الحلقه ٦
زياد: ازيك يامى ؟ مى : اهلا مين انت تعرفنى (مرتبكة) زياد: انا اخو ايهاب جوز سهر اختك ..الى كنت بدرس برة ولسه راجع .. مى :(فنفسها) اووووووووووووووووووووو اهلاآآآآآآآآآآآآآ زياد: طبعآ انتى مشوفتنيش خالص ... لانى كنت عايش برة بسبب تحضير الماسترز والدراسة وكده ده حتى فرح ايهاب وسهر محضرتوش للاسف مى : ممممممم بس اديك جيت اهلا بيك زياد: وانتى عاملة ايه واخبارك طمنينى عليكى ، انا كلمتك كام مرة كده زمان وبس مى : اطمنك ايه ياعم هو انا كنت بلعب قدام باب بيتكو زمان هههههههههه انت تقريبآ متعرفنيش سهر:(جايبة عصير وجايه) معلش يا زياد هى مى هزارها كده متزعلش منها زياد: لا عادى ...خليها براحتها .. بالعكس البنت لما بتكون كسوفه وخجولة بتقفلنى مى :(سلمت كف ع كفه) اشطااااات احنا كده هننفع سوا زياد:(بصه رومانسية) مانا بقول كده برضو مى :(فنفسها.. ايه ده بقى !! لا العب بعيد وحيات ابوك انا مش عايزة حد فحياتى، المشرحة مش ناقصة قتله) مى اخدت قعدتها وجايه مروحة ..طلب منها زياد انه يشوفها تانى قريب ويتكلمو تانى سوا ... مى قالت اوك .. بس من جواها هتنفض ..هى لابتحب تعلق حد بيها ولا تتعلق بحد ...هى بتحب حياتها كده ومبسوووووطه 24 قيراط ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ واول م جت .. ركنت عربيتها فالصف وزنقت ع عربية وسام خاااااااالص بحيث ميعرفش يطلع بيها الصبح الا لما هى تنزل تحركها . وده صعب طبعآ عشان هى بتنزل شغلها الساعة 10 انما هو بينزل 7!! وده الى بتقصده مى .. انها تعطله وتدايقه عشان تردله مقلب من مقالبه فيها وتحرق دمه .. هى عرفت عربيته من البواب لما سألته انهى عربيه وسام وعرفت مواعيد شغله منه برضو .. ولسوء حظه كان ف مكان وراها لعربيتها... ركنت وطلعت ورقه وقلم وكتبتله الاتى .. ابقى خد تاكس عشان انا مش هنزل احركهالك الصبح بدرى عشان حضرتك تروح شغلك ملحوظة:.. ابقى وقع منى ورق تانى واقفل الباب فوشى عدل .. ده انا هوريك اييييام سوده وحطتهاله تحت المساحة .. طلعت وتانى يوم الصبح.. نزل وسام متأخر انهاردة فعايز يلحق يروح بسرعة .، ومن استعجاله لقى عربيته محشورة كده ومش هينفع يطلعها ومش عارف هو دى عربية مين فالسكان .. اتدايق ومكانش قدامه وقت يعرف راح اخد .. تاكس بسرعة للشغل ومقراش الورقه حتى .. وفالشغل ... شريف: صباحووووووووووو عندى خبر ليك انما لووووووز وسام: خير شريف: بص عرفت بنت جديدة .. ومطلعة عينى حبتين (وسام بيسمع واتدايق منه كالعادة ) لا افهم بس دى غير الى فاتو ... المهم بقى عايز اعرف البنت دى كويسه ولا بتمثل عليا الاحترام وهى شمال اصلا وسام: تصدق بالله ياشريف ؟ شريف: لا اله الا الله وسام: انت عيل اهبل ... ومخك ده الى شمال مش البت شريف: ايوة ماشى حفظت الكلمتين دول قبل كده .. المهم اعرف منين ؟ وسام: مش عارف ... اعرف من نفسك يا شريف وحل عنى شريف: ممممممم .. ماشى يا ويييس بس خليك فاكرها (بهزار) وسام:(فنفسه) جاتك نيله وانت عيل خايب كده ... ربنا يهديك يا شريف خلصو شغل وطالعين .. منى كانت مروحة برضو ـ بس هى مظهرتش اليوم كله .. وسام: مجتيش صبحتى عليا زى كل يوم يعنى ؟ منى : معلش والله كان عندى شغل كتير اوى(شكلها متدايق) وسام: ولا عشان عروسه بتتقلى منى : بقولك ايه ممكن اطلب منك طلب ؟ وسام اؤمرى منى : هو انا ممكن اجى معاك ازور والدتك ؟! اصلى محتجاها اوى وانت عارف ان ماما متوفيه ومافيش حد من اخواتى قريب منى زى والدتك وسام: اه طبعآ تعالى ـ بس للاسف مجتش بالعربيه انا انهاردة منى : هعملكو قلق ولا حاجة .. اصلى بصراحة عايزة استشيرها فحاجة ضروريه وسام: لا ازاى ... عيب انتى اختى وهى بتعتبرك بنتها يا منى ... يلا بينا وهما بيشاورو للتاكس شريف بينادى عليه .. شريف: يا وسام مش كده يا وسام .. واخد البت ع فين دى مرتبطشة يا راجل هههههههه وسام: مش هرد عليك يابن الهبلة (وركب التاكس) شريف وقف يضحك ومشى هو كمان وصل وسام وبص ع عربيته ولقى العربية الى كانت راكنه مش قاعدة وراكنة قدام.. ولاحظ الورقه بقى ، فطلب من منى تستناه 5 دقايق هيسأل البواب ع حاجة قرا الورقه واتحرق دمه وعرف من الورقه انها مى الى عملت ف الفصل ده وقصداه ولحسن حظها معرفش الصبح واتأكد من البواب كمان .. طلع منى ودخل شقته وقعدت مع مامته ... وطلع ع شقه مى واشتغل تخبيط ههههههه مى : ايه ايه .. بتخبط ع زريبة !!(ايه الهمجية دى ) وسام: لا بخبط ع الحضانة مش دى الحضانة برضو ؟ مى : ههييهيهيهيهي خفة اوى وسام: لا بجد.. لو مبطلتيش حركات العيال دى هتلاقى منى عيل بجد ازبل من العيل الى بتطلعيه عليا (مسك ايدها وفردها وحط الورقة فايدها كأنه بيرزعها كده وهى اتهزت من مكانها) لو عملتى الحركة دى تانى .. انا هخليلك ال 4 فرد عالارض ..(مشى خطوتين ناحية شقته) ورجع تانى ومش كده وبس ... وهكسرلك فانوس كمان .. (دخل ورزع الباب وراه فوشها لتانى مرة ) مى :اه!! اتخضت من قفلة الباب .. مااااااااااااشى انا هوريك يا حيوان انت (رزعت الباب هى كمان .. دخل وسام لقى منى قاعدة مع مامته فالصالون ع جنب وبيتكلمو بصوت واااطى وشكل ف حاجة مدايقه منى .. ياترى ف اييييييييه ؟؟!!
لسه اجمل يوم مجاش
الجزء الاول
#نوراسماعيل
أنت تقرأ
لــســة اجــمــل يــوم مجــاش ▬♫ ♫
Romanceاتنين اتقابلوا صدفه هيا مجنونه جدا وهوا عاقل جداااا