi dari kena pukul lengan dengan Taeyong.
"Berkira kepala hotak kau, ni semua kau dengan Jimin punya pasal lah. Aku pulak yang kena denda sekali. Betul tak Simen?" Kepala Taeyong aku ketuk lalu aku mengalihkan pandanganku ke arah Jimin.
Aku memandang ke sebelah kanan, untuk melihat Jimin. Aku mengerutkan dahi sebaik sahaja melihat di sebelah kanan aku tiada orang.
Eh Jimin ni pelesit ke apa?
Aku memandang ke hadapan, rupanya Jimin dah berjalan pergi daripada sini.
"Yah Jimin, kau tinggalkan kitorang macam tu je?!" Jerit aku kepadanya. Tapi dia tetap berjalan tanpa menghiraukan panggilan aku.
"Kenapa dengan Jimin tu?" Aku bertanya kepaa Taeyong. Taeyong hanya membuat muka menyampah."Aku rasa dia nak pergi tandas tu, sembelit agaknya." Balas Taeyong selamba.
Panggg.
Aku memukul lengannya. Rasakan penangan Areum yang berbisa ini mueheheh.
"Aku serious ni"
"Ini serious, mesti bantu dia!" Balas Taeyong lagi.
Oh gosh aku tak pernah tahu Taeyong ni layan jugak wonderpets.
Malas ingin melayannya, aku terus berlalu pergi meninggalkannya keseorangan.
"Yah Areum kau dah pandai buli aku sekarang kan!" Jerit Taeyong di belakangku. Dia mengejarku yang membuatkan aku melajukan langkah aku.
Demn dia fikir ni janam janam ke nak berlari tengah padang? Lol
+++
"Korang, Mr. Longlegs tak masuk, dia ada kursus harini." Presiden class aku, Myungsoo tiba tiba mensergah di pintu kelas.
Kelas aku yang daripada tadi riuh rendah, terus menjadi senyap sunyi.
1, 2, 3
"YEAYYYYY! JOM KITA PARTY!" jerit mereka semua.
Kelas aku ni paling lama pun senyap dalam 3 saat je, lepastu hura hara haru biru semua datang.
Aku hanya membiarkan mereka dan membuka phone aku. Apa lagi, baca fanfic lah hewhew.
Taeyong disebelahku sedang mengulang kaji. Well, dia ni harap je pembuli, tapi pandai jugak tau.
Pandangan aku dialihkan kepada Soyeon pula. Dia duduk keseorangan di penjuru kelas memandangkan deskmatenya keluar ke tandas.
Tiba tiba, aku rindu dia.
Aku rindu bila kitorang berborak bersama. Selalunya bila cikgu takde, kitorang akan fangirling dalam kelas.
Tapi sekarang, masing masing dah buat hal sendiri.
Aku berdiri dari tempat duduk aku.
"Oi kau nak pergi mana?" Taeyong menarik tanganku.
"Nak pergi cari jodoh." Perli aku lalu berlalu pergi.
Sebaik sahaja sampai di tempat Soyeon, dia memandang aku dengan wajah tertanya tanya.
Aku menarik kerusi lalu duduk di hadapannya.
"Mianhae." Kata aku.
Dia membulatkan matanya tanda tak percaya.
"Bwoya? Aku yang patut mintak maaf, bukannya kau." Soyeon tersenyum ke arahku.
"Aniya, aku booking ticket tak tanya kau dulu." Jelas aku.
"Dan aku tinggalkan kau keseorangan." Balas Soyeon pula.
Kami berdua mendiamkan diri seketika.
Kemudian aku dan Soyeon ketawa besar bersama.
"Hahahhahahah kau patut tengok muka kau dekat cermin tadi!" Soyeon memicit hidungku.
"Yah kau pun sama!" Aku menserabutkan rambut depannya.
Semua pelajar memandang kami berdua pelik apabila melihat aku an Soyeon mula berborak. Yelah, dah dekat tiga hari kitorang langsung tak bertegur.
Bestfriend. Gaduh teruk mana pun, tetap akan berbaik.
+++
Maaf late update sis busy makan sampai lupa nak update lol jk (° °)
anw happy eid adha for all muslims 💕💕
+ happy namjoon day (:
YOU ARE READING
Mathematics Pjm
Fanfiction[completed] this subject driving me nuts, so are you Start ;; June 16 End ;; November 16 Highest ranking - #2 in fanfiction at 250916