الحلقه 16

1.2K 68 0
                                    

الحلقه ١٦

مرة انطفى النور فالكافيه كله .. وجه شريف ماسك الترابيزة وعليها تورته كبيرة عليها صورة وسام وشمع 31 والكافيه شغل هابى بيرث داى تو يوووووووووو جه شريف ناحية وسام وباسه وقاله كل سنة وانت طيب وسام وشه احمر من المفجأة لانة اول مرة يحس كده .. بقاله كتير مفرحش انبسط اوى من مفجأة شريف وسام: بس ده لسه بكره عيد ميلادى شريف: مش مهم عشان ابقى اول حد احتفلتلك بيه وسام: انا مش عارف اقولك ايه .. هات حضن ياض شريف: اموووووووت فالاحضان ياعم الحج منة : ايه ده عيد ميلادك انهاردة وسام: لا بكرة بس شريف عنده فرق توقيت منة: كل سنة وانت طيب .. لو كنا عرفنا كنا جبنا هدية بقى وسام: ميرسى ليكى امنية: كل سنة وانت طيب يا عم وسام وعشان الصحوبية الى من غير معاد دى .. اى مشروب ع حسابى الخاص بمناسبة بلوغك .. ايه ده ؟(بتبص للشمع) انت عندك 31 سنة!! وسام:(ميل ع ودن شريف) الله يسامحك يعنى يوم متفرحنى تكبسنى (بيبص لامنية ) ايوة امنية : ميبانش عليك خالص مى جاية من بعيد وشايفاهم وبتضحك ومسكت السكينة هتقطع التورته : يلا يلا ياجماعة ناكل تورتة جدو ويسو الى عنده 55 سنة انهاردة وسام رفع ايدها بالسكينة وخدها منها وزقها لورا : لو كل الناس مش هتاكل منها وفضلت واترمت افضل انها تترمى عن ماتاكلى انتى منها يا تيتة تفيدة مى : اوووووووووووووووه بخيييييييييييييل ايااااااااا وسام: ايييييييييا(بيتريق وبصصلها بصة قرف ) شريف: المهم كلنا فصوت جماعى هابى بيرث تو وسام بسرعة عشان نطفى الشمع كلهم فعلا وقفو وقالو هابى بيرث داى الى يعرفهم عالى ميعرفهمش، الغريب ان مى قالت معاهم وكانت بتضحك مش متدايقه خااااااالص من وسام انهاردة طفو الشمع وفرقع صاروخ لفوق شريف العيل لسه ونزلت اوراق الزينة وبعدين قطعو التورتة ، وكل حد اخد نصيبة ومنة لازقه لزقة سودا مى : هات حتة بقولك (بتغلس) وسام: لا مى :(حطت صباعها فحتة وسام واكلت حتة كريمة وطلعتله لسانها ) وسام :(رزع الطبق بغيظ وقالها ) جاتك القرف مى قعدت تضحك .. وابتدت الاغانى من جديد .. جه شاده لجوه شريف وزقه ع بيست الرقص عشان يرقص وسام: مش هرقص انا (بيتكلم بصوت عالى فودن شريف عشان المزيكا عاليه) شريف: لاااااااااااا ده عند امك هناااااااااك وسام: ولاااا!! شريف: اليوم خمر ونساء نياهاهاهاهاهاها وسام: نياهاهاهاهاها ياابولهب !! شريف: اااااه جت منة جمبهم وطلبت من وسام يشاركها الرقصة دى ، واتلككت ان غادة بترقص مع ممدوح وامنية شبكت هى وشريف .. وهى لوحدها سنجل وسام اتردد فالاول ، عدى زقه زقه خفيفة شريف راح رقص معاها بس برضو بهدوءه المعتاد مش المجنون كل ده ومى واقفه بره بيست الرقص بتبص ع وسام وهو بيرقص .. بس كانت بصه مش طبيعية مش زى كل مرة بصه نية الشر لا تحسوا انها بصة اعجاب المرة دى تفتكروا يكون كيوبيد عمل عمايله ؟!! المهم رقص رقصه واحدة وسام وراح يقعد ع ترابيزة ، كان شريف هايص مع امنية المجنونة وشغالين رقص مجانين كده مش مفهوم . منة جت وقعدت جمبه وقعدت تحكى معاه ، وسام مننكرش انه ارتاح لمنة شوية حسها غلبانة ومالهاش فاللف والدوران بس فكركم ميروحش لبعيد كأخت فقط!! منة شغالة تحكى عن نفسها معاه وترغى وهو بيسمع طبعآ مانتو عارفين ان دى مهمة وسام فالحياة يسمع الناس ومافي الى يسمعله .. ازاى بقى كل حد قاعد مع الى معاه .. ومى قاعدة زى القرد راحت شدت منة وخدتها ع جنب.. مى : انتى سايبانى لوحدى ؟ مش كفايه غادة وامنية بيرقصو زى المجانين وسايبينى منة : ف ايه يا مى .. تعالى اقعدى معايا انا ووسام مى : لا انا مقعدش مع الواد ده منة : (بتتسهوك) ليه ده حتى كيوت خااالص مى : طب روحى ياختى يكش تتعدى منه وتبقى كيوت زييه روحى الليلة عدت .. وكلهم انبسطو خااااااااااالص .. م عدا مى !! اليوم عدى من غير مقالب! من غير م تفشكل فرحة وسام من غير م تنكد عليه بس هى مش عارفه ايه الى وقفها ؟ المهم بقى ....... رجعو كلهم مبسوطين ومستنين السنة الجديدة فرحانيييييييييين ومتفائلين وخصوصآ وسام .. اليوم ده غير فحياته حجات كتيييييييير ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ فاكرين هويدا صاحبة دنيا خطيبة وسام السابقة؟ دى بقى كانت حاضرة الحفلة برضو وشافت وسام بس مراحتش تسلم عليه ولا حاجة .. قاعده حاليآ ع الاسكايب بتكلم دنيا .. الى بقالها كام يوم مفتحتش تكلمها.. هويدا : يابنتى مش تطمنينى عليكى دنيا: انا كويسة .. المهم انتى اية اخبارك ؟ واخبار مصر هويدا: اخبار مصر زى ماهى زفت الزفت دنيا: ليه يابنتى فاول يوم فالسنة تقولى كده هويدا: سيبك اصل مصر ضاعت ومش هترجع تانى .. دنيا: انتى عارفه ان انهاردة يوم غالى ع قلبى اوى هويدا: ليه؟ دنيا: عشان انهاردة عيد ميلاد وسام هويدا: اها (افتكرت) صحيح انا شفت وسام امبارح فحفلة الكريسماس دنيا:(بجد !! (بلهفة) هويدا : اه ، ده حتى كان مغير ستايله خالص لو شوفتيه متعرفيش ان ده وسام وكان ايه مهيبر عالاخر دنيا: مهيبر يعنى ايه ؟ هويدا: ابدآ احتفل بعيد ميلاده بس انا كنت مشغولة مع اصحابى معرفتش اروح اكلمه دنيا: وبعدين(غارت) هويدا: وبس وهاتك يارقص مع بنت موزة كده وشكلها بيبى فيس كده دنيا: بيرقص مع بنت!! وسام مش بتاع رقص وكده ، انتى متأكده انه وسام يابت انتى ؟!

لــســة اجــمــل يــوم مجــاش ▬♫ ♫حيث تعيش القصص. اكتشف الآن