الحلقه 12

1.3K 58 0
                                    

الحلقه ١٢

مى : انت متجوز؟ زياد: مين قال انى متجوز ؟ مى : انا سمعتك ماما وادينى بوسة حبيبى .. ووحشت بابا ولا سمعت غلط ؟ زياد: لا .. ههههههه ده ابنى من صاحبتى ... مى : ايه!! ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه (وغرقت فكريزة ضحك كالعادة ) زياد: ههههههههه بتضحكى ع ايه ؟ مى : انت ازاى كده ؟! ههههههههههههههه يعنى مسافر لندن تتعلم ولا تعمل فعلاقات وبتقولها بفخر .. ابنى من صاحبتى زياد: sure.. مى : شور!! وكنت بتقول لاختى انك معجب بيا تقريبآ.. طب تيجى ازاااااااااااااى زياد: عادى يابنتى .. ماهو انا مش مرتبط بيها مى: اوووووووووه مش مرتبط بيها (بتتريق) لا بجد .. لا ريلى هههههههههههههههههه مش قادرة امسك نفسى من الضحك زياد:(مستغرب) what,s matter ? مى : حماتك فخطر ياخويا زياد: what? مى : بلا وات بلا دوت .. انا مش عارفه انت بتقنعنى بايه زياد: يابنتى ف ايه انتى مكبرة الموضوع ليه ؟ مى: ازاى يعنى تبقى مصاحب ومخلف وعايز ترتبط بيا .. احنا مش فلندن هناك زياد:why not? مى: واى نوت ايه ، بص يا زياد .. انا مش كول انا وعادى واصاحب وكده انا مش كده خالص ولا بينفع معايا م علينا .. انا طبعآ من البداية مكنتش موافقه ان انا وانت نرتبط وكنت هجبهالك بالمحسوس كده زياد: ليه بس يابيبى (بيقرب عليها) مى : لا لو سمحت خليك عندك وانت بتتكلم زياد:so...... مى : سو انا مش موافقه ع ارتباطى بيك لانى اصلا مش هرتبط بحد زياد: اوك بس انتى الخسرانه (دخل اوضته) مى :انتى الخسرانة(بتلوى فبقها يمين وشمال) الا ابنى من صاحبتى دى كمان .. اوبا !! منة!! هعمل ايه مع منة ؟! مى طلعت من صدمة موضوع زياد .. لقت نفسها واقعة فمشكلة ازاى تقنع منة بانه مينفعلهاش بعد م حببتها ف ؟ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ المهم لبست وراحت المكتب .. وطول الوقت بتبص ع منة ، وكانت بتدرب نفسها فالطريق ع ايه السبب الى هتقولهولها يخليها تسيبه بعد المكتب . مى اخدت منة وراحو يشتروا حاجات عبيطة كده اهو اى تلكيكة تتلكك بيها مى عشان تقول لمنه مى : منة!! منة: نعم؟ مى : انتى بتحبى الواد زياد؟ منة :اه اوىاوىاوى مى :(بتبص الناحية التانية) اوى اوى امتى يعنى ؟ منة : ليه ف حاجة ؟ مى : مممممم اصل بصراحة ..هو .... منة : ايه ؟ مى : طلع أأأ..... طلع بيحنى انا !!!!!!!!!!!!! منة :ايه؟(وداخت خالص جريت مى جابتلها كرسى تقعد عليه لحسن تقع ف المحل) مى: ايه يابنتى مالك منة: ايه ده ؟ وازاى حصل .. مش انتى قلتى انه مرتحالى ومعجب بيا ؟ يبقى ازاى انتى مى : ماهو .... جت كده يامنة هنعمل ايه بقى ؟ منة : وانتى بتحبيه ؟ مى : انا!! لالالالالالا خالص انا اصلا مش عايزة اتجوز منة : (بتعيط والناس لاحظت) لاااااااااااااااااا دا كان بيقولى انى بحلو فكل مرة بيشوفنى فيها ااااااااااااااااااا.. ده انا حبيته خاااااالص مى : حبيتيه خالص امتى يعنى منة : من اول نظرة مى : خلاص بقى يامنة الناس بتبص .. تعالى نمشى من هنا مى اخدت منة وقعدوا يلفو فالشوارع بالعربية عشان تنسى شوية وتبطل عياط انما ابدآ.. المهم بعد كل العياط وكده مى وصلت منة لبيتها .. وروحت وهى لاول مرة تدايق عشان حد .. بس فكرت انها ممكن تشوفلها حد تانى تلزقهولها وتنسى وقال يعنى كده تكون بترضى ضميرها من ناحيتها ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ وسام وشريف بعد يوم شغل طويل ومجهد جدآ.. راحو يلعبو بلياردو ويكسرو ملل البيت والشغل .. وسام: مش قصة انى هفضل كده طول عمرى ، بس ملاقتش البنت الى احبها لغاية دلوقتى شريف:(بيلعب) عشان لسه بتحب دنبا وسام: لا والله ، عارف اخر مرة شوفتها فيها حسيت ان مش هى دنيا الى اعرفها ، بالكتير واحدة تشبهلها عمرى ماتخيلت اشوفها كده حزينة ومكتئبة وتعبانة ويائسة من حياتها شريف: مممممممم يمكن معاها حاجة مخبياها البت دى هى الى خلتها تبعد عنك كده فجأة فظروف غامضة .. حلوة ظروف غامضة دى ايه الى انا بقوله ده هههههههه وسام: هههههههههههههههههههههه (بيلعب وكسب ع شريف) شريف: (بيلف الناحية التانية من الترابيزة) لا بجد .. عشان كده طلبت منك تبعد عنها وجت كمان تسلم عليك قبل م تسافر وسام: انا بقول كده برضه .. بس مهما كان مدام اختارت تبعد عن حياتى .. يبقى انا مش هفرض نفسى فيها شريف: فكك ياراجل الاوزز ع قفا مين يشيل .. صحيح كل سنة وانت طيب وسام: ع ايه؟ شريف: فاضل ع عيد ميلادك 16 يوم .. وباقى ع رأس السنة 15 يوم يبقى هابى نيو ييير وسام: هههههه انت لازم تفكرنى انى قربت اتم ال 31 م تهمد ياض شريف:طب مانا فاضل 3شهور واتم ال 29 وعااااااادى ولسه مموتش يعنى ، الحياة حلوة ياوسام عيشها واستمتع بكل لحظة فيها يابنى وسام:(بينشن يجيب الكورة فالبوكيت) ع رائيك شريف: ف بقى كافيه هيعمل بارتى بيعلن من دلوقت عنه .. هبقى اخدك نوقع موزز هناك ههههههه وسام:(بيلعب) اتلم ياض ههههههه شريف: قصدى هاخدك نسهر ف وهو بقى تغير جو وهيبقى بكرة عيد ميلادك كمان وسام: ماليش فالجو ده يا شريف شريف: هيبقى ليك ... واسكت خليك تعجب بموزة وتعجبك وتتجوز يابنى وافرح بيك وسام: هههههههههههه حاضر ياماما(فونه بيرن) شريف: مين؟ وسام: منى شريف: استر ياارب ودى بتكلمك ليه الساعة دى، بنقول فموزز تنط منى اعوذ بالله وسام(بيشاورله يسكت) الو .. ازيك يامنى منى : ازيك ياوسام... عطلتك عن حاجة وسام: لا بالعكس .. ف ايه خير منى : خير ان شالله .. كنت عايزة اتكلم معاك عن موضوع شريف: ودى بييجى من وراها خير، تلاقيها هربانه وممسوكة فالقسم وسام:(قفل بايده عالسماعة) انت معددة يابنى انت ..(رجع يتكلم و بعد عن شريف شويه) بخصوص؟ منى : بخصوصى انا و.... وانت !! وسام: (بيبص لشريف وبيهز كتفه مش فاهم حاجة ) اوك .. نص ساعة هروح واتصل بيكى .. اوك منى : هستناك وسام قفل وهو مدووش من مكالمة منى دى .. حتى بطل لعب واخد عربيته روح اتصل بيها ... وسام: ها ياستى ف ايه بقى بخصوصى انا وانتى منى :(بصوت خايف ) ابدآ.. هو كان ف حاجة كده عايزة اقولهالك وسام : اتفضلى منى : ...................................

لــســة اجــمــل يــوم مجــاش ▬♫ ♫حيث تعيش القصص. اكتشف الآن