Hermiona běžela chodbou.
Nejdřív Harry, pak Ginny, teď McLaggen. Už stačí jen potkat Rona s Levandulí a bude to všechno.
,,Ahoj Hermiono. Zrovna tě hledám." Zastavila se. No, aspoň s ním není Levandule.
,,Nazdar Rone," křečovitě se usmála, ,,co potřebuješ?"
Kriticky si ji prohlížel. Uvědomila si, že je od běhu nejspíš celá červená a vlasy musí mít rozcuchanější než obvykle.
Povzdechla si a o poznání otrávenějším tónem se zeptala. ,,Co je Rone?"
Ron se ošil. ,,No...Harry ti prý řekl o Ginny?"
Zamračila se. ,,Jak víš, že je to Ginny?"
Ron něco zamumlal a zčervenal. To Hermioně stačilo.
,,Od Levandule." hlesla. ,,No, snášíš to lépe, než bych čekala. Tvůj nejlepší kamarád a tvá mladší sestra. Překvapil si mně."
Ron se usmál. ,,Díky, vlastně jsem jim pomohl víc, než jsi myslíš."
Protočila oči. ,,Myslíš to, jak jsi Harrymu poradil, aby se před Ginny líbal s Cho? Fakt geniální Rone."
Vztekem mu zrudli uši. ,,Tss... a čím si jim pomohla ty? Poslední týdny se Ginny o Harryho vůbec nezajímala a kdybych dneska nezakročil ani by s ním na to rande nešla."
V duchu počítala do pěti a pak ledově klidným tónem řekla. ,,Jaké rande?"
,,Běž na večeři a uvidíš." Ale jeho hlas už nezněl tak sebejistě, jako před chvílí.
Přišla k němu blíž. ,,Cos udělal Rone?!"
I přes svou výšku se před ní přikrčil. ,,Jen jsem Ginny připomněl, co se jí na Harrym líbí."
,,A jak přesně jsi to udělal?"
,,To je přece jedno, účel to splnilo a teď mě omluv, Levandule na mě čeká." Obešel ji a rychlou chůzí opustil chodbu.
Hermiona zírala na místo, kde ještě před chvílí stál. V hlavě se jí začala rýsovat hodně znepokojivá představa.
Znovu se rozeběhla, tentokrát do nebelvírské věže.
Proběhla kolem skupinek posledních opozdilců a sebevědomě se vydala ke chlapeckým ložnicím, v duchu už si připravovala výmluvu, kdyby někoho potkala. Naštěstí tam nikdo nebyl. Potichu vešla do ložnice šesťáků.
Kromě obvyklého nepořádku, který tu panoval po celý rok, si nevšimla ničeho zvláštního. Zamířila k Ronově nočnímu stolku a vytáhla hůlku.
,,Accio lahvička."
Čekala, že se otevře některý šuplík, ale místo toho se z pod postele přišramotila ponožka. S odporem ji zvedla.
Ponožka byla zavázaná na uzel a rachotili v ní střepy, ale naštěstí nebyla použitá. Hermiona ji rychle rozvázala a vysypala její skleněný obsah na stolek i s potrhanou etiketou.
,,Reparo."
A rázem na stolku stála lahvička "Amorův šíp" spolu s varováním a účtenkou z obchodu Kratochvílné kouzelnické kejkle.
Ten idiot! Musel to Ginny podstrčit při obědě, přemítala Hermiona, což znamená, že už to na ní určitě působí nejmíň šest hodin. A jestli po té jejich hádce někde potkala Thea musela se s ním rozejít, tím si Hermiona byla jistá.
Povzdechla si, bude potřebovat pomoc. A s tímhle jí může pomoci jen jeden člověk.
Lahvičku si strčila do kapsy a cestou z ložnice si četla varování.
...Množství lektvaru by mělo záviset na hmotnosti partnera př.: 50 kg = 5 kap. Při podání vyšší dávky se náklonnost brzy přemění v nezdravou posedlost. V tomto případě doporučujeme zakoupit protilék "Amorův štít" nebo držet partnera v uctivé vzdálenosti od svojí polovičky dokud účinky nepominou. Jedna dávka lektvaru působí po dobu jednoho týdne. Nápoj může mimo jiné vyvol..
Podívala se na prázdnou lahvičku. U Merlina copak si nikdy nic nepřečte?!
.....
Draco s nadzvednutým obočím pozoroval hysterickou Grangerovou, která mu tu už dobrých pět minut blábolila něco o Nottovi, Weasleyové, zrzavém idiotovi, zjizvenci a Amorovi. Začínal mít strach jestli ji někdo nezasáhl matoucím kouzlem.
,,...musíme sehnat ten protilék a ty musíš vysvětlit-"
Chytl ji za ramena a zatřásl jí. ,,Grangerová, zastav na chvíli a nadechni se." Kupodivu ho bez řečí poslechla.
,,Tak a teď mi pomalu a srozumitelně řekni co se stalo."
O chvíli později už přecházel učebnou tam a zpátky, Grangerová seděla na lavici kousek od něj.
,,Jsi si tím stoprocentně jistá?" zeptal se.
Grangerová obrátila oči v sloup. ,,Ta lahvička ti, jako důkaz nestačí?"
,,Mohl ji třeba dávno předtím použít na Brownovou. Weasleyová se prostě doslechla, že se Potterovi konečně líbí a na Thea se vykašlala."
Hermiona ho probodla pohledem. ,,To by Ginny neudělala. A to o Levanduli a Ronovi taky nedává smysl. Nemůžeš prostě uznat, že mám pravdu a pomoct mi s tím? Musíš Nottovi vysvětlit proč se s ním Ginny rozešla a já ji zatím budu držet co nejdál od Harryho, dokud jí nedáme protilék."
Draco se k ní otočil. ,,A co za to?"
Zamračila se. ,,Pomůžeš svému kamarádovi, co bys ještě chtěl?"
Přišel k ní blíž. ,,Ty přemýšlíš jako nebelvírčanka, ale my zmijozelové myslíme jinak. Pokud v tom neuvidím i něco dobrého pro sebe, tak nevím proč bych do toho šel."
,,Vždyť je to tvůj přítel! Říkal jsi, že ti na jeho štěstí záleží." Seskočila z lavice a strčila do něj prstem.
Chytil ji za ruku, ,,Už nikdy do mně nedloubej šprtko," Draco se ušlíbl, když se mu vykroutila a poodstoupila od něj. ,,Theo by to udělal stejně jako já, takže vymysli něco lepšího."
Hermiona na něj nenávistně zírala. ,,Tak co chceš Malfoyi? Peníze? Pochybuji, že mám víc než ty. Úkoly na zbytek roku? To mi na tebe přijde dost ubohé. Nemám nic co bys chtěl, nemůžeš prostě tu svoji náhražku hrdosti zahodit a pomoc přátelům?!"
Zamyšleně ji přejel pohledem.
ČTEŠ
Ne všechno je takové, jak se zdá
RastgeleZajímalo vás někdy jestli všechno bylo opravdu tak, jak to napsala Rowlingová? Opravdu byla Hermiona Grangerová jen nudná šprtka? Ron Weasley neškodný tupec, Harry Potter svatoušek s výhružnou jizvou na čele a Draco Malfoy sebestředný idiot? ...Jste...