Sa han att han älskade mig? Hade det gått så långt och så fort så att han älskade mig. Jag blev chockad först och han märkte av det då jag var tyst."Eller... asså.. jag menar att jag gillar dig väldigt mycket" sa han osäkert.
Jag tänkte igenom vad han hade sagt och vad jag kände. Det kändes rätt att älska honom, och det var precis det jag gjorde.
"Marcus, jag älskar dig också." sa jag och jag såg hur han sken upp av glädje.
Vi satt kvar på bryggan i en stund till men det började bli allt kallare och kallare där vi satt i våra bara underkläder så vi började packa ihop allt för att cykla uppåt igen.
"Jag har ingen aning om vad klockan är, tänk om alla redan har gått?" sa jag oroligt när vi började gå mot cykeln.
"Nejdå, de skulle inte lämna oss." svarade Marcus och pussade mig på kinden.
Vi hoppade upp på cykeln, men den här gången var jag vid sadeln och Marcus på pakethållaren. Jag började cykla och vinden blåste kallt på min bara kropp som fortfarande inte bar något annat plagg än mina underkläder. Marcus höll mig på midjan och då och då lutade han huvudet mot min rygg, det fick mig att känna mig alldeles varm i kroppen.
När vi kom upp till kyrkan och alla stugor så försökte vi gömma oss undan lite. Om folk såg två ungdomar, en tjej & en kille, i bara underkläder så skulle dem nog börja spekulera om vad vi hade gjort och jag ville inte hamna i den stela situationen med min mamma och pappa. Så vi gick bakom kyrkan och smög oss bort närmare stugorna. När vi skulle gå mot varsina stugor så frågade jag:
"Vi säger väl hejdå sen..?"
"Ja, såklart. Jag åker inte utan att säga hejdå till dig." sa Marcus och började gå mot sin stuga och jag mot min.
När jag kom in i stugan stod mamma, pappa & Edvin och packade deras väskor. Allas blickar vändes mot mig när jag kom ingåendes halvt naken. Alla såg chockade ut.
"Men, hallå? Sluta kolla." sa jag och gick in på toan och låste.
Jag bytte om till torra underkläder och satte på mig mina svarta mjukisbyxor och en vit t-shirt. Jag gick ut till min extremt stela familj igen och trängde mig fram till min väska där jag började packa ner mina grejer. Ingen sa ett ord, vad fan var felet på min familj?
"Jag och pappa går och säger hejdå till alla gäster och även Erika, det får ni också göra sedan när Louise har packat klart." sa mamma och hon och pappa gick ut från stugan.
Edvin och jag var tysta ett tag tills han sa:
"Förklara! Vem är killen som du jappa?" sa han med hans mörka, smått hesa röst.
"Vem säger ens jappa, Edvin? Du är så omogen." svarade jag.
"Vänta va, så du har verkligen förlorat oskulden?" sa han chockat.
"Det sa jag aldrig." svarade jag smått irriterad.
"Fan, jag blev ju exalterad på att höra lite skvaller om lillasyrran" sa han och slog mig lätt på axeln. "Men vem är grabben?"
"Marcus Gunnarsen" sa jag fort.
"Och... det förklarar inte vem det är, vem fan är han? Skolans Snyggis eller ? Eller nej, vänta, en sån som Louise skulle aldrig få skolans snygging" sa han retsamt.
"Marcus Gunnarsen, den allra finaste människan på jorden, det är allt du behöver veta." sa jag och stängde igen min resväska.
"Fan vad du var tråkig. Har han stor k*k?" sa han plötsligt.
"Vafan Edvin! Hur omogen får man vara, du ska vara 16 år eller?" sa jag och gick ut från stugan, orkade inte med honom och hans löjliga, barnsliga frågor.
---
Så roligt att ni tycker om boken!! Är lite dålig på att uppdatera men har så mycket med skolan men blir jätteglad att ni har tålamod iaf :)
ESTÁS LEYENDO
CLOSER | M&M
FanficLouise är en tjej på 14 vårar som bor i centrala Sverige. Hon har sedan ett år tillbaka varit ett stort fan av tvillingbröderna Marcus & Martinus. En dag kommer hennes dröm i uppfyllelse då hon träffar Marcus. Marcus och Louise klickar bra och lär k...