الحلقه الرابعه
خلصو اكل وقايمين ... وسام عدى ع مكانها من غير م يبص لها وقفته هى ببصة ليه
وقالتله : ازيك يا وسام!!!
وسام استغرب ووقف مكانه واتخشب .. ازيك يا دنيا دنيا: مش هاخد من وقتك غير دقايق ممكن ؟
وسام استأذن من صحابه ..وراح قعد معاها عالتربيزة
دنياجواها كلام كتير وحاسة انها آخر مرة هتشوف فيها وسام فعايزة تقول كل اللى عندها بقى واللى منعها تقولوه ساعة م سابته.
دنيا: ازيك يا وسام ..عامل ايه ؟
وسام: انا تمام ..(قلبه بيقوله اسألها مالها وشكلها تعبان ومجهد كده ليه وعقله بيقوله اتقل ) انتى كويسه؟! دنيا: ادعيلى اكون كويسه ، ع فكرة يا وسام ..انا جيت انهاردة مش صدفه ولا حاجة . جيت قصده انى آجى اشوفك قبل م اسافر وكان نفسى اوى وانا جاية الاقيك فالمطعم ...والحمدلله لاقيتك
وسام: طب كويس!! (جواه بيسأل ايه اللى خلاكى تيجى تشوفينى يعنى ...م احنا مشينا من حياة بعض من زمان )
دنيا: انت طبعآ بتسأل ليه بقولك الكلام ده ...وسام ! انا اذا كنت انفصلت عنك فده لسبب هتعرفه انت بعدين وهتعرف انى كنت عايزة مصلحتك فيه
وسام: دنيا انا مش حابب اتكلم فاللى فات بس كونك تيجى انهاردة وعايزة تشوفينى عشان هتسافرى ده ميديش غير معنى واحد
دنيا: وهو انى لسه بحبك!!
وسام: انتى بتعذبينى ليه يابنت الناس معاكى طيب (حس ان قلبه اتنفض من مكانه لما عرف انها لسه بتحبه زى ماهى )
دنيا: ياوسام والله مبعذبك ..انا فضلت عذابى ع انك تتعذب جمبى وسام نسى نفسه ومسك ايدها المحطوطة عالترابيزة من غير قصد وبعد كده رجع شالهم تانى كل ده فأقل من دقيقة!
الارتباك يعمل اكتر من كده
وسام: انا مش فاهم حاجة ...يعنى خلاص كنا هنتجوز وبنحضر لبيتنا وبعدتى عنى وقولتى انك مبقتيش تحبينى ومع ذلك استحملت لغاية م انتى اللى فركشتى حكايتنا ..
ودلوقت جاية عايزة تشوفينى عشان مش هترجعى مصر تانى متريحينى فارق معاكى انا ولا مش فارق ...دنيا:(بتحاول تدارى دموعها وبتبص بعيد) انت ارتبطت بمنى زميلتك؟ (بتغير الموضوع)
وسام: لا ما ارتبطش لا بمنى ولا بغيرها .. منى اختى وانتى عارفة ده كويس
دنيا: بالعكس انا نفسى ترتبط يا وسام ..متحسسنيش بالذنب اكتر من كده بقى
وسام: ذنب ايه ؟ انتى كلامك مش مفهوم كده ليه ؟ انتى عايزة ايه يادنيا من الاخر عشان عندى شغل (قام وقف)
دنيا: عايزة اقولك ابتدى حياتك بقى ومتوقفهاش عليا ...انا كده كده ماشية من البلد كلها وهبتدى حياتى .. ع فكرة نسيت اقولك حاجة !! ساعات بيبقى احسن علاج لحنين مش موصول " البتر "
(هى كمان وقفت ومسكت شنطتها ) بس ابقى افتكرنى بالخير يا وسام ...(مشيت وسابته واقف)
وسام فحيرة بجد!! طب هو مفهمش حاجة يعنى مقابله قلبت كيانه وخلاص ...بس اللى فهمه انها بجد مش عايزاه فحياتها تانى حتى لو لسه بتحبه وهى عندها حق. ميوقفش حياته عليها ...
هو بيكبر ولازم يفرح بشبابه زى اى شاب فسنه معاه بيت واولاد ...
بس ياترى ؟! المقابله دى هتاخد فحياة وسام كتير زى عادته ...و هتنهى كل حاجة ؟
أنت تقرأ
لــســة اجــمــل يــوم مجــاش ▬♫ ♫
Romansaاتنين اتقابلوا صدفه هيا مجنونه جدا وهوا عاقل جداااا