27

6K 865 274
                                    

AREUM'S

Pipiku diusap lembut oleh Jimin, membuatkan mata aku membulat. Degupan jantung aku menjadi lebih laju daripada biasa.

"Jimin-ah, aku balik dulu lah. Aku baru teringat Yoongi suruh tolong kemaskan bilik dia, annyeong!" Kataku kekok dan terus berlari untuk pulang ke rumah.

Aku tipu, aku tak tahan dengan perbuatan dia.

Aku takut kalau rasa sayang aku terhadap Jimin lebih mendalam lagi.

Aku takut kalau dianggap pengkhianat oleh Soyeon.

Aku berjalan keseorangan untuk pulang ke rumah. Tapi, langkahku terhenti.

"Aniya, aku tak nak balik rumah dengan keadaan macam ni. Aku taknak eomma nampak aku sedih macam ni." Kata aku sendirian.

"Atau, aku patut balik rumah dan pura pura happy, buat macam tak ada apa yang jadi?" Kata aku lagi.

Yes, aku pilih nombor dua. Balik rumah je lah. Lima minit berjalan, akhirnya aku sampai di depan pintu rumah.

"Get ready Areum, senyum!" Kata aku sendirian. Aku terus mengetuk pintu dan..

Oh my god.

"BAPAK LAH YOONGI PAKAI MASK WOIIIIII" Jerit aku sehingga jiran jiran aku pun boleh dengar. Makcik yang sedang menyiram bunga di sebelah rumahku pun memandang pelik.

Yoongi terus menarik aku masuk dan pintu ditutup dengan segera.

"Eiiii kau ni kejam lah Areum!!" Yoongi menggoncangkan badanku dengan kuat.

"Weh habislah sel sel otak aku tak berhubung nanti, eommaaaa!" Marah aku, aku terus menjerit memanggil eomma.

Nak mengadu lah apa lagi hek( ̄へ ̄)

"Yah yah janganlahhhh" Yoongi cepat cepat menutup mulutku.

Aku tersengih nakal melihat Yoongi. "Kehhhh tahu takut"

"Uh mangaiiii" latah aku. Omg eomma pun join Yoongi pakai mask?

"Hah Areum bila pulak kamu balik? Pasal Yoongi ni, eomma pun tak tahu dia buang tabiat apa nak pakai mask macam eomma jugak." Terang eomma. Mulutku membulat meng oh kan penerangan eomma.

Aku mengangkat kening dan memandang Yoongi.

"Wuuu Yoongi wuuu~" kacau aku lagi. Dia menjeling tajam ke arahku.

"Areum, dah dah lah. Menyakat abang kamu je kerja, pergi naik, mandi, lepastu turun makan." Bebel eomma.

"Buuu Areum buuuu" balas Yoongi semula. Ceh dia balas dendam pulak 🐽🐽

Dengan redhanya, aku pun masuk ke bilik seperti yang disuruh oleh eomma. Pintu bilik dikunci, aku terduduk di belakang pintu.

Serta merta air mataku mengalir. Aku menumbuk dadaku agar aku berhenti menangis.

"Min Areum janganlah nangis, kau bukan lemah macam ni." Nasihat aku kepada diri sendiri sambil menangis teresak esak.

Kemudian, aku teringat pula yang aku ada kelas tusyen dengan Jimin kejap lagi. Perkara tu makin membuatkan aku rasa nak menangis.

"Macam mana aku nak berdepan dengan dia?"

Fikir punya fikir, aku mendapat idea. Nombor Soyeon ditekan untuk membuat panggilan.

"Yeoboseyo Areum?" Jawab Soyeon. Aku segera mengelap air mataku dan tersenyum.

"Soyeon, harini kau free kan? Lagipun exam dah habis tadi. Kau nak tak keluar dengan Jimin?" Tanya aku dengan nada yang teruja.

Walaupun dalam hati aku, sebenarnya sakit sangat nak melafazkan ayat tu dekat Soyeon.

"Bwo? Kenapa tiba tiba?" Tanyanya lagi.

"Anniya, kau patut keluar dengan Jimin, so that korang boleh jadi lebih rapat. Geuchi?" Aku dengan sedaya upaya cuba untuk meyakinkan Soyeon.

"Erm.. Let me think-

-okay aku setuju!" Balas Soyeon.

"Yeay good for you! Nanti aku ws alamat rumah Jimin. Annyeong!" Aku tersenyum palsu.

Atleast aku takkan tengok muka Jimin yang menyakitkan hati tu.

+++

Selesai mandi, aku meletakkan sedikit bedak untuk menghilangkan lingkaran hitam pada bawah mataku.

"See? Aku dah kata jangan nangis, kau degil." Marah aku sendirian. Duh dah macam orang gila pun ada.

Aku turun ke bawah untuk makan. Tak lupa juga phone aku, aku meletakkannya di dalam poket seluarku. Ternyata eomma dan Yoongi sedang menunggu aku di meja makan. 

Senyum Areum senyum.

"Eii berapa lama dah kitorang tunggu ni." Bebel Yoongi.

Oh dia dah tanggal mask dia tu. Baguslah, dah macam phantom of the opera aku tengok Yoongi.

Pukk. Kepalanya diketuk dengan senduk nasi eomma.

"Kamu jangan nak menipu ye, baru seminit kamu duduk dekat sini." Kata eomma, Yoongi memuncungkan mulutnya.

Aku ketawa besar melihat muka Yoongi yang jelas tak puas hati dengan aku. Nak tipu tapi kantoi mwehhhh.

Aku mengambil tempat duduk di sebelah eomma, berhadapan dengan Yoongi. Yoongi merenung wajahku dengan pelik.

Oh damn, jangan kata dia perasan mata panda aku ni.

"B-bwo?" Tanya aku kepadanya.

"Aniya." Jawabnya pendek. Aku mengeluh lega, fuh nasib baik.

Yoongi, eomma dan aku makan dengan diam tanpa bersuara.

"Eomma, hari ni Areum tak pergi kelas tusyen." Kata aku perlahan.

"Wae?" Tanya eomma seperti nak marah. Omaigod habislah aku.

"Sebab dia dah habis exam tadi, so eomma patut bagi dia rehat untuk sehari. Boleh tak eomma?" Yoongi pula yang menjawab.

Aku memandangnya pelik. Kenapa tiba tiba Yoongi backup aku ni?

"Ah yeke, okay lah kalau macamtu." Kata kata Yoongi membuatkan eomma percaya.

Yoongi kemudiannya tersenyum ke arahku. Okay jap Yoongi dah kenapa?

+++

JiReum or TaeReum ? 😏😏😏

Mathematics   PjmWhere stories live. Discover now