"Areum, bangunlah" aku terasa seperti ada seseorang menggoyangkan badanku.
Aku menggosokkan mataku supaya pandangan menjadi jelas semula.
"Dah sampai?" Tanya aku pelik.
"Nae, kajaaaa!" Taeyong dengan excitednya menarik tangan aku keluar daripada bas.
Tidak sempat aku melihat papan tanda tempat yang aku berada sekarang.
Aku dah lah tengah mamai, tarik tarik kang jatuh buat malu aje.
"Yah chakkaman, rambut aku dah macam apa ni, tali kasut pun dah terbukak!" Marah aku kepada Taeyong. Tapi Taeyong tetap tidak menghiraukanku dan meneruskan langkahnya sambil menarik tanganku.
Sampai disatu tempat, akhirnya Taeyong berhenti. Aku terduduk untuk membetulkan tali kasutku. Dah nampak macam budak tak terurus dah aku ni.
"Areummm, tengok lah niii" Taeyong tak habis habis menarik tanganku seperti budak yang tak dapat gula gula.
"Yeee, sekejap sekejap." Rungut aku.
Selesai mengikat tali kasut, aku berdiri semula.
"Bwo?"
"Tengok lahhhh" Taeyong mendepakan tangannya. Aku ternganga memandang tempat yang berada di hadapanku.
"Goshhhh, rindunya tempat ni!" Aku juga mengikut Taeyong, mendepakan tanganku.
Hangang Park.
Tempat yang aku, Taeyong dengan Yoongi selalu pergi masa dulu. Tapi sejak Taeyong pindah, aku dengan Yoongi tak pernah dah jejak tempat ni.
"Geuchi? Pandai kan aku aku pilih tempat?" Taeyong mula membuat muka berlagak. Aku ketawa kecil an mengangguk.
"Yeappp, Taeyong pandai !" Puji aku. Hmm habis kembang kempis hidung dia bila dipuji.
"Tapi kenapa naik bas? Boleh je jalan kaki." Tanya aku pelik.
"Biarlah, sekali sekala naik bas. Lagipun kau penat kan." Balasnya.
Dia kemudiannya menarik tanganku untuk duduk di sebuah bangku. Aku tersenyum riang memandang persekitaranku.
Taeyong yang duduk di sebelahku, menongkat dagunya dan matanya tepat merenung aku.
"B-bwo?" Tanya aku, sedikit gugup dengan pandangannya.
"Aniya, dah lama tak tengok kau happy macam ni." Taeyong masih lagi menongkat dagunya dan memandang aku.
"Aigoo apa yang kau cakap ni? Hari hari aku happy tau." Balas aku sambil ketawa kecil. Tapi, Taeyong langsung tidak ketawa, wajahnya kelihatan serious kali ini.
"Kau tak penat ke?" Tanya Taeyong. Aku mula mengerutkan dahi.
"Nae? Penat? Tak lah. Kan kita naik bas tadi." Ujar aku. Apa bendalah pelik sangat soalan Taeyong ni?
"Anniya, bukan pasal tu lah."
"Dah tu?" Tanya aku lagi.
Okay jap Taeyong buat aku confuseeee.
"Aku tahu lah, sejak first day aku masuk sekolah, ada benda yang tak kena dengan kau. Masa depan pagar sekolah tu, aku nampak dari dalam kereta. Kau pandang Jimin dengan Soyeon. Kan?"
Aku terkejut dengan kata kata Taeyong yang tiba tiba itu.
"Eh? Hahahahah mana ada lah. Anyway kau tahu tak Seventeen ada buat fanmeeting?" Aku ketawa kekok dan mula menukar topik.
"Stop, Areum." Kata Taeyong. Tapi aku hanya menghiraukannya.
"Aku belum bagitahu eomma lagi pasal fanmeeting tu"
"Areum.."
"Yoongi pun taktahu lagi pasal tu." Kata aku lagi.
"Min Areum, sampai bila kau nak jadi macam ni?" Tanya Taeyong, aku terus terdiam. Perlahan lahan, air mataku mengalir.
Cepat cepat aku mengelapnya dengan baju aku. Aku tak nak nangis, aku tak nak jadi lemah.
"Wae? Kenapa kau pendam semua perasaan kau dekat Jimin?" Aku hanya menunduk ke bawah dan mendiamkan diri, tidak berani memandang Taeyong.
"Tadi pun, bila kau nampak Jimin dengan Soyeon berpeluk bahu, kau tetap tersenyum even sebenarnya kau rasa sakit kan? Kenapa lah kau ni degil sangat? Aku dah tarik kau, taknak bagi kau sakit tengok dorang berdua. Tapi kau degil jugak, tetap nak balik dengan dorang berdua." Taeyong tidak berhenti bercakap, dia menepuk belakang badanku untuk menenangkan aku.
"Kenapa kau tak bagitahu Jimin je, yang kau suka dia?"
"A-aku buat semua tu ada sebab." Kata aku perlahan.
"Sebab apa?"
"Sebab aku tak nak dianggap pengkhianat, kawan yang rampas kebahagian kawan baik sendiri." Jawab aku, masih lagi menunduk ke bawah.
"Kau lagi pentingkan kawan kau daripada diri kau? Dah tu perasaan kau macam mana?" Taeyong mula meninggikan suaranya.
"Kau tak faham lah Taeyong. Aku yang salah dalam hal ni, aku tak patut simpan perasaan dekat Jimin." Aku juga mula meninggikan suara kepada Taeyong.
Orang yang lalu lalang disitu memandang kami berdua pelik. Ugh malunya, menangis depan orang ramai. Aku rasa nak terjun bangunan je sekarang ni.
Taeyong melepaskan keluhan dan berdiri.
"Kau tunggu sini, kejap lagi aku datang balik." Kata Taeyong lalu meninggalkan aku keseorangan. Aku hanya mengangguk, entah kemana lah Taeyong nak pergi tu.
Aku duduk keseorangan di bangku, melayan perasaan sendiri.
Lebih kurang 10 minit dah aku tunggu di sini, tetapi kelibat Taeyong langsung aku tak nampak.
"Ish mana lah Taeyong ni? Air mata aku pun dah kering ni." Bebel aku keseorangan.Jujurlah, aku rasa lega lepas dapat luahkan semuanya dekat Taeyong.
Phoneku dikeluarkan dan nombor milik Taeyong ditekan. Aku meletakkan phoneku ditelinga, menunggu Taeyong mengangkat panggilan.
Aku memandang sekeliling untuk mencari Taeyong, tapi pandangan aku terhenti apabila ternampak sebuah pasangan yang sedang duduk di rumput.
"Macam kenal." Kataku perlahan. Aku cuba mengecam pasangan tersebut, tapi pandangan aku gelap.
"Mianhae, aku lambat." Suara Taeyong kedengaran. Dia menutup mataku dengan kedua dua tapak tangannya."Aku taknak kawan baik aku sakit lagi." Ujar Taeyong.
Pada masa tu, aku dapat tahu, yang pasangan tersebut adalah Jimin dan Soyeon.
+++
I thought nak buat sampai chapt30 but look at now, dah chapt29 but still..... omgg😂😂😂😂
YOU ARE READING
Mathematics Pjm
Fanfiction[completed] this subject driving me nuts, so are you Start ;; June 16 End ;; November 16 Highest ranking - #2 in fanfiction at 250916