"Förlåt, för att jag bara åkte utan att säga hejdå." sa han sedan och jag såg hans skyldiga blick.
Jag smekte hans kind och kysste hans hand som låg på hans bröst. Jag hade velat kyssa hans läppar men jag låg för långt ner på hans bröst för att nå.
"Det är okej, Marcus. Allt vi ska fokusera på nu är hur du mår." sa jag.
"Varför jag åkte var för att jag hatar att säga hejdå. Inte bara att säga hejdå som vanligt, säga hejdå för gott." sa han.
"Vad menar du?" frågade jag förvirrande.
"Jag trodde att när jag skulle komma hem så skulle jag bli inlagd igen och inte skulle leva så länge till." sa han och jag hörde på hans röst hur den höll på att brista av sorg.
"Men älskling." sa jag och smekte hans hand.
"Jag har cancer, Louise." sa han snabbt och tittade bort.
Jag blev helt stum. Chockad. Visste inte vad jag skulle säga. Jag kunde inte ta in det. Det enda jag gjorde var att jag kramade honom ännu hårdare och tryckte mig närmare honom. Jag fällde en tår, denna gången var jag säker på att det var av sorg.
"Jag har haft det i snart ett år och kämpat. De sa för bara någon månad sedan att jag inte skulle klara mig mer än två månader till, men nu så har de tydligen ändrat sig. Jag kommer att bli frisk, Louise! Allt kommer att bli bra." sa han och kysste mig på pannan flera gånger.
Han kramade om mig hårdare och jag kände glädje igen men samtidigt känslan kvar av sorg, en oklar känsla av humör. Jag började ändå gråta, och fick på något sätt svårt att andas. Min fina Marcus hade fått stå ut med något sånt här. Jag fick dåligt samvete över att jag hade varit sur på honom, han hade ju bara haft svårt för att säga hejdå, han trodde att det var sista gången han skulle se mig.
"Det blir bra, Louise. Jag stannar och jag kommer att älska dig tills döden påriktigt skiljer oss åt, men det är om många år." sa han.
---
Eftersom att ni dör av spänning så måste jag ju bara lägga upp en till del ikväll. Bra uppdatering idag ;)
Men äntligen fick ni veta vad som hänt med Marcus och allt kommer bli bra... eller? Tror ni att Marcus ljuger eller att han är ärlig? Skriv era tankar i kommentarerna, jag vill läsa och se vad ni tror.. :)
Sov gott !!
YOU ARE READING
CLOSER | M&M
FanfictionLouise är en tjej på 14 vårar som bor i centrala Sverige. Hon har sedan ett år tillbaka varit ett stort fan av tvillingbröderna Marcus & Martinus. En dag kommer hennes dröm i uppfyllelse då hon träffar Marcus. Marcus och Louise klickar bra och lär k...