Sevgili çeyrek ailem öncelikle selamun aleykum 😊
Sıhhatiniz ve afiyetiniz yerinde, huzurunuz bakidir inşaAllah
Eid Mubarak 👆
Rabbim sevdiklerinizle daha nice bayramları görebilmeyi nasip etsin.
Bir iki satır bir şeyler yazıp hemen kaçmayı planlıyorum 😉
Kurban nedir efenim? Kurbiyetten gelen, kimine göre teslimiyet, kimine göre sözünün eri olmaktır. Adanıştır Hakka. Allaha olan yakınlığın yine arşı alada yankı bulmasıdır. Bir İbrahim(as) ki Rabbini yanlız aklı ve kalbini rehber edinip bulmuştur. Evlat özleminin burnunu sızlattığı bir dönemde ağzından çıkan sözünün eri olup dayamıştır en sevdiğinin boynuna bıçağı. Peki İsmail(as) ne yapmıştır. Yalnızca Rabbine kavuşmayı bekleyip, Halilullah olan babasını hem bir evlat, hem de kul olarak Rabbini utandırmamıştır.
Şimdi böylesi harikulade bir hadisenin günümüzde gelebileceği, getirilmek istendiği nokta büyük bir suküt-u hayale uğratmaktadır beni.
Kurbiyet Allah'a yakınlık cemaati müslimin! Aman Dikkat! Allaha yakınlık, derin dondurucuya yakınlığa dönüşmesin! Belki sözlerimi yadırgayacaksınız ama geneli gençler olan bu sitenin okurları yarının ebeveynleri Allahın izniyle. Şimdi siz bu bilince muhattap olur, mubabbet beslerseniz, çevremizde aç kimse kalmayacaktır inşaAllah.
Eğer bir fakirin, açbilaç bir seneyi deviren kardeşlerimizin gırtlağından geçmeyecekse o lokma, kazandığımızı gözü kapalı feda edip yakınlaşmayacaksak Rabbimize hangi kurban bizim mahşerde bineğimiz olacaktır? Difrizden çıkar mı bilmem ama, karnı aç kardeşlerimizin dillerinden dökülüp duası Rabbe ulaşacaktır Biiznillah. Hal böyle iken; difrize değil ahirete yatırım yapabilmeyi cümlemize nasip etsin Yaradan.
Bir de kurban bayramına vahşet diyen zümreye bir temennim var. Allah etlerinizi ağaçta yetiştirebilmeyi nasip etsin (yan yan bakan emoji) Kulağa saçma geldi değil mi? Efendim yukarıdaki derin dondurucu Müslümanları bile daha masum kabul edelim. Daha büyük korkum da şudur ki inanan insanaların böylesi akıl bulandıran fasaryalarla kurban kesmekten vazgeçmesidir. Allah sizi vejateryan etsin emi!!!
Yine bu fasaryalarla insanlara bağış yapıp kurban kesmeden de böylesi bir farzın gerçekleşebileceği algısı oluşturulmaya çalışılıyor. Allah aşkına yapmayın! Kan akıtılmadan kurban şartının yerine getirilmeyeceğini aklınıza sokun! Ve şükredin diliniz varıyorsa. Rabbim evladım yerine bu hayvancığı benim ibadetime vesile yaptın diye.
Tirmiziden nakledilen bir Hadis-i Şerifte buyuruluyor ki; "Kişi, Allah katında, kurban bayramında kurban kesmekten daha sevimli bir amel işlememiştir. Zira o kurban kıyamet gününde; boynuzları, kılları, tırnakları ile gelecektir. Kurbandan akan kanın damlası yere düşmeden, Allah katındaki bir mekana düşer. Gönülleriniz, kurban kesmeniz sebebiyle hoş olsun."
Hikmetlerini görmek yerine fitne fesat çıkarmaya çalışanlardan Rabbim muhafaza buyursun...
Hmmm... Dilerim çom uzatmadım sözü... Tatlıya bağlamak niyetim var. Yani... İçimizi de mi dökmiyak :))
En Güzele emanetsiniz...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
4 ÇEYREK (Tamamlandı)
Spiritual✒Son gün olmasın dostum, çelengim, top arabam... Alıp beni götürsün, tam 4 inanmış adam.. ✒Bekir, Ali, Ömer ve Osman... Modern zamanların klavyelerinden değil, fazla geçmiş bir zamanın tozlu sayfalarından çıkıp geldiler. ✒Hem 4 çeyrek de bir tam ede...