19

6K 873 73
                                    

AREUM'S

🎶 keojineun Heart b-b-beat ppallajineundeneodabji anhge heart b-b-b-beat georyeo nareul bol ttae🎶

Ringtone iphoneku berbunyi kuat di dalam bilik, aku mengeluh malas.

"Aish siapa pulak yang kacau aku tidur ni?!" Marah aku sendirian.

"Ah lantak lah, malas nak jawab." Kata aku lagi.

Kemudian, Yoongi menyergah masuk ke bilikku tanpa ketuk pintu.

Okay itu kurang diajar, tapi disebabkan terlalu mengantuk, aku lagi rela tidur daripada bertekak dengan abang yang tak serupa abang tu.

"Yah Areum kau punya phone berbunyi lah!" Jerit Yoongi dari pintu. Aku hanya mengendahkannya dan menyambung tidur.

"Aish bertuah betul aku dapat adik macam ni. Dah lah pekak, badak pulak tu" bebel Yoongi sendirian.

Lantok kau lah Yoongi. Yang penting aku dapat tidur dengan tenang dan mimpi Wonwoo Oppa aku.

"Unknown number?" Kata Yoongi. Mendengar kata katanya, aku terbangun semula.

Butang jawab ditekan.

"Yeoboseyo?" Kata Yoongi.

Krik. Krik. Krik.

"Yah aku taktahu kau ni manusia ke alien, tapi kalau nak tackle adik aku, buang jelah niat tu. Dia tu pemalas weh sumpah aku cakap. Kat rumah dia mana nak tolong eomma aku masak, tahu makan je!" Bebel Yoongi terhadap unknown yang sedang menelefon itu.

Aku memandang Yoongi tajam. Sedap betul dia duk mengutuk aku. Kutuk depan pulak tu.

"Eish kau ni, meh sini." Aku merampas phone aku yang berada di tangan Yoongi.

Kini, giliran Yoongi pula yang memandang tajam ke arah aku.

Eyyy penyibuk nombor #1 dalam fanfiction.

"Bwo? Dia nak tackle aku, bukan nak tackle kau." Kata aku lalu membalas jelingan Yoongi.

Kemudian, aku bercakap dengan manusia yang tidak diketahui namanya dan identitinya itu.

"Yeoboseyo?" Kata aku dengan suara yang lembut. Halah acah lemah lembut sopan santun sikit.

"Min Areum?!" Jerit orang tersebut.

OMG AKU KENAL SUARA NI.

WTF MANA DIA DAPAT NUMBER AKU?!

"N-nae?! Aku bukan Areum, ha aku ketam dekat pantai. Annyeong!" Aku terus mematikan panggilan.

Baguslah Areum, sejak bila kau jadi ketam dekat pantai ni? Haih.

Damn Simen, mana kau dapat number aku?

"Apa apa? Dia kata apa? Dia nak purpose kau eh sebab tu kau terkejut?!" Yoongi menggoncangkan badanku dengan kuat.

Aku membalasnya dengan mengetuk kuat kepalanya.

"Banyaklah kau punya purpose." Aku membalas.

Mathematics   PjmWhere stories live. Discover now