Het was de vorige morgen en ik bleef me maar iets afvragen, wat bedoelde Hailey? Ging het over Hayes? Ik weet dat ze het slecht had bij haar eigen thuis dus misschien dat. Misschien vindt ze het moeilijk om haar ouders los te laten. Ik kijk naast me en Nash ligt nog diep te slapen, voorzichtig stap ik het bed uit en loop naar de badkamer. Mijn hand trekt de deurklink naar beneden.
"Hailey gaat het?" Roep ik bezorgd als ik haar voor de wc gebukt zie. Terwijl ze alles uitspuugt.
"J-ja het gaat," zegt ze en ze maakt haar mond schoon met een stukje toilet papier.
Ochtendmisselijkheid..
"Hailey je bent zwanger hè?" Vraag ik als ik er even over heb nagedacht. Een traan rolt van haar wang.
"I-ik weet het niet zeker," stamelt ze.
"Kleed je om we gaan straks een test halen," zeg ik. Ze knikt met een kleine glimlach.
Het is een half uur later en ik ben klaar met alles. Behalve het ontbijt maken voor iedereen dan. Ik loop de keuken binnen en pak een paar eieren, paar sneetjes brood en bacon.
"Goodmorning," zegt Hayes die met een gaap de keuken binnenkomt.
"Hayes, ik weet het van Hailey," zeg ik zacht en ik kijk hem aan. Zijn ogen worden groot en waterig. Ik loop op hem af en sla mijn armen om hem heen.
"Heeft Hailey het daarom moeilijk thuis?" Vraag ik en ik voel hem knikken. We laten elkaar los en hij loopt met me mee naar het keukeneiland om mij te helpen.
"We deden het veilig," zegt hij zacht.
"Hayes, jullie kunnen er niks aandoen. Als je hoog in de puberteit zit ben jij ook gewoon nieuwsgierig met als Hailey. De ene is er eerder klaar voor dan de ander. Op een jonge leeftijd weet je niet van alles de consequenties," stel ik hem gerust. Hij is helaas niet als Jade en Cameron. Zij hadden genoeg geld om het kind te verzorgen. En zij konden het.
"Weet Nash hiervan?" Vraag ik en zachtjes knikt Hayes.
"Ik heb het hem gister verteld."
Een tienerzwangerschap is iets wat je leven helemaal ondersteboven kan zetten. En ik zie hoe Hayes en Hailey er kapot gaan van dit. Ze verschuilen het voor iedereen.
We zaten met zijn vieren aan tafel en het was doodstil.
"Ik weet het," zei ik en ik keek Nash aan. Hij keek van mij naar Hayes en langzaam knikt Hayes.
"Dus wat gaan we doen?"
"Er bestaat adoptie en misschien ben je niet zwanger. Ik bedoel je kan symthonen (ik weet totaal niet hoe je het spelt) krijgen als je denkt dat het echt zo is," zeg ik.
"I-ik wil niet dat een kind in me groeit die ik later aan andere ouders moet geven omdat ik het kind geen goede leven kan geven," stamelt Hailey.
"Ik ook niet," zegt Hayes en ze kijken elkaar vastbesloten aan. Als ze dat niet beide willen en Hailey is zwanger betekend het dat ze abortus moet plegen. Sommige mensen vinden het moord en sommige mensen snappen het. Ik zou hoe dan ook hun beslissing goedkeuren. Abortus is niet zomaar iets, je haalt het kindje die leeft uit je buik. Maar mensen hebben een reden waarom ze het doen. En niet iedereen weet die reden. Ik snap het als mensen het moord vinden, maar ik snap nog tienduizend keer meer de mensen die het doen. Toch wil ik dat nog even stil houden en eerst erover praten met Nash. Nash is uiteindelijk degene van ons twee die een kind wilde op een jonge leeftijd.
"Hailey, we gaan over een uur de test halen," zeg ik en ze knikt.
"Misschien kunnen jullie twee nu even in de tussentijd gaan wandelen om je hoofd leeg te maken," zegt Nash en ik kijk met een glimlach naar hem.
"Ja ik denk het ook," antwoord Hayes en hij pakt Haileys zijn hand terwijl ze de eetruimte uitlopen.
"Brooklyn, dit is zo moeilijk om te zeggen want ik zou gewoon oom worden maar misschien is het beter voor hun om abortie te doen," zegt Nash. Ik kijk hem aan en weet niet wat ik moet zeggen terwijl ik het eigenlijk wel met hem eens ben.
JE LEEST
VOLTOOID Vine queen two.
FanfictionDit is deel 2 van Vine Queen. Het is beter om Vine Queen zelfs te lezen maar niks hoeft persé. "Wanneer Nash? Wanneer stoppen we ermee? Wanneer komt er een tijd dat we toegeven dat we elkaar zat zijn," mijn handen gaan door mijn haar. Wetend dat wat...