17

6.7K 887 257
                                    

JIMIN'S

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

JIMIN'S

"Seonsaengnim, may I go to toilet?" Aku mengangkat tangan dari tempat duduk aku, meminta izin untuk pergi ke tandas.

"Ceh pergi jelah, nak berspeaking pulak." Hoseok selaku rakan semejaku, sengaja mengusik aku.

"Ey kau ni kuda, biarlah!" Aku menarik rambutnya dengan perlahan.

"Yaish-"

"Jimin, you may go now. But make sure balik kelas sebelum masa saya habis, arraso?" Mr. Pyo memotong percakapan Hoseok disebelahku.

"Nae." Balas aku sambil tersengih.

Aku sudah menahan ketawa melihat wajah Hoseok yang semakin menyampah dengan Mr. Pyo.

"Himnae Hoseok-ah ~" usik aku lalu terus berlari keluar daripada kelas.

Bahaya, nanti tak pasal pasal dia tarik rambut oren precious aku ni pulak.

Aku berjalan di koridor sambil bersiul. Well sebenarnya aku bukan nak pergi tandas pun, sengaja nak keluar kelas.

Aku tak boleh fokus apa yang cikgu ajar, sebab Areum..

Eh tak, sebab Soyeon.

"Yah Taeyong cepatlah, nanti cikgu salahkan aku pulak. Kau takpelah, pelajar baru." Kedengaran suara seorang yang aku kenali sedang menjerit di koridor yang berada di hadapan tandas.

Aku menjengukkan kepalaku sedikit, memang sah dia ialah Min Areum.

Jeritan dia tu memang boleh sampai ke pejabat guru sana.

Eh tapi dia buat apa depan tandas lelaki tu?

Aku mula bergerak ke arahnya, memasang niat untuk menegurnya. Dia memandang aku, begitu juga dengan aku, memandangnya dengan pelik.

"Yah Min-

Tapi, niat aku terbatal.

"Areum." Kata aku perlahan. Suara aku takkan didengari oleh mereka berdua.

Serta merta Areum meleraikan pandangan kami berdua. Dia kemudian menumpukan perhatian kepada seorang lelaki yang aku tak kenali.

Seorang lelaki yang berambut purple. Dia mengambil begnya yang dipegang oleh Areum.

"Kau buat apa lama sangat?!" Areum menjelingnya.

"Miannn, aku punya sikat tersekat dekat rambut tadi." Jelas lelaki itu. Kata katanya membuatkan Areum ketawa.

Author pun ketawa.

Begitu juga dengan readers.

Tapi tak bagi aku. Benda tu langsung tak kelakar.

"Eish macam perempuan, sikat tersekat lah apa lah. Kaja, kalau aku kena marah nanti, memang aku cucuk kepala kau dengan sikat-

"Annyeonghaseyo!" Kata kata Areum dipotong apabila lelaki tersebut tiba tiba menyapaku walaupun aku berada jauh daripadanya.

"Oh annyeong." Jawab aku pendek lalu membalas lambaiannya.

"Yah kaja!" Areum terus menariknya berlalu pergi. Tanpa memandang aku, dia terus pergi macam tu je.

Aku ni tak wujud ke apa? Atau aku ni hantu? Damn.

+++

Aku menunggu Soyeon di hadapan kelasnya, untuk makan bersama sama.

"Taeyong, belikan aku banana milk. Aku malas nak keluar, homework tak siap lagi." Aku boleh nampak Areum sedang berbual dengan lelaki yang aku jumpa tadi.

So, nama dia Taeyong? Dia budak baru ke?

Aku memandang Areum, tiba tiba sahaja mata aku dan matanya bertentangan. Tetapi, Areum segera meleraikannya.

Tak tahu kenapa, aku sakit hati bila Areum buat macam tu.

Taeyong keluar sendirian ke kafeteria. Aku melihat langkahnya. Sebaik sahaja dia pergi, Soyeon menegurku.

"Jiminnie, kaja." Dia memeluk lenganku, manakala aku hanya membiarkannya sahaja.

Aku dah selesa berkawan dengan Soyeon walaupun kitorang baru berjumpa semalam..

Kejap, semalam?

Rasa bersalah menyelubungi diri aku apabila teringat kejadian semalam, di mana aku dan Soyeon meninggalkan Areum keseorangan.

Keseorangan. So, mesti sebab tu Areum marahkan kami berdua? Mungkin sebab tu Areum mengelak daripada aku?

Mungkin perasaan ni lah apa yang Areum rasa semalam. Sakit hati.

"Jimin, saya cakap dengan awak ni. Awak dengar tak?" Soyeon mencuit lenganku, fikiran aku tentang Areum serta merta hilang.

"Mianhae, apa awak cakap tadi?" Tanya aku semula.

Soyeon melepaskan keluhan.

"Saya cakap, kelas saya ada pelajar baru. Nama dia Lee Taeyong. And guess what, pelajar baru tu rapat gila dengan Areum. Macam dah lama kenal pulak." Terang Soyeon.

"Then? Takde kena mengena dengan kita pun." Jawab aku dingin. Soyeon agak terkejut dengan jawapanku.

Aku tergelak kecil, menutup segala kedinginan daripada aku. Aku tak patut lepaskan kemarahan dekat orang yang tak bersalah.

"Gurau je hehe!" Bahu Soyeon dipeluk, Soyeon membalas senyuman manisnya kepadaku.

"Soyeon-ah, saya nak pergi tandas kejap. Awak pergi lah kafeteria dulu, nanti saya datang." Kata aku dan berlalu pergi. Soyeon hanya mengangguk faham.

Aku tipu lagi. Aku bukan nak pergi tandas. Aku bukan nak berjalan jalan sekitar sekolah untuk menenangkan fikiran.

Tapi, kali ni. Aku nak berjumpa dengan Areum.

Langkahku laju menuju ke kelasnya. Sebaik sahaja sampai di kelas Areum, aku melihat Areum yang sedang tidur beralaskan buku. Tangannya masih memegang pen.

Nak kejut ke tak nak?

Kejut?

Tak?

"Wait, kenapa aku kena mintak maaf? Bukan salah aku. Salah dia lah, siapa suruh beli ticket tak tanya pendapat orang lain dulu kan?" Tanya aku sendirian.

Fikiran aku mulai berubah. Ego. Satu satunya perkataan yang mengubah fikiran aku.

"Salah apa ni?" Suara yang tiba tiba muncul di sebelahku, membuatkan bahu aku terenjut.

Aku terdiam.

"Aniya. Takde apa apa." Jawab aku dengan wajah yang tenang.

+++

Wai bighit kejam sangat setiap malam buat armys terseksa 😭😭

#Wings #Lie

IM DONE BIGHIT BYE

Mathematics   PjmWhere stories live. Discover now