الحلقه ١٣
وسام: ها ياستى ف ايه بقى بخصوصى انا وانتى منى :(بصوت خايف ) ابدآ.. هو كان ف حاجة كده عايزة اقولهالك وسام : اتفضلى منى : هو اصل الموضوع (بتلف فالكلام ) .. ووو.... انت عامل ايه وسام:(ضحك ضحكة خفيفة) انا تمام منى : يارب دايمأ تمام ياوسام.. وسام: ماهو مش معقولة يامنى تكونى بتتصلى بيا الساعة 11 بليل عشان تقوليلى انت كويس؟ ولا ايه منى : اه (اتكسفت) لا وسام: هو ايه الى اه وايه الى لا منى : بص يا وسام انا بجد يعنى .... يعنى بقالى فترة غريبة كده بحس كده وسام: ايوة منى : بحس حاجة ومش عارفه ايه هى وسام: انا عايز جملة مفيدة منى : هههههههههههههه وسام: يابنتى حرام عليكى ، خلتينى اسيب شريف واجى ع ملا وشى خوف ليكون عندك حاجة وبتضحكى منى : بتخاف عليا يا وسام ؟ (دور سهوكة) وسام: طبعآ مش اختى يامنى منى : اختك!! وسام: هو اناقلت حاجة غلط منى : لا... انا هقفل ، عايز منى حاجة ؟ وسام:(مد شفته التحتانية لقدام علامة استنكار يعنى) لا شكرآ منى: تصبح ع خير وسام: وانتى من اهله وسام قفل بس استغرب مكالمة منى اوى ، هو حاسس ان ف حاجة كانت هتقولها وبعدين رجعت فكلامها بس ع مين هو اخد قرار لما يروح بكرة يقررها ع كـــــــــــــــــل حاجة ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ انهاردة اجازة المكتب عند مى ... قاعدة مأنتخة فالبيت مش بتتحرك خاااااالص .. جسمها مكسر ومجهدة ، فأتصلت هى بالبنات ييجو يقضو اليوم معاها.. امنية اعتذرت عشان مامتها تعبانة شوية وهتقعد جمبها. ومنة فحالة انهيار عاطفى ومش عايزة تخرج من البيت انهاردة اما بقى غادة فهى مش بترد عالفون اصلاآآ !! مى قامت واخدت دوش كويس كده .. ولبست وراحت لباباها تقعد معاه شوية وتقضى اليوم معاه بدل م اتقضيه لوحدها.. بس هى لسه مصره حتى وهى عند باباها تتصل ع غادة تشوف مش بترد ليه ؟ نزلت وهى طالعة قالت ترخم ع عم سليمان شويه .. مى : صباح الخيييييييييييير عم سليمان : صباح الفل ياست مى مى: ازيك بقى عم سليمان: ففضل ونعمة مى: قولى ياعم سليمان .. انت متجوزتش ليه لحد دلوقت ؟ عم سليمان: ابويا مش موافق!! مى: ايه!! ههههههههههههه ده انت اد جدى ياعم سليمان وسام كان بيجيب طلبات من الشارع وراجع لقى الحوار ده .. عم سليمان: معندكيش عروسة ياست مى وسام:(ميل ع ودن مى وهو طالع ) اتجوزيه .. هتبقو كابل هايل ههههههههه مى :(بصتله بصة قرف) اتجوزتك عقربة يابعيد .. امشى طلع وسام وهو بيضحك وهى مشيت وطلعتله لسانها زى العيال الصغيرين .. وفالعربية ورايحة لباباها بردو بترن ع غادة مش ساكته .. غادة مكانتش بترد لانها مقضية اليوم مع ممدوح ع فكرة شكلهم كده والله اعلم حبو بعض ودلوقت هما سوا فالهرم بيتفسحو وبيركبو خيل .. غادة : مبعرفش اركب خيل ع فكرة ههههههههه ممدوح: ولا انا بس هنحاول غادة :(ركبت فوق الحصان) خايفة اقع ياممدوح ممدوح: متخافيش غادة: انت مش خايف ؟ ممدوح:(ركب والحصان جرى بيه) خايف جدآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ غادة : هههههههههههههههه يا لاسع انت ركبو الحصان وستر ربنا موقعوش ، وبعد كده راحو ياكلو حاجة ..كل ده ومى مبطلتش رن عليها هى مش بتطمن ع غادة لا اوعو تفهمو غلط ، دى بس متدايقه عشان غادة مبتردش عليها وعايزة تعرف ف ايه ؟ غادة : (باصة للفون وبتعمل سايلنت) ممدوح: مى ؟ غادة : اه ممدوح: ردى عليها غادة : لا ممدوح: ليه ؟ غادة : عشان مزاجى كده ... المهم بقى كنت عايزة اقولك حاجة ممدوح: ايه ؟ غادة : لما شوفتك بجد مش زى م كنت بشوفك زمان ايام الجامعة او فالمكتب ، عرفت اد ايه انت حد جميل ممدوح: وايه الى كان مخليكى بقى تشوفينى كده ؟ غادة : يلا بقى الله يسامحها ، ممدوح: بس انا مش زعلان .. عشان دلوقتى انتى شايفانى بعينك احسن غادة : هو مش بعينى بس .. بس اشطا ههههههه ممدوح: مش فاهم غادة : بعدين اقولك (شربت لاتيه) ع فكرة بيعملو الاتيه وحش اوى هنا ههههههه ممدوح: ههههههههههههههههههه ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ وسام لما راح الشغل منى مجاتش .. ده الى خلى وسام يقلق بسبب مكالمة امبارح .. وطريقتها الغريبة فالحوار .. بس هو محطش الموضوع فدماغه اوى يعنى المهم اليوم عدى وجه تانى يوم ومنى جت !! وسام راح يصبح عليها .. منى : صباح النور يا وسام وسام: ايه بقى مجتيش ليه امبارح ؟ منى :عشان كنت تعبانة شوية وسام: سلامتك منى : الله يسلمك قايم ماشى نادت عليه ... وسام: نعم منى : فاكر مكالمة اول امبارح ؟ وسام: اها منى : انا بقى كنت عايزة اقولك انى ... انى ....... وسام: تانى رجعنا للكلام الى مش مفهوم منى : لا هقولك ، بص ممم ماهو انا مش عارفه ابتدى منين وسام: زى ماتحبى منى : خايفه تفهمنى غلط وسام: هفهمك صح ان شاءالله منى : انا بقالى فترة كده بحس بانى ... بأنى بحبك !! وسام بصلها بصة غريبة كده وقلع النضارة ولبسها تانى وبص حواليه وعمل كذا ريأكشن فبعض .. منى : مش قولتلك هتفهمنى غلط وسام: لا يا منى مش فهم غلط ... طب فالبريك احنا نخرج ناكل فالمطعم الى جمب الشركة .. لانى الكلام ده مينفعش هنا منى : طب وشريف هاييجى معانا وسام: لا انا هحاول اقوله اى حاجة اخليه ميجيش ..انا هروح مكتبى وفالبريك نكمل منى : وسام ..(وهوماشى) زعلان! وسام: (خد نفس عميق) متاخد !!
أنت تقرأ
لــســة اجــمــل يــوم مجــاش ▬♫ ♫
Romanceاتنين اتقابلوا صدفه هيا مجنونه جدا وهوا عاقل جداااا