25

5.7K 829 117
                                    

Seminggu telah berlalu, akhirnya peperiksaan telah tiba. Selama seminggu, aku hanya sibuk dengan belajar, tiada fangirling.

Semuanya sebab aku nak mintak ticket Seventeen punya fanmeeting dekat eomma.

Dan seminggu tu jugak Jimin berkelakuan pelik dan dingin terhadap aku. Entahlah, aku tak faham dengan dia. Tapi aku biarkan je, aku bukan kesah pun.

Kejap, yang aku tak faham sekarang ni kenapa gred 10 je yang kena exam?

Yoongi tak kena punnnn, ini tidak adil :')

"Okay okay Areum sila berhenti membebel" kata aku sendirian.

"Taeyong, nanti kalau cikgu masuk, bagitahu aku pergi tandas tau. Annyeong!" Aku berlari laju menuju ke tandas.

Penat aku menahan, Yoongi punya pasal ah ni majal aku. Dia suruh habiskan dia punya air sekali pagi tadi, tak pasal pasal aku asyik nak shishi je.

"Yah yah Areum kejap lagi exam dah nak start lah!" Jerit Taeyong dari kelas.

Tapi aku hanya mengabaikan dia dan teruskan langkahku untuk ke tandas.

Shishi lagi penting bruhh.

Dalam 5 minit di dalam tandas, akhirnya aku keluar. Aku membetulkan rambutku yang sudah serabut akibat berlari tadi.

Sedang aku membetulkan, aku teringat sesuatu. Jam ditanganku diperhatikan.

"OH MY GOD. EXAM DAH STARTTTT" jerit aku di dalam tandas sehingga senior yang berada di dalam itu pun memandang aku pelik.

"Aish pabo Areum, clumsy gila kau ni!!" Aku memarahi diri sendiri dan mengetuk kepalaku sambil berlari.

Langkah dilajukan lagi, fuh nasib baik aku ni atlet sekolah masa primary school.

Sampai sahaja di hadapan kelas, tanpa teragak agak aku terus membuka pintu dengan kuat.

"Eh eh bunga bukan sekuntum!" Myungsoo, selaku presiden kelas aku tiba tiba melatah.

Dia membuatkan semua pelajar ketawa, tapi aku hanya berdiri di situ dan tersenyum kekok apabila Mrs. Eun sudah memandang tajam ke arah aku.

"Kenapa kamu lambat? Pelajar lain semua dah start jawab." Tanya Mrs. Eun dengan tegasnya.

"T-tadi saya pergi tandas." Jawab aku sambil menunduk ke lantai.

"Ehm, saya tahu tu. Taeyong ah bagitahu, saya lupa pulak." Kata kata Mrs. Eun membuatkan aku ternganga.

Tf weh, beria ia dia marah aku tadi lepastu dia kata dia lupa? Sah kerek cikgu ni.

"Dah, ambik kertas ni dan duduk di tempat awak semula." Mrs. Eun menyerahkan kertas peperiksaan kepadaku.

Bapak lah teballlll.

"Nae, kamsahamnida seonsaengnim" aku menunduk hormat kepada Mrs. Eun dan terus kembali ke tempat dudukku.

Mataku melilau mencari pencil case aku.

"Eh mana pulak? Tadi aku ada letak kat atas meja ni?" Tanya aku pelik.

"Yah Areum, bawah meja." Taeyong yang duduk disebelahku, bersuara perlahan.

Aku mengerutkan dahi dan melihat di bawah mejaku. Ternyata memang betul.

Sebaik sahaja pencil case aku diambil, terdapat sticky note yang terlekat padanya.

Areum, goodluck for your test. Do the best & fighting!! ✊ apa apa pun penting jangan tidur masa jawab kertas math .-.

Aku ketawa kecil dan memandang Taeyong disebelahku.

"Hwaiting too!" Kata aku kepadanya. Dia hanya membalas dengan senyuman.

Kertas ujian math yang tebal itu dipandang, tiba tiba aku teringat Simen pulak aigoo.

+++

Kringggg.

Loceng berbunyi menandakan semua pelajar gred 10 dibenarkan bersurai.

"Hwaaaa finallyyy!" Aku mendepakan kedua dua belah tanganku dengan bebas.

"Woi tutup tutup, aku tak ingin aircond free kau tu" Taeyong tiba tiba datang menolak kedua dua belah tanganku.

"Sooo, exam tadi macam mana? Senang?" Kata Taeyong seperti memerli.

Eyyy aku tahu lah kau pandai.

"Erm bolehlah" jawab aku acuh tak acuh. Aku tak kesah senang ke susah, yang penting aku dah buat sebaik mungkin.

"Areum, aku balik dulu tau. Annyeong!" Jerit Soyeon dari luar pintu kelas.

"Nae!" Jawab aku pula.

Taeyong memandang aku pelik, aku juga memandangnya pelik.

Dia ni memang sengaja nak buat eyecontact dengan aku ke apa?

"Kau dah kenapa hah?" Tanya aku sambil mengembangkan lubang hidungku.

"Kau memang nak duduk sini sampai esok eh?" Tanya Taeyong, dia juga mengembangkan lubang hidungnya sama seperti aku.

Eeee sebok je tiru derp aku.

"Yelah yelah jom kita balik" aku berdiri dan memeluk leher Taeyong. Kami berdua berjalan di koridor bersama bersama, sehingga sampai di satu jalan yang dipenuhi dengan pelajar, aku dan Taeyong berhenti.

"Ada rusuhan apa pulak ni?" Aku bertanya kepada Taeyong, pelik.

"Entah, nak pergi tengok tak?" Ajak Taeyong. Aku bersetuju, sekali sekala jadi busy dengan gossip sekolah apa salahnya kan.

Aku dan Taeyong menyelit, nasib baik kitorang kurus macam ikan bilis. Senang sikit nak menyelit.

"Wow, sweetnya dorang." Salah seorang pelajar di situ bersuara.

"Takyah lah tengok, tak penting" Taeyong menarikku keluar daripada sekumpulan pelajar itu, tapi aku tetap degil dan rasa ingin tahu membuak dalam diri.

"Apa benda yang wow tu-

Kata kataku terhenti seketika.

- oh wow." Sambung aku.

Patutlah, rupanya Jimin dengan Soyeon jalan bersama dan berpeluk bahu untuk pulang ke rumah.

"Kan aku dah kata tak penting." Marah Taeyong.

"Hahaha chill lah, ni penting lah. Bestfriend aku tengah bahagia tu." Jawab aku kepada Taeyong.

Manakala Taeyong hanya melepaskan keluhan.

+++

So here i want to promote my readers' story ~

Checkout Nrilyniazm's — Wrong Letter ;; Park Jimin 💕

Checkout jkxxnx_'s — Letter ;; Jeon Jungkook ((and for those who love to read novel, boleh baca cerita dia yang tittle 'Crush' 💕

Mathematics   PjmWhere stories live. Discover now